Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den store Webhotell tråden

Anbefalte innlegg

Sjekk ut denne her http://www.streamlinenet.co.uk/uu.htm

Unlimited webspace til rundt 430,- i året hvis du bestiller en 2 årsavtale, det er ikke verst.

Det tilbudet dem tilbyr er praktisk umulig så lenge det ikke finnes uendelig raske servere, uendelig raske linjer og harddisker med uendelig plass.

Det er like sansynlig at du får det dem tilbyr som at du kan ringe til komplett.no og bestille en harddisk som aldri blir full og en pc som aldri blir for treg til å kjøre det du vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mailet dem og fått svar at det er en begrensing i hvor mye webplass man kan bruke og hvor mye båndbredde man kan bruker pr mnd. så det er ikke helt unlimited men man skal vell klare seg godt med det tilbudet

Lenke til kommentar
Har mailet dem og fått svar at det er en begrensing i hvor mye webplass man kan bruke og hvor mye båndbredde man kan bruker pr mnd. så det er ikke helt unlimited men man skal vell klare seg godt med det tilbudet

Spørsmålet er vel helst om en vil hoste sidene hos noen som reklamerer for noe (ubegrenset alt) men leverer noe annet, det er jo heller ingen faste grenser i ToS så en er jo heller ikke sikker på når en eventuellt blir sparka ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen kan anbefale noen webhotell som har PostgreSQL database? Bruker for øyeblikket surftown, men føler meg litt vel lurt der da PostgreSQL databasen er satt opp med SQL_ASCII som encoding og PL/pgSQL ikke er mulig å bruke... Noe de heller ikke virker interrsert i å gjøre noe med... Sånn bortsett fra det er de helt greie.

Søkt litt rundt, men vanskelig å finne noe særlig webhotell som har PostgreSQL. MSSQL er også aktuellt, men prisen blir gjerne litt vel stiv der.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Søkt litt rundt, men vanskelig å finne noe særlig webhotell som har PostgreSQL. MSSQL er også aktuellt, men prisen blir gjerne litt vel stiv der.

Hei, ServeTheWorld har Windows basert webhotell med MSSQL database.

Prisen starter fra 79 kr mnd og er vel ikke så enormt dyrt, med tanke på at MSSQL er som regel meget dyrt.

OBS - som standard legger STW kunder på Unix server , slik at en må opplyse om at en ønsker å ligge på Windows server.

Angående databaser så vil jeg opplyse om at den database som er mest støttet av webhotell er MySql og er en helt kurrant database for ikke så enormt kompliserte prosjekter - sider.

MySql går ok med både php og asp og det er et skikkelig +.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har Hostean i dag....det er det verste møkket av en host man kan ha....akkurat nå har siden min vært nede i snart et døgn + mail virker ikke.....og dette er vannlig hos Hostean....styr unna.....Leiter febrilsk etter noen som kan brukes....etter denn erfaringen tør jeg ikke hoppe på hva som helst.

Lenke til kommentar
Noen kan anbefale noen webhotell som har PostgreSQL database? Bruker for øyeblikket surftown, men føler meg litt vel lurt der da PostgreSQL databasen er satt opp med SQL_ASCII som encoding og PL/pgSQL ikke er mulig å bruke...  Noe de heller ikke virker interrsert i å gjøre noe med... Sånn bortsett fra det er de helt greie.

2506438[/snapback]

må det webhotellet være norsk? det finnes en del bra i USA

Endret av JuBi
Lenke til kommentar
Bumpy - Jumpy, tar sjansen på å bringe Den store Webhotell tråden til topp igjen.

Har ikke så mye å formidle selv, annet enn at xmac.no har endret navn-adresse til Azzurri.no

Azzurri.no (Xmac.no) og servetheworld.com virket til å være de mest hotte webhotelltilbydere i denne tråden.

4744722[/snapback]

ugh! 299kr pr mnd for 2000mb webhotell, er alt for dyrt.

For ca 50kr pr mnd, får man det samme andre plasser

Lenke til kommentar
http://shed49.com

19.- mnd 500MB Lagringsplass    5GB Trafikk pr mnd.

29.- mnd 1000MB Lagringsplass  10GB Trafikk pr mnd.

49.- mnd 5000MB Lagringsplass  Ubegrenset Trafikk

Pris inkluderer fx .com domene.  Ikke dårlig!

5229178[/snapback]

Haha, 29 kroner for 10 gb trafikk og 49 for ubegrenset?

Fra shed49:

Shed49 har i utgangspunktet fri trafikk på alle webhotell, men i tilfelle av grov utnyttelse, forbeholder Shed49 seg retten til å oppheve Brukers abonnenment eller å sette begrensninger på Brukers trafikk.
Noe sier meg at hvis du overskrider 20-30gb så regnes det some "grov utnyttelse".
Lenke til kommentar

Jeg tilbyr faktisk webhotell, både gratis og ikke gratis, hehe.

information.

jeg forventer egentlig ikke at noen kommer til å ville ha betalings planen, men gratis er gratis.

Free Hosting Package

Diskspace: 200MB

FTP Accounts: 1

Email Accounts: 2

SQL Databases: 2

Bandwith: 5000mb per month

Domain: yourname.hostinfo.com

Extra Features: Everything you would expect, cpanel, fantastico etc..

Price: Free

Basic Hosting Package

Diskspace: 3000mb

FTP Accounts: Unlimited

Email Accounts: Unlimited

SQL Databases: Unlimited

Bandwith: 100GB per month

Domain: yourname.hostinfo.com

Extra Features: Everything you would expect, cpanel, fantastico etc..

Price:: 3€ per month

To request a hosting account, register yourself on this website with a valid e-mail address and post a thread in here with the following information:

What package you wish to sign up for

Your desired username (your username will be your accounts domain name.. for example bob.hostinfo.com)

Note: Those who request the paid hosting, will be contacted through e-mail to discuss payment and other required information.

For questions, use our Helpdesk or post your question in our forum.

Lenke til kommentar

information.

jeg forventer egentlig ikke at noen kommer til å ville ha betalings planen, men gratis er gratis.

Både vel og bra. Men det er fint lite info om hvilke linjer du sitter på og hvilken maskinvare du kjører hostingen på. Virker litt "gutte-roms" aktig, og da blir ihvertfall jeg skeptisk til å legge inn tid og krefter på og hoste noe der. Kanskje som mirror, men ikke noe annet.

Lenke til kommentar

information.

Både vel og bra. Men det er fint lite info om hvilke linjer du sitter på og hvilken maskinvare du kjører hostingen på. Virker litt "gutte-roms" aktig, og da blir ihvertfall jeg skeptisk til å legge inn tid og krefter på og hoste noe der. Kanskje som mirror, men ikke noe annet.

5231729[/snapback]

Ah, dette har jeg nesten ikke tenkt på! :) Tusen takk for påmindelsen! :) Skal legge til litt informasjon!

Lenke til kommentar
Har Hostean i dag....det er det verste møkket av en host man kan ha....akkurat nå har siden min vært nede i snart et døgn + mail virker ikke.....og dette er vannlig hos Hostean....styr unna.....Leiter febrilsk etter noen som kan brukes....etter denn erfaringen tør jeg ikke hoppe på hva som helst.

5209537[/snapback]

For det første; Vi har aldri hatt nedetid på et døgn på noen servere! Om en enkelt konto / kunde har hatt sin side har vi ikke kontroll på, men vi garantere med sikkerhet at vi aldri hatt lengre total webserver nedetid enn et par timer!

Videre; Vi kan legge kortene fullt ut på bordet når det gjelder kundestøtten i høst; Ja, den har vært for dårlig! Her er kritikken berettighet. Når det gjelder database-nedetid, så stemmer det også at vi har hatt ganske mye trøbbel med misbruk av sql ressurser med prosesser som har gått i løkke og kvalt serveren, feil i kode, og annet overforbruk som har kjørt serverne i senk gang på gang. Vi har sakte men sikkert begynt å få has med dette igjen heldigvis. Men det medfører ikke riktighet at databaser slettes og at vi fylte dem opp igjen feilaktig.

