Amos Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Er det mulig å få ut resultatet fra en mysql-spørring i f.eks. Excel. Pdf er også en mulighet... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Skal du lagre den i en pdf fil burde du ta en kikk på fpdf - gratis pdf generator. Hvis du helst til lagre den i excel lagrer du f.eks. bare en text fil og bruker et skilletegn, så åpner du txt filen i excel så får du opp en veileder som hjelper deg. EDIT: adressen til fpdf er www.fpdf.org Endret 26. mars 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Det er jo PDF-funksjoner i PHP, du kan jo se litt på de. Ellers kan du jo også bruke COM for å automatisere Excel, men det krever da at Excel er installert på samme maskin som du kjører php på. Det enkleste er kanskje å sende ut søkeresultatet som CSV (comma-separated values), for så i importere de i Excel etterpå. Kommer litt an på hvilken bruk det er snakk om, Edit: litt sein, ja.. Endret 26. mars 2004 av Paull Lenke til kommentar
???????? Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det er jo PDF-funksjoner i PHP, du kan jo se litt på de. Glem ikke at lisensen på pdf funksjonen i php starter på $450 - selv om fpdf ikke alltid er like avansert så er den i alle fall mye billigere! (gratis) Lenke til kommentar
Paull Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Oi - den hadde ikke jeg fått med meg.. Men det finnes visstnok gratisalternativer også. (Nå har jeg aldri brukt PDF-funksjonene i PHP, så jeg har ikke noe å anbefale etter egen erfaring). Lenke til kommentar
???????? Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 fpdf er i følge meg den beste. Du er ikke bundet av GNU lisens og den har mange funksjoner og en del ekstra scripts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå