goggys Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 har tenkt å sette opp linux på en gammel pc for å lære litt før jeg evt. går over til linux på "hoved" pc-en. Jeg lurer på hvilket distro som er best til eksternt nettverk siden jeg bare har en skjerm så hadde det vært en fordel å slippe å koble skjemen fra pc til pc? . Lenke til kommentar
yNx Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Du kan installere VNC, for eksempel på nesten alle distroer. Anbefaler deg Mandrake. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 takk for svar, men funker vnc fra windows xp da? Eller skal jeg bare bruke den innebydge eksternt skrivebord som er i win xp Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg anbefaler heller fedora core 1 Lenke til kommentar
yNx Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Istedenfor at vi anbefaler hvert vår distro, kan du se på Den store distrotråden og velge din distro Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jaja, se Distro tråden så kan du velge selv. Uansett - windows sitt rdesktop er ikke kompatibelt med "rdesktop" for linux. -- Vi prøvde det nylig, og det virket ikke. Men VNC går "cross platforms" -- Du kan også bruke SSH til å forwarde din X connection - men jeg er ikke helt sikker på om dette funker i Windows. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 takk for supre svar . Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jaja, se Distro tråden så kan du velge selv. Uansett - windows sitt rdesktop er ikke kompatibelt med "rdesktop" for linux. -- Vi prøvde det nylig, og det virket ikke. Men VNC går "cross platforms" -- Du kan også bruke SSH til å forwarde din X connection - men jeg er ikke helt sikker på om dette funker i Windows. Man legger inn Xfree i cygwin. funker fint det. anbefaler forresten tightvnc. men alt sånt vnc-jall går uansett mye tregere enn x-forwarding. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Og.. Det er vel egentlig ikke enkelte distroer som kjører vnc bedre enn andre (Hvis vi ser bort i fra serverdistroer). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 rdesktop fra linux "klient" mot windows "server" funker flott det? brukte det på ruteren min før... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 *parantes rundt hele posten* Et alternativ til Xfree i cygwin er Xwin-32 *parantes slutt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå