P-in-P Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Jeg har lastet ned en film med DC++ (som forøvrig er helt lovlig enda i Norge!), men filen ble ikke helt ferdig og la seg allikevel i "Ferdig" mappa mi! Når jeg prøver å slette den får jeg denne beskjeden: Kan ikke slette "navnet på filmen": Filen brukes av en annen person eller et annet program. Lukk programmer som kanskje bruker filen og prøv på nytt. Er det noen som har forslag til hvordan jeg får slettet den allikevel eventuelt hvilket program som bruker den? Jeg vet at det går ann å formatere partisjonen med filen på, men det er mye trøbbel for en så liten sak... BTW: DC++ er ikke problemet! Lenke til kommentar
Crack Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
salomo Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Prøv å slett den i Nero hvis du har det instalert. Kan funke Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Jo takk for svar skal prøve alle deres alternativ, men jeg kom på at det muligens går ann å slette den hvis en er i sikkerhetsmodus! Da er det minimalt med programmer/prosesser som kjører så... Lenke til kommentar
Crack Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Om ikke det funker, så start i sikkerhetsmodus med bare kommandolinje og slett fila der. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 WinXP formoder jeg? og filmen er .avi? Velkjent problem det der. Problemet er at filen har korrupt informasjon om hvor lang den er, oppløsning, etc - så XP prøver febrilsk å lese denne infoen (i tillegg til å vise første frame i filmen) uten å finne den. Noe som ofte fører til 100% CPU-bruk. Du kan derfor ikke slette filen før XP har gitt opp å finne infoen som nevnt over - tror faktisk ikke det er noen spesiell timeout på den, så den kan fortsette i all evighet. Fix for dette problemet finner du her: http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=841 (denne "slår av" all lesing av oppløsning, bitrate og sånt på videofiler, men du får fremdeles se bilde av første frame og annen vital info) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=1467 En "fix". Sett tilbake verdien du sletter hvis du vil se egenskaper for AVI-filer igjen etterpå. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg lurer på om Microsoft noen gang kommer til å legge ut en SKIKKELIG fix på Windows Update? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 WinXP formoder jeg? og filmen er .avi? Velkjent problem det der. Problemet er at filen har korrupt informasjon om hvor lang den er, oppløsning, etc - så XP prøver febrilsk å lese denne infoen (i tillegg til å vise første frame i filmen) uten å finne den. Noe som ofte fører til 100% CPU-bruk. Du kan derfor ikke slette filen før XP har gitt opp å finne infoen som nevnt over - tror faktisk ikke det er noen spesiell timeout på den, så den kan fortsette i all evighet. Fix for dette problemet finner du her: http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=841 (denne "slår av" all lesing av oppløsning, bitrate og sånt på videofiler, men du får fremdeles se bilde av første frame og annen vital info) Den funket, kjempebra Takker, bukker, neier og nikker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå