la7dfa Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg har en sak gående med hostean nå. Har sagt opp kontoen min og bedt om å få frigitt domenet. Den nye webhosten har prøvd å overta la7dfa.com 4 ganger siden november uten suksess. Hostean hevder at domenet er frigitt til overføring, men det er jo ikke det som står her: http://la7dfa.com/la7dfa%20com%20domain.JPG EDIT: Løst 1.3.2006 Endret 1. mars 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Etter å ha brukt flere ulike webhotells endte jeg opp med å prøve hostean.net for et par år siden. Etter disse 2 årene er jeg egentlig veldig fornøyd. Har flere webhotell hos dem og nettstedene jeg administrerer er oppe og kjører uten nevneverdig nedetid. Cpanel, som administrasjonspanelet heter, har en mengde funksjoner (les: tilgjengelig program, ex. CMS, fotoalbum, ++). Den enkleste pakken koster 11,- eks. mva. pr. mnd. noe jeg synes er meget billig. Ønsker å anbefale dem om det er lov til det Lenke til kommentar
Stream Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg har en sak gående med hostean nå. Har sagt opp kontoen min og bedt om å få frigitt domenet. Den nye webhosten har prøvd å overta la7dfa.com 4 ganger siden november uten suksess. Hostean hevder at domenet er frigitt til overføring, men det er jo ikke det som står her: http://la7dfa.com/la7dfa%20com%20domain.JPG Har sendt de flere mail om saken (siden i fjor høst). 5643036[/snapback] Be de om å sette inn din adresse som administrative-contact for domenet i stedet for [email protected] - da vil du kunne håndtere domeneflyttingen selv. Ellers så går jo domenet ditt ut i slutten av april - så da vil det uansett være fristilt i slutten av mai eller begynnelsen av juni (såfremt hostean ikke fornyer det). Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vel, en ting er i allefall sikkert, det er nok av webhotell tilbydere der ute, så uten service og stabile servere er det altså ingen grunn til å bli værende hos sviktende selskap. Det får være grenser for billig man skal selge sin lojalitet. Kjempehint til azzurri.no! 5642062[/snapback] Huff ja, ikke snakk... Jeg har revet meg i håret og ergret meg grønn siden lenge før jul over dette amatørselskapet. Nå har jo all support tydeligvis opphørt (har denne Hanæs-fyren tatt ferie på ubestemt tid, eller?), og det er vel bare et spørsmål om tid før alt går til helvete der i gården. Heldigvis har jeg ikke lenge igjen av perioden min, for jeg kan aldri tenke meg at det er mulig å få tilbakebetalt noen av pengene man faktisk har betalt for webhotellene der... Noen tips? Føler at det har skjedd ganske mye siden denne tråden ble startet for et par år siden, så det skader ikke å høre hvem som er bra og hvem man bør holde seg unna (azzurri.no *host host*)! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Jeg har igrunnen vært veldig fornøyd med Hostean inntil jeg ville bytte leverandør... Fant en som var mye rimeligere på 1GB som jeg planla å bruke til å utvide samlingen av videoklipp mm. Skal prøve det tipset om admin kontakt. Håper jeg slipper å være domeneløs i flere uker ------------------------------------------------------------------------------------------------ Be de om å sette inn din adresse som administrative-contact for domenet i stedet for [email protected] - da vil du kunne håndtere domeneflyttingen selv. Ellers så går jo domenet ditt ut i slutten av april - så da vil det uansett være fristilt i slutten av mai eller begynnelsen av juni (såfremt hostean ikke fornyer det). --------------------------------------------------------------------------------------------- ***************************************************************** EDIT: Det fungerte å få byttet admin kontakt, så nå har jeg flyttet over Endret 1. mars 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Vel, en ting er i allefall sikkert, det er nok av webhotell tilbydere der ute, så uten service og stabile servere er det altså ingen grunn til å bli værende hos sviktende selskap. Det får være grenser for billig man skal selge sin lojalitet. Kjempehint til azzurri.no! 5642062[/snapback] Huff ja, ikke snakk... Jeg har revet meg i håret og ergret meg grønn siden lenge før jul over dette amatørselskapet. Nå har jo all support tydeligvis opphørt (har denne Hanæs-fyren tatt ferie på ubestemt tid, eller?), og det er vel bare et spørsmål om tid før alt går til helvete der i gården. Heldigvis har jeg ikke lenge igjen av perioden min, for jeg kan aldri tenke meg at det er mulig å få tilbakebetalt noen av pengene man faktisk har betalt for webhotellene der... Noen tips? Føler at det har skjedd ganske mye siden denne tråden ble startet for et par år siden, så det skader ikke å høre hvem som er bra og hvem man bør holde seg unna (azzurri.no *host host*)! 5647438[/snapback] Sliter selv med håpløse azzurri for tiden. Serverene er helt sykt trege, og ustabile. Må selv finne meg en ny host, og har vurdert b-one som leverer billige priser i det minste. Noen oppdatere folk som har noe å anbefale? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ingen osm kan anbefale et webhotell som er forholdsvis rimelig, og som kjører Cpanel? Det gjør flyttingen til ny server så mye lettere, når det nye firma kan ta seg av hele flyttingsprosessen. Drittlei av Azzurri.no! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Mye gode tips her. Vurderer om jeg skal skifte snart.. får se. "Heldigivis" har jeg domainet og hotellet kjøpt separat, så det burde gå lett å flytte det. Trenger litt mer plass enn de 100 mb jeg har idag. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ingen osm kan anbefale et webhotell som er forholdsvis rimelig, og som kjører Cpanel? Det gjør flyttingen til ny server så mye lettere, når det nye firma kan ta seg av hele flyttingsprosessen. Drittlei av Azzurri.no! 5843281[/snapback] Vel, da har jeg byttet fra Azzurri.no til Domenetorget.no, og håper det skal fungere bedre. Kommer selvsagt til å kreve tilbakebetalt penger for den perioden tjenesten deres ikke har fungert på en måte som gjør den brukbar. Ikke at jeg har noe ambisjoner om å få dem tilbake, da Azzurri.no virker mer og mer som Eivind Bulie Haanæs' private "svindelprosjekt" (svarer ikke på mail, tickets til support blir bare slettet, aldri tid til å ta telefonen...), men Forbrukerrådet bør i det minste bli gjort oppmerksom på dette. Domenetorget.no bruker forresten CPanel, så byttet av leverandør kunne jo vært ganske enkelt, hadde det ikke vært for det faktum at Azzurri.no-serveren som websidene mine ligger på har vært komplett umulig å aksessere på noen måte (utenom ping, faktisk) siden onsdag forrige uke (5 dager siden, altså...). Med andre ord: HOLD DERE UNNA AZZURRI.NO alle som vurderer å kjøpe webhotell. Dette selskapet er på vei rett nedenom og hjem. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg bruker per dags dato 3 hoster: 1) Domeneshop på mitt *.no domene, dette har aldri vært nede og fungerer utmerket. Utrolig stabilt og raskt, men har ikke noe kontrollpanel så anbefales ikke til folk som "ikke kan noe selv". 2) Godaddy - Er vel verdens største domeneregistrar, og de har god pris på domene og webhosting. Stabile og raske, og med et kontrollpanel. Dette er dog bra men begrenset iforhold til Cpanel som er mer "nybegynnervennlig" 3) Madrooster Er et amerikansk firma eid av et større hostingselskap (uten at jeg skal gå mer inn på det). God support, gode priser og de har cpanel. Men grunnet hostingservere i usa kan det virke litt tregt hvis dere har stor trafikk konstant, dette burde da ikke være et problem for 99% av dere. Priser finner dere på linkene, da jeg ikke vil copypaste fordi de kan kanskje forandre seg med tiden, og da er det lettere å se selv. *ps* Serverene er nummerert fra 1-3 etter hva jeg synes er best. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Skal selv også gå bort fra azzurri.no, men håper at serveren deres vil komme opp igjen, så jeg kan få ført over til annet webhotell. Kommer vel med en dårlig unnskyldning igjen, som vanlig... Enig med du, hold dere unna azzurri.no. Lenke til kommentar
