Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den store Webhotell tråden

Anbefalte innlegg

hvis webhotelet du leter etter skal ha 100% oppetid så tror jeg løsning er at du har 2stk, slik at den ene blir da backup for den andre, ofr hvis begge to garantere 99% oppetid, hva er da sjansjen for at de er nede samtidig?

Matematisk sett vil du heller ikke ha 100% oppetid med 2 servere med 99% oppetid.

99% = 99/100 = oppetiden per server er 0,99

dvs. nedetiden er 0,01

0,01x0,01 = nedetiden med to servere er 0,0001 = 0,01%

altså oppetiden blir 99,99%

Men det er matematisk sett da

Endret av <BøNilzen>
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet noe mer om disse... Disse er i allefall billige

http://www.web10.nu/

Er det noen som har erfaringer med disse?

Ganske så billige ja, men hvis du leser betingelsene omkring fri trafikk så står det følgende:

"... så sant trafikken ikke belaster maskiner og nettverk i urimelig grad."

Da gjennstår det bare å finne ut hva de regner som urimelig grad :) På den andre siden, hvis en regner å holde trafikken på under hva de regner som "urimelig grad" burde ser de ut til være et greit alternativ.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe mer om disse... Disse er i allefall billige

http://www.web10.nu/

Er det noen som har erfaringer med disse?

Ganske så billige ja, men hvis du leser betingelsene omkring fri trafikk så står det følgende:

"... så sant trafikken ikke belaster maskiner og nettverk i urimelig grad."

Da gjennstår det bare å finne ut hva de regner som urimelig grad :) På den andre siden, hvis en regner å holde trafikken på under hva de regner som "urimelig grad" burde ser de ut til være et greit alternativ.

Du har rett .. men dersom man skal ha helt standard web sider uten streaming "media" eller lagre av større filer så burde det vel være innenfor mulighetens grenser..

Lenke til kommentar

Har lest alt, og håper jeg ikke har glemt noe når jeg nevner denne host'en.

WorldWebHosters

De har en sånn kjekk LifeTime Payment, du må fremdeles betale årsreg på domene, men 1time payment på hotellet virker ganske ok.

Har ikke benyttet meg av tilbudet selv, så kan ikke gi referanser på tjenesten.

(Med mindre man skal tro annonsene på fremsidene av en typisk webhoteller;

Bob*

After using "Webxxx premium gold turbo +" I felt the change after only one week. I lost weight, my hair is healthier, I sleep better and now I have a fresh date every weekend. Buy "Webxxx premium gold turbo +" before the 1st of April and get an extra "Webxxx premium gold turbo +" account, which makes a perfect gift, I did! Become more successful, do like me, choose "Webxxx premium gold turbo +"! *identity is changed for personal security reasons and alterated to fit our advertisement scheme.

Men om det er noe for deg, må du selv bedømme. (Teksten over er altså ikke direkte myntet på WWW, men det er litt typisk med litt mer sukker på de personlige referansene som noen kommer med, godt noen på forumet har satt igang en tråd, jeg har fått mye utav det.)

edit: kembo edit på link navn

Endret av JoKr
Lenke til kommentar
Noen som har flere erfaringer med xmac?

JEg har tenkt til å kjøpe dem.

FOrdi de koster 395kr første året (med 150MB hotell og .NET/.COM/.ORG domene.)

Og virker som en seriøs bedrift.

Jeg betaler 450 kr for 1000 mb serverplass, 5 gig transfer, ubegrenset antall databaser, ubegrenset e-postadresser.

Gratis domene (.com .net .org .info .biz)

Ubegrenset med e-post kontoer

CGI/Perl

Ubegrenset med subdomener

ASP Scriptspråk

Python

MySQL/MSSQL

PHP Scriptspråk

Profesjonelt kontrollpanel

Webmail/POP3/IMAP

FTP Tilgang

Frontpage Extensions

Detaljert Besøkstatistikk

DNS Tjenester

Sikker server

99.3% oppetid GARANTI

24/7 Overvåkning

Unix/Windows baserte servere

Så synes det var dyrt jo :p

Lenke til kommentar

Anngående xmac så har jeg anbefalt dem før og det gjør jeg gjerne igjen..

Veldig bra tilbud. Stabile servere. Raske linjer. Cpanel kontrollpanel.

Jeg har akkurat byttet til deres reseller pakke siden jeg har over 25 domener/sider hos dem nå. Så nå kan jeg ha så mange sider jeg bare orker for 249 kr i mnd :)

Det som også er veldig bra med xmac er at de har minst oppgradert tilbudet sitt 4 ganger mens jeg var kunde og ALLE eksisterende kunder får nyte godt av tilbudet. Før påske dobblet de båndbredden på alle sine pakker. Det er god service!

Kan ikke si at jeg har merket noe nedetid, spesielt ikke etter at de flyttet til nytt datasenter, og linjene deres er meget raske. Laster ned fra BI sine linjer nå og får gode 540kb/sec - noe som makser ut BI sine linjer fra Oslo.

Normalt får man svar på support innen et par timer. Det lengste jeg har ventet er 24 timer. Supporten svarer på alle spørsmål og ser ut til å virkelig ville hjelpe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...