Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Begynte å få liten plass hos min forrige webhost nå, så har bestilt 5GB for 1$ pr mnd hos 3IX. Flyttet domenet også slik at jeg får full kontroll selv. Bruker Misk som koster 10$ pr år. Ved å velge separat registrar blir det enklere om man skal bytte webhotell senere. 5GB + domene koster meg ikke mer enn 22USD pr år og det er jo ikke mye over 100kr. Måtte bare endre passord til mysqldatabasen og legge inn nye navneservere så var alt i boks. :-) Endret 26. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
grapz Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en host, jeg søker et hotell som har følgende: ASP.net MSSQL Er billig Har funnet et par, men oppetiden er ikke beskrevet eller de er dyre.. Hva legger du i billig? https://servetheworld.net/produkter.php - 79 kr/mnd Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ok nå legger jeg opp til en latter, og beklager hvis jeg i feiltråd:S og er totalt uerfaren med webhotell++ Men hvis jeg har lyst på min egen epostadresse og domenet, ikke noe annet, like php MYSQL++... rett og slett domenet og epostadresse(3-5?)hva er det jeg skal gå for da? og hvilken hoster er det som har en betalingesmetoden hvor man trenger bare å betale med kort(Snakk om ei kort som ikke går an å sende penger via internett:/) eller hvor man får faktura/regni i posten og deretter betaler den i banken.. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hei hei. Har nettopp kjøpt fra GoDaddy og lurer på hvordan jeg kan få lage e-mail kontoer? Jeg skal ifølge Godaddy.com ha 2000 epost kontoer, men hvor i huleste finner jeg fram til dette? Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei hei. Har nettopp kjøpt fra GoDaddy og lurer på hvordan jeg kan få lage e-mail kontoer? Jeg skal ifølge Godaddy.com ha 2000 epost kontoer, men hvor i huleste finner jeg fram til dette? Står på side 23 -> i denne flashguiden: http://help.godaddy.com/article/1361 Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Anbefaler web10.nu fordi siden er ryddig, billig og har et bra kontrollpanel samt webmail. Pris: Opprettelse: 130,- Webhotell: 108,- (12 måneder) Domene: 99,- --- Totalt: 337,- Jeg er veldig fornøyd! Har brukt domeneshop.no før, ikke noe negativt å si om dem. Eneste er at de er dyrere en web10. Lenke til kommentar
christersam Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Her er noen norske sider som kan være verdt å ta en titt på før en skaffer seg domene og webhotell: Samlet.info Omtale.info Domeneregistrering.org Webhotellinfo.no Men pass på sponsede lenker på noen av disse sidene. Lenke til kommentar
Zippi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Noen som kan anbefale webhotell som tilbyr: windows based servers .NET Framework 2.0 or later SQL Server 2000 or later Lenke til kommentar
Webutvikler Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Her er en norsk side med masse bra info og rangering av webhotell og hosting. Det er også mulighet for folk til å skrive tester og gi karakterer der, bare synd det ikke er så mange. Den funksjonen jeg liker best er litt gjemt i toppmenyen, men det er den dynamiske sammenlikningen av webhotell. Kult at prisene regnes om til norske kroner og at man kan finne de som har SSH access og greier. Det er jo litt viktig for mange. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ok nå legger jeg opp til en latter, og beklager hvis jeg i feiltråd:Sog er totalt uerfaren med webhotell++ Men hvis jeg har lyst på min egen epostadresse og domenet, ikke noe annet, like php MYSQL++... rett og slett domenet og epostadresse(3-5?)hva er det jeg skal gå for da? og hvilken hoster er det som har en betalingesmetoden hvor man trenger bare å betale med kort(Snakk om ei kort som ikke går an å sende penger via internett:/) eller hvor man får faktura/regni i posten og deretter betaler den i banken.. Du kan registrere domenet du vil ha på Domeneshop, og velge E-post under bestillingsprosessen. Det er nok det du er ute etter. Domeneshop tilbyr òg faktura (rekning i posten), men om du ikkje er 18 kan ikkje du inngå avtale, då må du få ein foresatt til å inngå avtala. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Her er en host som tilbyr 5,5GB diskplass og 200GB båndbredde gratis. MySQL & PHP og ingen reklame. http://byethost.com/index.php/free-hosting Lenke til kommentar
Webutvikler Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 @la7dfa.com Det er faktisk bluehost som står bak det konseptet der. Har aldri prøvd tjenestene, men amerikanere sier den er treg. Så da blir det prisen, ellers er det jo kurrant. Dog er jeg skeptisk til gratistilbud som det der. Det kan fort skje endringer osv. Har du prøvd det eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nei, jeg har ikke prøvd den, men som du sier så kan man vel ikke forvente at noe tre vokser inn i himmelen. :-) Selv bruker jeg 3ix.com til 1$ pr måned og det er godt nok for mitt bruk, selv om oppetiden ikke er 100%. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Står nå i en jungel av domene- og webhotellløsninger og er usikker på hva jeg skal velge. Håper noen her kan gjøre saken litt klarere Det skal være til en liten bedrift. Disse ser jeg på: - Uniweb.no - Proisp.no (Virker bra og serriøs, men ser ut som de tar mye ekstra betalt for ekstrafunksjoner som kanskje ellers følger med) - Domeneshop,no (Hørt rykte om tregere servere og dårlige erfaringer med webhotellet) - Servetheworld.net - One.com (litt usikker på om disse er noe bra) - Servage.net - Hostgator.com - Web10.nu (ser ut som det meste er inkludert i prisen) Noen andre jeg burde se på, eller noen jeg bør utelukke fra listen? Krav: - Domene og webhotell (til en liten bedrift) - God kvalitet, høy ytelse og gode valgmuligheter - SSL-kryptering (eller tilsvarende) - Detikert IP-adresse - Sidestatestikk - E-post-adresse - Linux-basert gjør ikke noe - Tilleggsdomene og aliasdomene Det er her det blir litt vanskelig. Ser ut til at noen tar ekstra betalt for ting som trafikkryptering og detikert IP. Vet heller ikke om kvaliteten på tilbyderene. Kontrollpanel osv. legges også litt vekt på. Trenger råd, regner med at det er en del her med erfaring med de ulike tilbyderne. Hvem leverer og hvem bør unngås? Endret 7. januar 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ingen som har erfaringer med de ulike aktørene? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå