Gå til innhold

Hjelp: Jeg vil lage en sånn..

Anbefalte innlegg

Hepp!

"2-port USB v1.1 unpowered hub"

Jeg vil lage en sånn: jasho97952.jpg

Skal seff ikke se sånn ut, men jeg trenger et diagram som jeg kan følge. Har søkt litt rundt, men finner det ikke....så litt hjelp hadde vært fint :)

Skal byggen inn i skjermen, tror det blir bra :thumbup:

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale å bare kjøpe en ferdig en, ta ut komponentene fra "huset", og sette kretskortet (pcb'en) inn i skjermen din.

En USB Hub er ikke bare å splitte to ledere, den har en eller flere "mikroprosessorer" (husker ikke hva det heter som fellesnevner...) som ruter signalene mellom de portene som skal ha dem. I tillegg har den flere andre komponenter som er med på denne prosessen.

Man kan nesten sammenligne det med en nettverkshub, eller switch... ;)

Å lage en hub er med andre ord kun noe for de med elektroniske kunnskaper litt over gjennomsnittet. Du må gjerne prøve, men jeg ville ikke gjort det! :p

Forresten vil jeg også anbefale en hub for USB 2.0, den du viser der egner seg ikke til mer enn å koble til mus/tastatur/joystick eller lignende.... :)

Lenke til kommentar

Vil fortsatt råde deg til å kjøpe en ferdig. Mye mindre arbeid, og antakelig like billig... ;)

Ta ut PCB'en fra hub casingen, eventuellt lodd av kontaktene, og forleng disse med passende ledere. De må ikke være for lange! Det kan fort bli forstyrrelser med gal type ledere. Montèr i skjerm, og koble så til USB forlengerkabel fra maskinen. Ferdig! :thumbs:

Om du fortsatt vil lage din egen, kan du jo alltids ta kontakt med en produsent av slike hub'er for å få koblingsskjema... :hmm:

Elfa kan muligens ha enkeltkomponenter, eller kan skaffe... Vil ikke stole på det, da...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...