Gå til innhold

Ny Pc

Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Gjest QbeC-

Har et forslag til min nye pc. Bare å rette på den vist det er noe du ikke ville kjøpt.

Hardware:

Abit IC7-MAX3

Intel Pentium 4 3.0 GHz PC800

WD Raptor 36.7GB 10000RPM (OS Disk)

WD Raptor 73.4GB 10000RPM (Spill/Program Disk)

Geil 512MB Platinum PC3700

Asus Radeon 9800XT 256MB

Kabinett og Kjøling:

Lian Li Fulltower

Swiftech CPU-vannblokk

Swiftech vannblokk, chipset

Swiftech GPU-vannblokk

AC vannblokk, disk (OS Disk)

Eheim 1250

AC radiator, "airplex EVO 360"

AC vanntank

3X Titan vifte 120mm

P.S. Kommer nok mest til å bruke den til spill og litt 3D animering.

S:T:A:N:D

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Knall oppsett, men faktisk så gir Raptor 73GB disken høyere ytelse enn 36GB utgaven som OS disk.

Se på testen på Din Side.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Knall oppsett, men faktisk så gir Raptor 73GB disken høyere ytelse enn 36GB utgaven som OS disk.

Se på testen på Din Side.

Oki. Så det er kansje en ting å tenke på ja ;)

Hva om jeg erstater den 36GB med en Samsung eller WD 250GB da???

Er det noe god endring???

EDIT: Å bytter til 73Gb som OS Disk.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Personlig så ville jeg byttet ut pentiumen med en A64, men har du lyst på pentium, så kjøp pentium. Og jeg ville også byttet ut 9800XT med et vanlig pro kort som koster 2000.

Men ellers, bra :thumbs:

Har ikke noe imot A64. Men i mit tilfelle er jeg et STORT Intel fan. Åfå bytte til 9800Pro når en har penger til 9800XT???

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
for å spare penger;)

Blir bra uansett!

Uanz om du flasher 9800Pro til XT, så vil du ikke oppnå samme ytelse. Jeg har et ganske høyt budsjett. Har MASSE penger til overs uansett om jeg kjøper Pro isteden for XT. Skal jeg først kjøpe noe bra. Å har penger, så kan jeg liksogodt kjøpe det beste.

Lenke til kommentar

etter min mening er det aldri lurt å kjøpe det beste. det nest beste er litt trgere, men mye billigere :thumbup:

det kan vel også være en ide å vente litt?

pci-express, nye skjermkort, nye prosessormodeller, ddr2

priser kommmer til å synke fort utover året

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
etter min mening er det aldri lurt å kjøpe det beste. det nest beste er litt trgere, men mye billigere :thumbup:

det kan vel også være en ide å vente litt?

pci-express, nye skjermkort, nye prosessormodeller, ddr2

priser kommmer til å synke fort utover året

Helt enig, man betaler 50% mer i pris for 10% mer ytelse.

Next best thing -> the best buy!

Lenke til kommentar
for å spare penger;)

Blir bra uansett!

Uanz om du flasher 9800Pro til XT, så vil du ikke oppnå samme ytelse. Jeg har et ganske høyt budsjett. Har MASSE penger til overs uansett om jeg kjøper Pro isteden for XT. Skal jeg først kjøpe noe bra. Å har penger, så kan jeg liksogodt kjøpe det beste.

Må si meg enig i de som sier at det er bedre å gå 10% ned på ytelse og spare 50% kroner. Greit å ha rå til alt av stæsj, men i hvertfall synes jeg at følelsen av å få noe igjen for pengene er viktig.

Så med mindre du bruker dagen til å kjøre benchmarks så kommer du overhodet ikke til å merk forskjell på et 9800 pro og et xt kort.

Du trenger forresten en PSU på den lista di. PC'en funker ooohh så mye bedre med strøm :)

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt meg DFI eller ASUS 875 kort.

PS! Abit MAX3 er ikke sertifisert for pc4200 ram. Klarer maks 270MHz. Det er for dårlig.

Og så hadde jeg kjøpt meg et 9800pro kort til 2000, droppa vannkjølinga da hadde du spart 5000kr på det. :hmm:

MED DE 5000 KR HADDE JEG KJØPT VAPOCHILL :thumbup::w00t::w00t:

++ Lagt på 1 stk OCZ pc4000EL 1mb Dual Channel til 3700kr

Så kunne du ha kjørt CPU på 4200MHZ og Mem på 280MHz :dribble::dribble:

Hovedkomponenter:

Asus P4C800-E Deluxe

Intel Pentium 4 - 3.0Ghz

OCZ 1024MB DDR PC4000 Dual EL

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

Western Digital 74GB Raptor

Maxtor 250GB MaXLine Plus II S-ATA

Creative SB Audigy 2 ZS

Kjøling/Kabinett/PSU

Asetek VapoChill LS Socket 478

Lian Li PC65USB

Antec TrueControl, 550W

Arctic Silver Ceramique

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
PS! Abit MAX3 er ikke sertifisert for pc4200 ram. Klarer maks 270MHz. Det er for dårlig.

Øh!!! Abit kortet klarer 270MHz DDR minne som tilsvarer PC4300 hastigheter...

Tydligere selvmotsigelse har jeg aldri sett!

BTW: Det finnes ikke noen HK på markedet som er sertifisert til PC4200 minne...

Lenke til kommentar
Har et forslag til min nye pc. Bare å rette på den vist det er noe du ikke ville kjøpt.

Du må i det minste gå til innkjøp av 1GB med minne slik at dette ikke blir en flaskehals og jeg ville helst ha anbefalt 2 stk. Kingston Hyper X PC4300 512MB for synkron overføring av CPU:FSB ved klokking, har du en økonomi som tillater det så kjøp mye godt minne (man kan aldri få for mye).

Når det gjelder harddiskene så ville jeg ha kjøpt 2 stk. WD740GD (74.4GB) for så å kjøre de i RAID.

Som de andre sier så kan du likeså kjøpe et 9800PRO kort fremfor 9800XT og bruke de sparte pengene på bedre HD og minne.

Når man tenker på hva du betaler for vannkjøling, kabinett (ser at du har glemt strømforsyning som gjerne koster 6-700 kr.) så blir dette nesten 8000 kr. og da ville jeg mye heller kjøpt en Vapochill eller en nVENTIV Mach II.

Uansett så for du et beist av en maskin og kan ikke gjøre noe annet enn å ønske deg en herlig overklokkingsopplevelse! :thumbup:

Lenke til kommentar

Øh!!! Abit kortet klarer 270MHz DDR minne som tilsvarer PC4300 hastigheter...

Tydligere selvmotsigelse har jeg aldri sett!

BTW: Det finnes ikke noen HK på markedet som er sertifisert til PC4200 minne...

fra OCZ:

Motherboard Qualification Guide / Abit IC7 Max 3

Fra forummet til Abit:

VDIMM Issue UPDATE

Høy 1:1 overklokking altså forbi 270MHz så anbefaler jeg andre kort en Abit.

Har selv et IC7-G kort som må v-mem moddes samt AGP og NB v core moddes før jeg kan dra på med high quality pc 4200 brikker

Lenke til kommentar

Når det gjelder harddiskene så ville jeg ha kjøpt 2 stk. WD740GD (74.4GB) for så å kjøre de i RAID.

2 disker i raid gir ikke noe raskere søketid/acsess time på en disk. Liten vits i å kjøpe en WD rapptor ekstra bare for å få høyere lese/skriveytelse når det er søketiden på harddisken som betyr noe på en systemdisk.

Er money no object så er det bare å gi gass, men du får ikke noe mer real life performance

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...