sqitfire Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 ITverden Er ganske bra Topp support og bra kundeservice Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 http://www.shed49.com/ bruker jeg. Kan bare si positive ting om pris, interface, oppetid og kundeservice. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg må bare anbefale www.pair.com. Jeg har mange kunder som bruker dem. ALDRI nede. ALDRI. Bra pris, rask tjeneste, og en kundeservice som NGT burde lære av. Jeg har vært kunde i 8 år. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Skulle gjerne byttet ut Azzurri selv, men så lenge de ikke gidder å oppdatere whois informasjonen engang så sliter jeg litt. Noen som har tips eller? Domeneshop.no vil ikke gjøre noe så lenge det står feil kontaktinformasjon. Azzurri har selvfølgelig ført opp sin egen epost adresse ([email protected]) som kontakt epost. Veldig kult... Endret 6. april 2006 av Desdichado Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skulle gjerne byttet ut Azzurri selv, men så lenge de ikke gidder å oppdatere whois informasjonen engang så sliter jeg litt. Noen som har tips eller? Domeneshop.no vil ikke gjøre noe så lenge det står feil kontaktinformasjon. Azzurri har selvfølgelig ført opp sin egen epost adresse ([email protected]) som kontakt epost. Veldig kult... 5877377[/snapback] Ouch... Da sliter du dessverre ganske mye ja. Denne Eivind Bulie Haanæs som står bak Azzurri.no ser nemlig ut til å ha forlatt skuten... Ingen svar på mail, telefon eller henvendelser i supportsystemet. Takk og lov hadde jeg domenet mitt registrert hos domeneshop.no. Men du har min sympati. Makan til jallaselskap skal man lete lenge etter. Kanskje alle vi misfornøyde brukere her på hw.no kan slå oss sammen og gjøre Forbrukerrådet oppmerksomme på fyren? Bare en tanke. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Skulle gjerne byttet ut Azzurri selv, men så lenge de ikke gidder å oppdatere whois informasjonen engang så sliter jeg litt. Noen som har tips eller? Domeneshop.no vil ikke gjøre noe så lenge det står feil kontaktinformasjon. Azzurri har selvfølgelig ført opp sin egen epost adresse ([email protected]) som kontakt epost. Veldig kult... 5877377[/snapback] Ouch... Da sliter du dessverre ganske mye ja. Denne Eivind Bulie Haanæs som står bak Azzurri.no ser nemlig ut til å ha forlatt skuten... Ingen svar på mail, telefon eller henvendelser i supportsystemet. Takk og lov hadde jeg domenet mitt registrert hos domeneshop.no. Men du har min sympati. Makan til jallaselskap skal man lete lenge etter. Kanskje alle vi misfornøyde brukere her på hw.no kan slå oss sammen og gjøre Forbrukerrådet oppmerksomme på fyren? Bare en tanke. 5877466[/snapback] Jeg har flyttet ett av mine to webhotell fra azzurri.no til sircon.no. Håper nå bare at serveren er oppe lenge nok til at jeg får over innholdet fra den ene, til den andre serveren. Nå funker faktisk det andre webhotellet mitt også.... har selv begge mine domener hos domeneshop.no, noe jeg tror jeg vil fortsette med, selv om det koster litt ekstra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Greit, nå vet jeg at jeg bumper en tråd som er over et halvt år gammel, men hva gjør vel det? Tråden fortjener å leve! Uansett, over til mitt spørsmål: Jeg skal kjøpe meg ett webhotell innen jul (antar jeg) og valget står mellom eBoundHost, goDaddy og DreamHost. Noen som kan hjelpe meg å velge? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
flex12 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hei, vil anbefale www.webhotellshop.no veldig bra service og webhotell. De styrer også cpanel. Absolutt å anbefale Endret 5. november 2007 av flex12 Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en host, jeg søker et hotell som har følgende: ASP.net MSSQL Er billig Har funnet et par, men oppetiden er ikke beskrevet eller de er dyre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå