Lond Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har søkt litt rundt på google, dette forumet og andre forum, men har aldri fått et svar på hvordan en luftkjølingsløsning ideellt skal være. Jeg tenker både ifm overklokking, og i det hele tatt, en løsning som gjør det kaldest mulig i kabinettet. Hvordan skal viftene stå? (tenker på inn og utsug) Hvilken vifte skal blåse kraftigst? Hvis noen har et bilde på en optimal løsning, er det ønskelig. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Noe i nærheten av optimalt tror jeg ville bli å ha vifte/r som suger inn nede i kabinettet (forran). (Nede på gulvet er luften kaldest) Vifte/r som drar ut oppe bak. Vifte i top. (Varmluft stiger) Det skulle funke bra Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 å arbeide med fysikkens lover er bra. D.vs å sette vifter til å blåse inn nede, og ut høyere oppe i kabinettet. Har også hørt at det svakt overtrykk i kabbiset skal være bra. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 minst mulig vifter er det idelle da .. Lenke til kommentar
Lond Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Minst mulig vifter? Er det noen som vet som kan svare oss her inne? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 En genial løsning er 2 vifter nede foran, 1 bak oppe og 1 på toppen. Kan godt bruke en snaxy viftestyring. Denne måten får man et utmerket luftgjennomstrømning Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Så lenge du plasserer dem rett så.. Selv har jeg to forran, blåser inn, 1 bak og 1 i toppen i tillegg til PSU viften. Fungerer veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå