Pedro80 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hepp! "2-port USB v1.1 unpowered hub" Jeg vil lage en sånn: Skal seff ikke se sånn ut, men jeg trenger et diagram som jeg kan følge. Har søkt litt rundt, men finner det ikke....så litt hjelp hadde vært fint Skal byggen inn i skjermen, tror det blir bra På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
DreamTime Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Vil anbefale å bare kjøpe en ferdig en, ta ut komponentene fra "huset", og sette kretskortet (pcb'en) inn i skjermen din. En USB Hub er ikke bare å splitte to ledere, den har en eller flere "mikroprosessorer" (husker ikke hva det heter som fellesnevner...) som ruter signalene mellom de portene som skal ha dem. I tillegg har den flere andre komponenter som er med på denne prosessen. Man kan nesten sammenligne det med en nettverkshub, eller switch... Å lage en hub er med andre ord kun noe for de med elektroniske kunnskaper litt over gjennomsnittet. Du må gjerne prøve, men jeg ville ikke gjort det! Forresten vil jeg også anbefale en hub for USB 2.0, den du viser der egner seg ikke til mer enn å koble til mus/tastatur/joystick eller lignende.... Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 -Har elektroniske kunnskaper litt over gjennomsnittet (vil jeg påstå) -Og skal bare koble til mus + tastatur, det er det som lissom er greia.. Lenke til kommentar
DreamTime Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Vil fortsatt råde deg til å kjøpe en ferdig. Mye mindre arbeid, og antakelig like billig... Ta ut PCB'en fra hub casingen, eventuellt lodd av kontaktene, og forleng disse med passende ledere. De må ikke være for lange! Det kan fort bli forstyrrelser med gal type ledere. Montèr i skjerm, og koble så til USB forlengerkabel fra maskinen. Ferdig! Om du fortsatt vil lage din egen, kan du jo alltids ta kontakt med en produsent av slike hub'er for å få koblingsskjema... Elfa kan muligens ha enkeltkomponenter, eller kan skaffe... Vil ikke stole på det, da... Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Sjekk ut denne her: http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tusb2046b.html Om du har litt peil så klarer du nok å lagen en fungerende hub rundt den. Lykke til Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Det var ihvertfall akkurat noe sånt jeg var ute etter Aerocker, takk. Men ser nå at dette blir alt for mye pes, så jeg kommer nok til å gå for DreamTime's forslag Thanx folks Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 DreamTime: Det skal ikke være enkelt og greit når man skal modde litt, å kjøpe ferdige deler er juks Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 jeg vil også anbefale deg å kjøpe ferdig lagd, selv om du har kunnskaper litt over middels så er det ikke så lurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå