Deelay Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg prøver en gang til, Når jeg bruker Internet Explorer 6, kommer denne meldingen opp veldig ofte: "Microsoft Internet Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience." Jeg får også valg om jeg vil avslutte eller starte IE på nytt, og om jeg skal sende feilmelding til Microsoft el. ikke! Det fungerer nesten som det blaster-viruset, men jeg har kjørt ad-aware, spy-bot, CWshredder, BHOdemon, norton antivirus og sfc /scannow uten å finne noe mystisk! Jeg kjørte også "repair windows, men ei.... Hva kan være feil? Noen som har vært borti dette før? Jeg har altså IE 6, 128-bit med SP1 Ibunn kjører jeg Win2000Pro Forresten, noen som kan nevne noe for og mot å begynne med Mozilla Fireworks? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Det er nok påtide å utvide horisonten litt og prøve en ny browser. Selv gikk jeg over til Opera for omtrent 1 år siden og har ikke angret. Anbefaler at du prøve flere enn bare Mozilla slik at du får gjort opp en mening om hvilken som er "best". Endret 26. mars 2004 av TCi Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 ja, det er sant! Jeg har nettopp lastet ned 5 stk. Prøver alt som er freeware! Noen som vet hva som kan være feil med IE a'? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg liker å fikse problemer... ikke bare gå til et annet produkt ved det minste problem. Har du prøvd "sfc /scannow" eller å installere IE6 fra microsoft.com på nytt. Da får du et reparerings-valg hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Prøvd å innstallere SP1 engang til? Greit nok at det finnes andre lesere, men til enkelte ting trengs IE, blant annet windows update funker best med IE. Når det er sagt er ikke siste utgave av Netscape heller dum, liker den. Opera er bra, men synes Netscape viser sidene finest. Endel såkalte freeware lesere, bruker egentlig IE i bunn og er egentlig bare litt avanserte skins. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Netscape liker jeg ikke! Og, som sagt det at det ikke støtter alle sider! Som jeg skrev i 1. melding har jeg kjørt sfc /scannow ja.... Jeg har også prøvd og innstallere SP1 på nytt, og det samme med hele IE6! Ingenting har hjulpet! Står helt fast! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hva med å reinnstallere windows? Evnt reinnstallere/innstallere siste SP for w2k? Nå har jeg enkle behov og liker sikkert Netscape fordi det bringer meg litt tilbake til gamle dager Ellers har jeg faktisk ikke opplevd noen sider netscape ikke klarer, bruker IE+netscape på den bærbare og IE+opera på den stasjonære. Både netscape og opera har tabs, noe jeg har litt sansen for, synes faktisk ikke opera er bedre enn netscape eller vica versa. Til bank og liknende stoler jeg mest på IE, flest bruker denne og sikkerhetshull blir funnet hele tiden som sikkert aldri blir funnet i Opera, mozilla/netscape etc. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Hva med å reinnstallere windows? Evnt reinnstallere/innstallere siste SP for w2k? Second that! Dette høres ut som et typisk har-ikke-formatert-på-3-år-problem. Blir etterhvert mye dritt både i registeret og på harddisken. Endret 26. mars 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Crack Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg formaterte og la inn alt på nytt ved begynelsen av året! Og har kjørt disk cleanup og defragment.... Jeg har også installert alle oppdateringer som dukker opp på windows update! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg har også installert alle oppdateringer som dukker opp på windows update! Dette _kan_ være endel av problemet, man skal se hvilke updates man velger etter min mening. Critical updates er OK, med de to andre kategoriene inneholder endel man ikke trenger. Drivere som MS legger ut er ofte eldre enn de du finner på produsentenes egne sider, så styr unna disse dersom du vil ha det siste nye, dog er disse driverne garantert stabile av MS. Hvor ofte du trenger å reformatere er vel litt individuelt og avhenger av hvor mye "rare" programmer du installerer(evnt som auto installeres av useriøse websider og programmer, heter vel adware). Noen ganger kan også virus sette spor etter seg, selv etter de er fjernet. Noe annet som er smart er å anskaffe seg et program som kan utføre "system restore" til et gitt tidspunkt bakover i tid, dette er innebygd i XP, men det finnes 3dje parts programmer som gjør det samme(kanskje bedre?) dersom du ikke vil bruke XP, tror bla Norton har ett. Selv lager jeg noen slike punkter rett etter fresh install(etter win update, sp, diverse drivere etc). Det løser sef ikke alle problemer, men kan spare deg for en reinstall og to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå