Gå til innhold

Klarer ikke slette noen mapper

Anbefalte innlegg

Har noen mapper liggende på serveren jeg ikke klarerå slette. De gjør ingen skade, men vil helst ha de vekk for ryddighetens skyld. Problemet er bare at de ikke vil slettes. Det er rester etter et poll-script jeg hadde før, som ikke helt ryddet opp etter seg.

Har prøvd chown + chmod + rmdir, men ingenting funker. Permission denied. Funker ikke å slette via FTP heller.

Det MÅ da være en måte å slette de på. Eller?

EDIT: Så vidt jeg klarer å se er det ingen filer i noen av mappene.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSH tilgang er kjekt til sånt :)

Har selv hatt akkurat samme problemet før, jeg tror det kan ha noe med at det er apache som eier de, da de har blitt laget av apache.

Derfor får ikke du lov til å slette dem, kan du lage et php script som kjører kommandoen "rm -rf mappenavn" så skal det kanskje gå :)

Lenke til kommentar
..kan du lage et php script som kjører kommandoen "rm -rf mappenavn" så skal det kanskje gå :)

Den må du forklare nærmere :ermm:

EDIT: Never mind, tror eg forstod det nå :)

EDIT2: Nope, funket ikke :(

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

skulle likt å sett hva slags feilmld du får når du prøver å slette mappa på vanlig måte, hvis det er noe ala: "folder not empty" så kan du prøve dette fra ett *nix shell:

ftp hostname
cd folder
mdelete *
cd ..
mdelete folder
quit

Edit: hvis du har ssh tilgang er det bare å gjøre:

cd folder
rm -rf *
cd ..
rm -rf folder

poenget er ihvertfall at ved den feilmld så har du mest sannsynligvis en eller flere skjulte filer i mappa...

Endret av magikern
Lenke til kommentar

Den gangen jeg ikke var strukturert nok til å chmodde uploadede filer til 0777 hadde jeg også det problemet. :p

Det jeg gjorde den gangen var å smekke sammen et php script som lot meg bla gjennom mapper og evt slette filer.

Kan lastes ned her.

Det skal sies at det ikke er testet skikkelig, men det funket for et par år siden. ;)

Bare husk å sette opp riktig katalog(evt modifiser scriptet til å lese fra getcwd(), det gadd ikke jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...