Vectrex Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg har lest og hørt om utallige undersøkelser gjort rundt tema mobilstråling. Jeg går ut ifra at man da holder en mobil inntil hodet og måler div ting i hjernen/testikler. Det måles temperaturøkning osv... Men jeg har i det siste tenkt litt på dette med stråling. Tenk på alle samtalene som går "gjennom" kroppen din hvert eneste sekund. Det er ikke få SMS'er og samtaler du får gjennom deg iløpet av en dag. I tillegg får du Hotel Cæsar og barneTv gjennom deg, radio, walkietalkie, kosmisk stråling, jordstråling, strålingen fra alle elektriske apparater + en hel rekke signaler vi sikkert ikke vet om en gang. I mine ører så er det en klar sammenheng mellom dette og hyppigheten av kreft. Og jeg kan ikke fatte og begripe at mobilstråling (som er såpass kraftig og som vi utsettes for døgnet rundt) ikke skal være skadelig. Hva mener dere? Synspunkter? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 *flytta nettopp mobilen bort fra skrittet * har egentlig ikke tenkt på det... kan være stråling eller en annen forklaring... Lenke til kommentar
Silkerampen Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 I begynnelsen sa de også at røyking ikke var opphav til forskjellige lidelser... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kommer d en raport om at d er ufarlig så er d ufarlig i en stund, helt til d kommer en rapport som sier d motsatte hehe... De vet ikke helt sikkert enda, d beste skulle ha vært om de hadde stengt inn noen rotter eller andre kort levende dyr og latt de være sammen med mobiler som fikk sms og ringte 24/7, etter noen generasjoner med 24/7 mobil-rotter så skulle man ha evt. ha merket noen forskjell, med unnntak at rottene skulle ha blitt feitere siden de slapp å gå til fasttelefonen Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Rusten på dette nå men. Mener å huske en finsk rapport om mus og elektromagnetisk stråling. Gikk ikke bra med musene, men testen ble kritisert for å bruke uforholdsmessig høye strålingsdoser. Stråling fra mobiltelefoner blir oppgitt i en SAR-verdi og blir regnet ut fra "absorbert" stråling pr. kg hodevekt. Grensene for når det går galt ( rimelig stor enighet om dette ) er godt kjent og dokumentert. EU har satt en øvre grense på 2W/kg. Diskusjonen går egentlig på om "ikke-skadelig stråling" allikevel er skadelig over tid. Og etter min mening virker ikke dette helt urimelig. Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Alle i denne generasjonen kommer til å gå med de verste kreftsvulstene i fremtiden... Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kommer nok ikke å slutte å bruke mobil, seøv om det er litt stråling... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 hva er d liksom som ikke er farlig... Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 har hørt at samsung S100 har den høyeste strålingsverdien av alle mobiler på markedet idag... mulig jeg tar feil.... Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 ALT er skadelig. Det er det ingen tvil om. Tenk hvor mange mennesker som har dødd pga. vann! Håper dere skjønner hva jeg mener. Det er klart at mobiltelefoner er bittelitt skadelig, men det som teller er HVOR mye? Det er tåpelig å se på det som en reell fare. Jeg sitter ikke inne døgnet rundt fordi jeg er redd for å bli påkjørt om jeg går utenfor døren. Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 klippet fra den svenske forskningsrapporten som regjeringen krevde http://www.fas.forskning.se/sarskilda_omra...ghet/elover.pdf ps..modem warning! "Exponeringen vid den egna användningen av en mobiltelefon kan i värsta fall – dvs. vid dåliga mottagningsförhållanden – uppgå till en nivå som ligger strax under de riktvärden som ICNIRP och EU rekommenderar. I genomsnitt och vid normala mottagningsförhållanden ligger exponeringen dock betydligt lägre." "Forskning inriktad på möjligheten av cancer Det sammantagna resultat från både in vitro och djurexperiment visar inte på någon ökad mutations- eller kromosomstörningsfrekvens vid exponering för radiofrekventa fält när temperaturen bibehålls inom fysiologiska nivåer, vilket leder till slutsatsen att radiofrekventa fält under dessa betingelser sannolikt inte leder till initiering av tumörer." "Forskning inriktad på centrala nervsystemet" Sammantaget har man inte funnit några belägg för hälsorisker avseende funktionen av det centrala nervsystemet vid exponering för låga nivåer av radiofrekventa fält, men det finns en del indikationer på biologiska effekter, framför allt kring elektrofysiologiska och kognitiva processer, som behöver följas upp med fortsatt forskning." oppsummering "Baserat på de hälsorisker som idag är kända, och som är avhängiga av den temperaturhöjning som kan åstadkommas i kroppen eller delar av kroppen vid exponering för radiofrekventa elektromagnetiska fält, utgör mobil telekommunikation således inte någon ökad risk för ohälsa." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå