Gå til innhold

User Manager i win 2000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt... Jeg skal lage et program som tar for seg user managment i windows 2000. Altså lage et eget program som foretar innlogging av brukerer, opprette brukere og grupper og sette rettigheter til disse. Hadde tenkt å bruke Visual Basic til dette.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan begynne på en sånn oppgave, føler meg litt dum, for jeg har ingen idê selv...

Mvh Emma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Takk for tipset. Lærte mye av å lese om ulike API-kall.. men sliter fremdeles litt med programmet mitt. Jeg klarer å liste opp alle brukerne, men får ikke lagt til nye brukere i Windows.

Hvis noen som har noen tips til meg hadde jeg blitt veldig glad :)

Lenke til kommentar

Min beste kilde til informasjon er MSDN; så jeg letet på Network Management API : Platfrom SDK

og fant:

NetUserAdd

NetUserADD @ MSDN.Microsoft.com

Alt ligger under Network Management Functions

Windows NT:  Only members of the Administrators or Account Operators local group can successfully execute the NetUserAdd function. Only members of the Administrators local group can add an Administrators privilege account.

Jeg har aldri brukt disse før, så jeg kan ikke gi noen eksempler, men det er ihvertfall api kallene for å legge til brukere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...