Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den store Webhotell tråden

Anbefalte innlegg

agvg :

Vel, da hadde antagelig ingen kunnet tilby disse tjenesten med slike avtaler.

Det ser ut som du forventer 99,999% oppetid for en 1000.- pr år og det er nok litt optimistisk for og si det på en pen måte.

Hva skal du ha på disse sidene?

Hei

Nå blir da 10.000 kunder X 1000 kr året = 10.000.000

Altså 10 millioner kroner.

Så det burde være mulig for en webhotell tilbyder å sørge for kompensasjon ved nedetid server.

Men kravet om 1 mnd gratis for hvert minutt nedetid var kanskje litt vel drøyt ;-)

Men mener at det burde være mulig å finne en ordning som er levelig for både webhotell tilbyder samt forbruker.

I dag er det forbruker som tar alt på sin kappe ved de aller - aller fleste webhotell.

Jeg vet ikke hva som skal være på sidene , det er jo det som er det vesentlige poeng.

En vet aldri hva fremtiden bringer ;-)

Kanskje begynner jeg med htm - går så videre til php , vil kanskje ha en side der brukere kan legge inn sin e-post for å melde seg på nyhetsliste.

Kanskje vil jeg legge ut en videosnutt som brukere kan se online(streame)

Videre går det .

Kanskje vil en flytte den fysiske butikken over til web , og da er det rimelig sørgelig hvis en kunde akkurat i det en skal fylle ut navn o.l for de 10 produktene en skal kjøpe får opp en blank side (server nede)

Der gikk den kunden ..Blir jo nesten som en står i butikken og har betalt og vips er hele butikken borte ;-)

Altså det jeg er ute etter er det Optimale Webhotell for rundt 1000 kr året - basert på at en er en enkel forbruker.

Det må jo finnes blant alle webhotellene - eller ?

Det optimale webhotell innebærer også at det er en levelig bedrift - dvs bestå i fremtiden , at det har evne til å videreutvikle seg.

Det er dette webhotellet jeg er ute etter i tråden , og jeg vil tro at jeg ikke er alene om å lete etter dette.

For det er litt styr det å ligge å flytte webhotell hele tiden , ser også en del sikkerhetshull med det hele. Ja , hvem vet om ens kode o.l kanskje blir tatt litt for godt vare på av den tidligere webhotell tilbyder ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis webhotelet du leter etter skal ha 100% oppetid så tror jeg løsning er at du har 2stk, slik at den ene blir da backup for den andre, ofr hvis begge to garantere 99% oppetid, hva er da sjansjen for at de er nede samtidig?

samtidig vil jeg tipse deg om servetheworld.com og domenekongen.net

samt løsningen kan jo være å sette opp server selv og da bare leie domene + forwarding av all trafikken, da du kan ha så mye plass og trafikk som du vil, (koster litt mer med egen linje for en server men)

Lenke til kommentar
Anngående b-one's fri trafikk..

Morsom liten sak.. trykk på "British" og så kan du se hvor mye fri trafikk egentlig betyr. B-one selger de samme pakkene som de tilbyr med fri-trafikk i Norge med 3GB trafikk i England.

Hvis det er fri trafikk, må jeg si at det er mange som overgår dette :yes:

Bruker Domenetorget selv, og der har nedetiden vært under 1 time totalt siden jeg bestillte der i oktober. Det blir svært nær 100%.

Har heller aldri sett noen klager på hverken oppetid, support eller noe annet på forumet deres. :thumbup:

De eneste som klager, er ikke-kunder som mener det er fy-fy å ha serverplass i USA. Dette skjønner jeg egentlig ikke; har hatt plass på servere i Norge som angivelig har 100Mbps linjer og allikevel gitt dårligere responstid en de serverne mine siter har vært hostet på i USA. Kan noen forklare meg dette?

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Host1.no

De har kjapp support både Mail Msn Og ticket system

Hvis nedetid noe jeg skjeldent har erfart så er det 1 mnd gratis. tror jeg har 1 mnd gratis tilgode :D 99,9%

de har også fine pakker :D

webhotel.GIF

Lenke til kommentar
kristoffer99 : Jeg er fryktelig fornøyd med xmac.no og jeg vet om en god del folk her på forumet som også er fornøyd med dem.

Har mange sider der og har enda ikke opplevd noen nedetid. De har som jeg vet om ikke noen garanti på nedetid, men det har heller ikke vært et aktuelt tema siden jeg sålangt ikke har opplevd noe nedetid.

Tilbydere som tilbyr fri-trafikk er noe man IKKE bør gå etter. Trafikk skal spesifiseres og jeg mener at man ikke kan gjenta mange nok ganger at det ikke finnes noen fri trafikk. Ingen kan tilby det, det er alltid begrensninger og det vil alltid være det. Påstår man noe annet er det falsk markedsføring!

Hei

Jo xmac.no virket greie de både på priser og innhold i webhotell pakkene .

5 GB trafikk pr mnd .

Det som det ikke stod noe om var hva pris for ekstra GB trafikk kostet .

Fri trafikk går å tilby , men helt klart ligger det jo en del jobb bak å klare å kunne tilby fri trafikk.

Noen måter for å tilby fri trafikk er jo å begrense antall kunder pr server , ja ta høyde for at alle sidene er 80.000 besøkende pr dag kunder. Da er en langt på vei .

Ellers stå klare med nye severe - linjer ved behov.

Nedtid bør- er noe som skal komme forbruker til gode , slik man har på vanlig telefoni - avbrudd -feil gir rett til nedsatt pris.

Klart nedtid er enhver webhotell tilbyders mareritt da tilbyder vet at kundestrømmen vil fort snu ved nedetid.

Så hvorfor kan ikke tilbydere skrive det sort på hvitt at de gir kompensasjon for nedetid.

Tatt i betraktning den ulempe nedtid kan gi en forbruker er det ikke noe urimelig krav å forvente kompensasjon for nedetid.

Og asp - Windows har jo like mye på nett å gjøre som andre ;-)

Den mest besøkte siden på web er vel www.windows.com og den kjører asp og windowsserver.

At access-database ikke har mye på web å gjøre det er en annen sak.

Men klart apache - php - linux o.l har like mye som asp - windows å gjøre på web.

Jeg tipper linux o.l er mer hacker utsatt enn windows da enkelt basert på at det er åpen kildekode.

Det kan være enklere for en forbruker som gjerne sitter med et windows(os) kanskje med frontpage og forholde seg til et windowsbasert webhotell med støtte for frontpage extensions installert.

Så jeg tenkte rent forbrukermessig uten tanke på pris.

Alle forbrukere kjøper jo ikke Lada siden den er billigere enn BMW ;-)

Nå mente jeg ikke at php-apache-linux var Lada , men ville bare påpeke at pris er ikke alltid alt for en forbruker.

Sitter en på windowskunnskaper , kan kode litt i asp så er det ikke gjort på dagen å omkode til php. Likedan er det omvendt .

Derfor mente jeg at et webhotell bør støtte både asp - php.

Tror GB prisen til xmac.no er 12,40 kr per ekstra GB - og de tilbyr 15GB per mnd for 49 kr i mnd. Noe som absolutt ikke er galt..

Fri trafikk er et veldig betent spørsmål - jeg vil si at det er å lure kundene, men er helt enig med deg om at det GÅR ann å drive et hosting selskap med fri trafikk så lenge man har klasuler om at sidene kan stenges ved for mye trafikk. Man har som regel ingen muligheter å leie inn mer linjekapasitet og da blir det særdeles problematisk.

Anbefaler alle å lese dette om ubegrenset trafikk: http://www.findmyhosting.com/truthunlimited.htm

Nok om det..

Hvis du skal dra din BMW/Lada greie med webhosting så bør du vel heller si BMW/Ford/Lada - hvor BMW hostingen foregår på Xserve G5 fra Apple og med Mac OS X Server eller Sun bokser med Sun Solaris. Ford er Windows på Intel prosessorer - og Lada Linux med AMD - hvis vi skal ta din pris politikk.

De fleste Linux/UNIX baserte webhotell kan fint tilby Frontpage Extensions og for en Windows bruker bør det ikke bli noe problem å benytte seg av en Linux/Unix basert webhotell. Du nevner videre at Windows.com/Microsoft.com selvfølgelig kjører Windows på sine servere og at dette fungerer bra - da synes jeg at du skal nevne at de samme serverene blir jo støttet opp av store Linux clustere fra akamai når virus spredningen er på det værste..

At Linux/UNIX er mer stabilt enn Windows trengs vel praktisktalt ikke å bli diskutert en gang. En kjapp titt på de femti mest stabile serverene her i verden (http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html) viser at ikke EN server med Microsoft Windows eller Microsoft teknologi er å finne på disse listene.

Du kommer også med en påstand om at Linux hackes oftere enn Windows grunnet at Linux er opensource. Det er en rimelig drøy påstand synes nå jeg.. At opensource er mindre sikkert enn lukket kode som Windows har enda ikke Microsoft greid å bevise (utover sine betalte "forskningsresultater") og de daglige virusangrep som finner sted på Microsoft platformen sier vel sitt. Ting har blitt bedre etter Windows Server 2003, men ingenting kan slå Linux/Unix baserte OSer på stabilitet og sikkerhet per i dag - og kostnadsnivået er det vel ingen som slår Linux heller..

Endret av kristoffer99
Lenke til kommentar
Jeg har vært kunde hos www.host1.no (tidligere www.webplaneten.com) en stund nå og er meget fornøy.

Siden støtter php4, mysql, postgrsql og man kan bruke frontpage extensions. Det er ubegrenset med sql databaser, pop kontoer og subdomener (ser at det ikke står ubegrenset på siden deres, men i følge kontroll panelet mitt er det det  :hmm: ).

Man får også med et kjekt kontroll panel ( cPanel X for de som lurer). Man kan i tilleg overføre mye data, da grensen er 20 GB på den "dårligste" pakken. Webmail er med også. De gangene jeg har sendt mail til dem har dem vært meget kjappe til å svare, og man kan i værste fall ringe dem hvis det er noe.  :)

EDIT: Fant dette på siden deres. "Vi garanterer også 99,7% oppetid."

Må si meg helt enig! har nå 5 kontoer der å det har alltid vært hjelp å få når det har vært noe jeg har rotet til! via mail eller tlf!!! de er billige å har bra oppe tid! host1 er nok det rette valget! man får også den minste webpakka får man for unbder 500 lappen

Endret av Niklas
Lenke til kommentar

Altså det jeg er ute etter er det Optimale Webhotell for rundt 1000 kr året - basert på at en er en enkel forbruker.

Det må jo finnes blant alle webhotellene - eller ?

Det optimale webhotell innebærer også at det er en levelig bedrift - dvs bestå i fremtiden , at det har evne til å videreutvikle seg.

Det er dette webhotellet jeg er ute etter i tråden , og jeg vil tro at jeg ikke er alene om å lete etter dette.

Det hadde kanskje vært enklere om du spesifiserte hva du trengte.

Hvor mye lagringsplass?

Hvor mye månedlig trafikk?

Hvilke krav til nettverk?

Hvor høy grad av oppetid?

Og jeg stusser på dette ønsket om en garanti mot nedetid, og evt. kompensasjon for dette. Jeg hadde webhotell hos en leverandør som lovet 1 mnd. gratis pr. time nedetid (i løpet av en måned). For å si det sånn: på slutten hadde jeg fri hosting fram til oktober 2056... Men spiller det noen rolle?

Nå bruker jeg Dixiesys.com, og er fornøyd. Selvsagt har de nedetid inn i mellom, men dette gjelder som oftest oppdateringer og oppgraderinger. Jeg blir varslet på forhånd, og det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Har fulgt med i denne tråden, og må si at her er det mye fornøyelig å lese:

ganja har skrevet:

Men klart apache - php - linux o.l har like mye som asp - windows å gjøre på web.

Apache brukes på over 60% av webserverne.

Jeg tipper linux o.l er mer hacker utsatt enn windows da enkelt basert på at det er åpen kildekode.

Har nok ikke noe med åpen kildekode å gjøre. Linux vil nok være mer hacker-utsatt (cracker-utsatt) enn Windows - så lenge det finnes flere Linux-servere enn Windows-servere. (Kanskje det er en større utfordring å komme seg inn på Linux - og det er derfor crackerne konsentrerer seg om dem?) Det er virus som knekker Windows-en. Satte opp en Windows 2000-server (IIS) hjemme, og det tok ikke mange sekundene før over 600 virus satt og "gnagde" på filene... Linux-serveren jeg hadde, gikk og gikk og gikk og gikk - uten problemer - inntil harddisken ikke ville mer. Da ble den serveren pensjonert.

Det kan være enklere for en forbruker som gjerne sitter med et windows(os) kanskje med frontpage og forholde seg til et windowsbasert webhotell med støtte for frontpage extensions installert.
Hva har det med "windowsbasert webhotell" å gjøre? Frontpage extensions finner man på (alle?) Linux-servere også (i hvert fall på de som har hostet mine siter). Det er først når man skal kjøre kommandoer i shell at forskjellene kommer...

Sitter en på windowskunnskaper , kan kode litt i asp så er det ikke gjort på dagen å omkode til php. Likedan er det omvendt .

Derfor mente jeg at et webhotell bør støtte både asp - php.

Dette kan jeg være enig i.

Fri trafikk som plutselig ikke lenger er fri trafikk , det er fra b-one.net sin side ingen god forklaring på hva fri trafikk er for dem. Og da kan de jo tolke dette hvordan de ønsker til enhver situasjon.

Og jeg har lest mange tilbakemeldinger fra personer som får sin webside satt på "pause" pga de har hatt for mye trafikk.

:wow:

Hawkie:

En leverandør som tilbyr "Fri trafikk" kan holdes ansvarlig for denne bruken av ord.

Det som kanskje er mer problematisk er at de fleste av disse leverandørene lyver eller oppgir falsk informasjon om tilgjengelig båndbredde.

Jepp!

Kristoffer 99:

Tilbydere som tilbyr fri-trafikk er noe man IKKE bør gå etter. Trafikk skal spesifiseres og jeg mener at man ikke kan gjenta mange nok ganger at det ikke finnes noen fri trafikk. Ingen kan tilby det, det er alltid begrensninger og det vil alltid være det. Påstår man noe annet er det falsk markedsføring!

Jepp!

Fri trafikk er et veldig betent spørsmål - jeg vil si at det er å lure kundene, men er helt enig med deg om at det GÅR ann å drive et hosting selskap med fri trafikk så lenge man har klasuler om at sidene kan stenges ved for mye trafikk. Man har som regel ingen muligheter å leie inn mer linjekapasitet og da blir det særdeles problematisk.
Er det "fri trafikk" da, når det ligger en klausul om at sidene kan stenges ved for mye trafikk?

Hadde en diskusjon med min host (Domenetorget ) om dette med trafikk-begrensninger, og vi var skjønt enige om at "Fri trafikk" vil aldri i praksis virke rettferdig; noen "sprenger" linjene, mens andre - som betaler det samme men bruker langt mindre båndbredde - må lide. Derfor vil det rettferdige system være at man betaler én pris for plassen og én for båndbredden, men sikkert umulig for et webhotell å administrere - og totalt forvirrende for en kunde..

Hvor stor båndbredde trenger man egentlig? Selv har jeg en "normal" html-basert site med kun det nødvendige av grafikk ("stæsj"), en php-nuke portal og et forum. Har et snitt på litt over 500 besøk pr. dag, disse åpner totalt ca. 2000 sider og gir et forbruk på litt over 1 GB båndbredde pr. måned. Kan dette brukes som en "mal"?

Så til diskusjonen om 100% oppetid: Det er rett og slett ikke mulig. "Noe" vil svikte en og annen gang, service må til, force majeur av ett eller annet slag (merket det når jeg hadde en site hostet i New York - og hele byen ble mørklagt)... Men synes ikke at "99,5% oppetid" er så imponerende: Det er tross alt over 3 timer nedetid hver måned i snitt!

Tilbakebetaling eller gratis-måneder ved nedetid? Er nedetiden for dårlig, ville jeg byttet host! Jeg ville ikke vært "trofast" mot en host - gratis-tid eller ikke - dersom nedetiden var flere timer hver måned!

"Vi har 100mbps linjer mot Internett" sier de fleste hoster. Hva så? Det interessante er hva serveren som hoster min site har av linjer. Hjelper lite med 100mbps dersom 50 servere - og 30 tusen siter - deler den linja! Hvordan er resten av nettverket på datasenteret? Har rutere, switcher, bridger, kabling etc. kapasitet som matcher linjene? Akkurat dette er det vanskelig å finne ut av. Men av erfaring er jeg mer fornøyd med å hoste sitene mine i USA enn i Norge, selv om "ping-tiden er lenger", som så mange ynder å "negge" med. Grunn: det virker som om båndbredde mm. er mer "riktig" enn hva norske datasentere påstår. Og prisen, selvfølgelig.

ganja: opplistingen din på begynnelsen av tråden er bra! Men det finnes billige hoster med "så godt som" 100% oppetid!

Lenke til kommentar
Jeg bruker ServeTheWorld til mine 6 webhoteller, veldig bra og rask service, til tider kanskje litt treg i administrasjonspanelet hvor man legger til nye epostadresser.

Hadde Nordichosting tidligere som er alt for dyrt.

Sjekk ut [url="http://www.servetheworld.net"]ServeTheWorld[/url] som også er en Norsk leverandør.
Lenke til kommentar
Jeg bruker ServeTheWorld til mine 6 webhoteller,  veldig bra og rask service,  til tider kanskje litt treg i administrasjonspanelet hvor man legger til nye epostadresser.

Sjekk ut ServeTheWorld som også er en Norsk leverandør.

Jeg benytter igjen anledningen til å slakte Servetheworld. :devil:

Bra og rask kundeservice er jeg ikke helt enig i...

Svarene var veldig korte, og hvis jeg spurte om flere ting var det ikke alltid de "gadd" å svare (skikkelig) på alt. Det tok også som regel et døgn å få svar.

Tregheten du nevner i kontrollpanelet var ikke tidvis. Den hele måneden jeg var kunde hos STW var kontrollpanelet ekstremt tregt... Det gjaldt ikke bare e-post administrasjon, men mange andre deler av kontrollpanelet. Mesteparten faktisk.

Så det værste: MySQL serveren er helt utrolig treg. Jeg vil tro det skyldes overbelastning. "Script execution time" (på samme forumet som hw.no bruker - bruker mysql) var på litt over sekundet, men enkelte ganger kunne siden bruke 5-20 sekunder på å bli generert. Hos min host nå, er script execution time ca 0.0600 sekunder. Du kan se hw.no sin tid nederst på sidene.

Et siste punkt er at når jeg brukte 30 dagers angrefristen min tok det over en måned å få tilbake pengene. Og da måtte jeg mase litt på de. I begynnelsen virket det ikke som om dette var noe de brydde seg så veldig om, men i slutten var de veldig behjelpelig. :) Får vel svelge at det kanskje var trøbbel hos kortselskapet som var årsaken.

Poenget: Servetheworld er billig, og passer til personer som ikke er kravstore.

Hvis du har tenkt å bruke mysql er STW definitivt ikke noe å satse på. Mitt inntrykk er egentlig at servetheworld har litt for mange kunder.

Skulle egentlig legge inn en erfaring av den nye hosten min, men nå er faktisk mail'en nede, og websidene skikkelig trege, så jeg tror kanskje jeg har dannet meg et litt feil inntrykk... Får vente litt å se.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Jeg bruker ServeTheWorld til mine 6 webhoteller,  veldig bra og rask service,  til tider kanskje litt treg i administrasjonspanelet hvor man legger til nye epostadresser.

Sjekk ut ServeTheWorld som også er en Norsk leverandør.

Jeg benytter igjen anledningen til å slakte Servetheworld. :devil:

Bra og rask kundeservice er jeg ikke helt enig i...

Svarene var veldig korte, og hvis jeg spurte om flere ting var det ikke alltid de "gadd" å svare (skikkelig) på alt. Det tok også som regel et døgn å få svar.

Tregheten du nevner i kontrollpanelet var ikke tidvis. Den hele måneden jeg var kunde hos STW var kontrollpanelet ekstremt tregt... Det gjaldt ikke bare e-post administrasjon, men mange andre deler av kontrollpanelet. Mesteparten faktisk.

Så det værste: MySQL serveren er helt utrolig treg. Jeg vil tro det skyldes overbelastning. "Script execution time" (på samme forumet som hw.no bruker - bruker mysql) var på litt over sekundet, men enkelte ganger kunne siden bruke 5-20 sekunder på å bli generert. Hos min host nå, er script execution time ca 0.0600 sekunder. Du kan se hw.no sin tid nederst på sidene.

Et siste punkt er at når jeg brukte 30 dagers angrefristen min tok det over en måned å få tilbake pengene. Og da måtte jeg mase litt på de. I begynnelsen virket det ikke som om dette var noe de brydde seg så veldig om, men i slutten var de veldig behjelpelig. :) Får vel svelge at det kanskje var trøbbel hos kortselskapet som var årsaken.

Poenget: Servetheworld er billig, og passer til personer som ikke er kravstore.

Hvis du har tenkt å bruke mysql er STW definitivt ikke noe å satse på. Mitt inntrykk er egentlig at servetheworld har litt for mange kunder.

Skulle egentlig legge inn en erfaring av den nye hosten min, men nå er faktisk mail'en nede, og websidene skikkelig trege, så jeg tror kanskje jeg har dannet meg et litt feil inntrykk... Får vente litt å se.

Har ikke noe problemer med hastigheten på min side, men ser du bruker php-nuke som er kodet veldig rotete i sql'en. Kan jo ha noe med det å gjøre, hvis du hadde samme siden hos servetheworld..

Har vanlige websider og ticketsystemer på mine webhoteller, fungerer veldig greit.

Lenke til kommentar

Ett webhotell jeg nå har fått ganske god erfaring med er http://soulhosts.com, irriterende webside, men produktene de leverer er allikevel veldig bra, rask og god kundeservice har de også (email). På en side jeg driver med noen bekjente betaler vi ca 150,- NOK per mnd for:

Unlimited Parkable Domains

Unlimited Addon Domains

Unlimited FTP Accounts 

Unlimited Email Accounts 

Unlimited MySQL Databases 

Unlimited Sub Domains

3000 MB of Disk Space

80 Gigabytes of Transfer

Unlimited Account Features

Web Management

Web Based File Manager

Webalizer Web Statistics

Analog Web Statistics

Raw Log Access

Error Log Access

Custom Error Pages

Cron Jobs

Content Authoring

HTML, CGI, Perl, PHP

SSI, FrontPage 2002 Ext.

Security

Backup/Restore Website

Backup/Restore MySQL

Backup/Restore Alias/Filter

GPG Key Management

E-Commerce

Agora Shopping Cart

Password Protected Dirs

.htaccess Capability

Email Features

Web Mail (Horde, Squirrelmail, Neomail)

Catch-All Email Address

Spam Assassin

Change MX Entry

Trace Email Delivery Path

Outlook Express Output

Included Scripts

Banner Rotater

Chat Rooms

Counter

FormMail

Guestbooks

Invision Power Board

phpBB2 Forum

Random HTML Generator

Site Search Engine

Database Features

MySQL Maintenance Panel

phpMyAdmin

har foreløpig etter ca tre måneder ikke merket noe nedetid, support svarer på alt mulig døgnet rundt...

Lenke til kommentar

Hei.

Interessant tråd. Har i det siste "jakta" på webhotell sjølv. Endte til slutt opp med easyisp.no. Til alle som skal ha webhotell til personlegheimeside og andre sider med liten/middels trafikk anbefalar eg sterkt å sjekke ut tilbod på qxl.no

Valget mitt av webhotell stod for det meste mellom easyisp.no og domenetorget.net . Begge hadde fine priser, mange funksjoner og ikkje minst kjempebra support.

Personleg var eg svært interessert i gode moglegheiter for PHP/MySQL og CGI/Perl. Også det å ha kontroll over mest mogleg.

Her er 2 tilbud frå qxl.no som kan vere verdt å sjekke:

frå Easyisp.no 25 kr

får domenetorget: 18 kr mnd og 29 kr mnd

domenetorget har eg som sagt ikkje prøvd sjølv, men har lest veldig mange positive tilbakemeldingar på dei. Her får du også Cpanel med Fantastico Deluxe :thumbs:

Har sendt dei mange spørsmål og fått gode og raske svar med ein gong.

easyisp.no har eg no brukt i ei veke og er svært nøgd. Kontrollpanelet er veldig enkelt og bra. Ein har full kontroll over alt som har med domene/e-post/MySQL o.l. Supporten er kongebra. Får nesten alltid svar innan ein time same kor tid på dagen ein spør. Easyisp.no har også servere i Norge i motsetnad til Domenetorget (USA). Eg synes dette er ein fordel, sjølv om det sikkert kan diskuterast.

Er litt sliten no, men skal komme tilbake med fleire erfaringar viss eg kjem på noko.

Så til slutt når det gjeld b-one.net:

Skal lage webside for ei skuleavis som bruker b-one.net. Er ikkje særleg imponert over desse. Ikkje støtte for CGI/Perl etter som eg kan sjå. :thumbdown:

Kontrollpanelet gjev deg god kontroll over e-post instillingar, men that's it. Ikkje noko domenekontroll. Ser ikkje ut som om ein kan ha subdomene eingong. :thumbdown::thumbdown:

Er heller IKKJE imponert over prisane. 10kr/mnd ser billeg ut, men hugs at på det kjem 25% dansk moms, årsavgift, etableringsavgift ++ Første året for pakka til 10 kr/mnd kosta 400 kr. Mi pakke hjå easyisp.no kostar 300 kr for første år, inkl alt (altså 25 kr mnd som oppgjeve). Og denne pakke er svært mykje betre enn b-one.net (bortsett frå denne omtalte fri trafikken til b-one, som eg ikkje er så sikker på at er heilt fri).

Håper fleire vil poste personlege erfaringar med webhostar. Viss det er faktafeil i innlegget håpar eg at nokon gjev beskjed.

Så svar til trådstarter:

Pris på webhotellet må ikke overstige 1000 kr året

Både servetheworld, domenetorget og easyisp har fine tilbud til gode priser, f.eks. på qxl.no

Støtte for asp - php - mysql - cgi - o.l bør være en helt grunnleggende funksjon

easyisp.no har ikkje asp-støtte trur eg, men svært god støtte for dei andre tinga. Domenetorget har windowspakker med asp og asp.net.

Statistikk - kontrollpanel - rimelig antall e-postadresser - subdomene

dette skulle du kunne få hjå alle eg har nevnt tidlegare. Gjentar at eg ikkje var spess. imponert over b-one sitt kontrollpanel.

Nedetid

både domenetorget og easyisp reklamerer med over 99% nedetid. (99,94% siste år på easyisp.no. Her får ein også gratis tid ved nedetid).

Support

sjå starten av innlegget.

Mulighet til å sende web e-post

Dei fleste web-hotell eg har sjekka tilbyr dette. Viss du nyttar eit web-hotell med god php eller cgi støtte fins det mange script for lesing av e-post du kan nytte (har ikkje testa dette sjølv endå)

_____

Bjørn Atle

Lenke til kommentar

Selv har jeg brukt ISPNor en liten stnud nå og er meget fornøyd

Betaler 400 i året inkl domeneavgift.

Har 500MB lagringsplass, 5GB trafikk og uendelig med mail-adresser.

Serverne er plassert i Texas og kjører Linux.

General account information:

Hosting package Small

Subdomains  X / unlimited

Parked Domains X / 0

Addon Domains X / 0

MySQL Databases X / unlimited

SQL Disk usage X Megabytes

Disk space available X Megabytes

Bandwidth usage (current month) X Megabytes

Email Accounts X / unlimited

Email Forwarders X

Autoresponders X

Mailing Lists X/ unlimited

Email filters X

Ftp Accounts X / unlimited

General server information:

Operating system Linux

Service Status Click to View

Kernel version 2.4.21-4.0.1.EL

Apache version 1.3.29 (Unix)

PERL version 5.8.1

Path to PERL /usr/bin/perl

Path to sendmail /usr/sbin/sendmail

Installed Perl Modules Click to View

PHP version 4.3.3

MySQL version 4.0.18-standard

cPanel Build 9.1.0-RELEASE 85

Theme cPanel X v2.3.0 

Med support er jeg også meget fornøyd.

Har ikke prøvd å ta kontakt med de så veldig mange ganger,

men de få gangene jeg har gjort det har jeg alltid fått svar

etter max en time, både dag og natt.

Lenke til kommentar
Har ikke noe problemer med hastigheten på min side, men ser du bruker php-nuke som er kodet veldig rotete i sql'en. Kan jo ha noe med det å gjøre, hvis du hadde samme siden hos servetheworld..

Har vanlige websider og ticketsystemer på mine webhoteller, fungerer veldig greit.

Jeg kjører også Invision power board (samme som dette forumet), som definitivt ikke er rotete i SQL'en.

Både forumet og php-nuke går så det suser hos den nye webhosten. De tidene jeg oppgav i sted, var forresten hentet fra forumet.

Jeg spurte servetheworld hva som var galt, siden sidegenereringen var på rundt sekundet, og da mente de faktisk at jeg måtte over på en dedikert server for å kunne forvente bedre. Med andre ord så kan det virke som om de mener at det skal være så tregt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...