En bi-effekt av at SQL går ned, er at den får databaser til å tilsynelatende "forsvinne" og virke som om de er slettet. Dette har ikke vi kontroll over, men skjer som en følge automatisk av MySQL stopp. Når MySQL kommer opp igjen, "fylles" databasen opp igjen med samme data. Desverre skjedde det noe galt en gang da SQL startet opp og feil data ble lagt til enkelte brukere. Men - du har rett i at feilen kunne ha vært håndtert bedre av oss i ettertid!

Ellers må det også sies at mye kritikk gis uberettiget (og det er sikkert flere hostingselskaper som opplever det samme) når det gjelder "sen registrering" av domenenavn. I 9 av 10 tilfeller så skyldes forsinket registrering mangel på opplysninger som vi venter på fra kundens side, f.eks. manglende eller feil organisasjonsnummer i Brønnøysundregisteret, eller manglende respons fra tidligere registrar / administrator ved flytteforespørsler. Dette er de mest vanlige årsakene til domeneforsinkelse - men allikevel ender vi opp med å lese at vi blir kritisert for noe vi har null kontroll over.

Vi vil også med dette påpeke at det er helt feilaktig å tro at vi prioriterer å kun svare nyere kunder for å sikre oss penger. Vi har faktisk utallige ganger oppgradert misfornøyde kunder gratis til store webhoteller eller gitt dem gratis domener for tort og svie. Vi har også refundert kunder lenge etter at angrefristen er gått ut, selv om vi ikke plikter det i henhold til kjøpsloven! Dette er tap for oss økonomisk, men det minste vi kan gjøre i mange tilfeller. Det er også økonomisk tap for oss å få rykte for dårlig support. Husk at vi jo også lever av årlige fornyelser, så hadde vi gitt blaffen i de eldre kundene, så hadde de alle flyttet for lengst. Det er ikke bra butikk.

Årsaken til problemene vi har hatt i høst er grunnet ressursmangel i kundestøtte, og unødvendig frustrerende mye SQL-problemer som har gitt trege servere. Vi kan garantere en forbedring på alle områder over nyttår. Da vil ressurssituasjonen bedres drastisk, driftsstabiliteten skal opp, og vi lanserer også nye tjenester, ny varsling av driftsstatus, m.mer.

Vi ønsker med dette at alle som leser dette innlegget, og som er eller har vært kunder hos oss med dårlig erfaring skriver en mail til oss igjen om dette til [email protected]. Dette vil vi sette stor pris på. Vi vil vite konkret hva vi kunne gjort bedre for den enkelte og høre all den ris eller ros dere måtte sitte på. Det er ikke en gunstig for hverken oss eller kunden at han/hun kun får ut sin frustrasjon på diskusjonsforum som dette uten at vi tar saken til etterretning og gransker oss selv på hva vi kunne ha gjort bedre. Dessuten får vi sjelden mulighet til å forsvare oss ovenfor den tilfeldige leser som måtte høre kun negativ kritikk om oss.

Hostean er og vil bli et seriøst firma. Nye kunder kommer til oss daglig, og vi har også fått høre mye positivt om oss. Men vi ser frem til et nytt år med store forbedringer. Spesielt kommer dette gamle og nye kunder til gode. Målet er å bli Norges beste på pris, tjenester, og service og vi gir oss ikke før vi er der!!

Vi oppfordrer også alle til å ringe daglig leder direkte på hans mobil nr. 951 28 567 eller simpelthen sende ham en kort sms hvis du vil snakke med ham om noe av dette. Han vil sette pris på dine synspunkter og spørsmål!

På forhånd takk for all velberettiget ris og kritikk!! (Den vil til slutt gjøre oss til Norges beste)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...