Emma Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt... Jeg skal lage et program som tar for seg user managment i windows 2000. Altså lage et eget program som foretar innlogging av brukerer, opprette brukere og grupper og sette rettigheter til disse. Hadde tenkt å bruke Visual Basic til dette. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan begynne på en sånn oppgave, føler meg litt dum, for jeg har ingen idê selv... Mvh Emma Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det første du burde gjøre er å studere API systemet til windows å prøve å finne API calls som kan hjelpe deg. Jeg fant denne siden hos microsoft som du muligens kan ha nytte av http://msdn.microsoft.com/library/default....nch_polnpro.asp lykke til Lenke til kommentar
Emma Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Takk for tipset. Lærte mye av å lese om ulike API-kall.. men sliter fremdeles litt med programmet mitt. Jeg klarer å liste opp alle brukerne, men får ikke lagt til nye brukere i Windows. Hvis noen som har noen tips til meg hadde jeg blitt veldig glad Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Min beste kilde til informasjon er MSDN; så jeg letet på Network Management API : Platfrom SDK og fant: NetUserAdd NetUserADD @ MSDN.Microsoft.com Alt ligger under Network Management Functions Windows NT: Only members of the Administrators or Account Operators local group can successfully execute the NetUserAdd function. Only members of the Administrators local group can add an Administrators privilege account. Jeg har aldri brukt disse før, så jeg kan ikke gi noen eksempler, men det er ihvertfall api kallene for å legge til brukere. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Her er også en side som kanskje kan hjelpe: http://unattended.msfn.org/xp/autologon.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå