norrick Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) 2 disker i raid gir ikke noe raskere søketid/acsess time på en disk. Liten vits i å kjøpe en WD rapptor ekstra bare for å få høyere lese/skriveytelse når det er søketiden på harddisken som betyr noe på en systemdisk. Er money no object så er det bare å gi gass, men du får ikke noe mer real life performance Er delvis uenig siden han hadde tenkt å bruke en 36.7GB raptor som systemdisk og jeg mener at 2 stk. 74.GB raptorer er såpass kjappere enn 36.7GB utgaven at han kommer bedre ut med en slik konfigurasjon. Med tanke load-tiden som det er på nye store spill så tror jeg at han vil komme mye bedre ut med en RAID/striping løsning og skal han drive med litt videoredigering så er RAID å foretrekke. Endret 27. mars 2004 av norrick Lenke til kommentar
norrick Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Høy 1:1 overklokking altså forbi 270MHz så anbefaler jeg andre kort en Abit. Har selv et IC7-G kort som må v-mem moddes samt AGP og NB v core moddes før jeg kan dra på med high quality pc 4200 brikker Det er vel heller lite trolig at han skal klokke noe høyere enn 270MHz på FSB. Med tanke på at han allerede da kjører sin P4C 3GHZ på 4.05GHz så sier det vel seg selv... Kortet klarer mer enn 270MHz på FSB:CPU OC, har sett folk som har klart over 300MHz på dette kortet. OCZ påstår at brikkene deres ikke fungerer med MAX3 kortet men det er vel heller brikkene sine feil/kompabilitet etter min mening siden jeg har sett andre kjørt med høyere hastigheter med andre brikker, er vel heller OCZ som prøver seg med en "spansk" en. Noen kort fungerer best med den ene minntypen mens andre kansje trives med en annen type minne, har sett flesre tilfeller av dette. Sitat fra OCZ: In tests only 4 EXACTLY matched modules would run without issue while being overclocked. Dette betyr at matchede minnemoduler kjørte den hastigheten de var beregnet for og da er den hypotesen ute av verden. BTW: Linken til Abit's forum funket ikke men de fleste er vel klar over VDIMM problematikken og at den gjelder kun ved VDIMM over 2.9V (finnes en enkel mod som retter på det). Endret 27. mars 2004 av norrick Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det han selv sa etter et tips han fikk helt i begynnelsen er at han bruker en 76GB disk som OS og system disk som er lurt... Om han da kjører programmer på en ny 76GB disk eller en 200-250GB disk er opp til han avhengig av hvor mye data han må ha plass til. Men det er ihvertfall sikkert at RAID gjør ingenting for oppsettet hans (RAID 0 ihvertfall, RAID 1 kan jo være en ide siden han tydelig har mye penger)... Cobos Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Takker for mange gode tips. Komemr nok til å ta noen av disse tipsa til etterrettning ja. Skal gi litt info om åsen den yter når jeg får den. S:T:A:N:D Lenke til kommentar
fei Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har nettopp kjøpt en lignende pc. Jeg vurderte frem og tilbake lenge. Det du har satt op ser fett ut, men du bør kjøpe mer minne og evt om du har råd bytt ut den raptor disken du har tenkt til system med en seagate cheetah 15000rpm disk. Jeg prøvde raptor 36gb som system disk først med endte opp med en scsi disk. Det er STOR forskjell uansett hva andre måtte mene. Ellers er lian li pc73sl et alternativ du bør vurdere, men det blir smaksak. Jeg var ute noe støydempende- Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 :S Sykt oppsett, men er du født opp på beste vestkant så er du det... () Mitt forslag: CPU:P4 3GHz HK:Asus P4C800-E DELUXE RAM:Corsair XMS TWINX PRO4000 1GB PC4000 Skjermkort: Gainward GeForce FX5950 ULTRA 256MB () HDD1: WD Raptor 74GB SATA HDD2: WD 250GB SATA Resten, NAJS! Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 I like it, bortsett fra NVIDIA! kjøp heller Radeon 9800XT hvis du først skal ha et så dyrt skjermkort! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Skal du ha high end, gå for FX5950 Lenke til kommentar
norrick Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Skal du ha high end, gå for FX5950 Joda, spesielt når man vet at ATI 9800XT har ca 50% høyere framerate med 4X FSAA og 8X ANISO enn det kjappeste nVidia kortet... I tillegg så fungerer FSAA mye bedre på ATI kort både når det gjelder ytelse og bildekvalitet samt at ATI har bedre multidisplay funksjoner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå