Cilleron Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg har forsøkt Mandrake 10 og slackware 9.1, og begge prøver å disable irq18 (som "tilhører" ICH5-chippen) Lenke til kommentar
xeon Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) I min "entusiasme" etter å finne ut hva ICH5 faktisk er fant vi denne som tredje treff på google.. :-/ edit: det betyr at du bør ha en relativt ny kernel Endret 28. mars 2004 av xeon Lenke til kommentar
DarkFame Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Jeg er meget overrasket over at det ikke funket på Mandrake 10... i følge Mandrakesoft.com bruker Mandrake 10 2.6 kernelen. Har du prøvd noen andre distroer enn Mandrake? F.eks. SuSE. ICH5 det "tekniske" navnet til kontrolleren på hovedkortet ditt. Du bør ikke ha noen problemer med å få ICH5 til å fungere i Linux. Sjekk at du har "Legacy mode" på i BIOS, jeg tror det er problemet ditt. Endret 30. mars 2004 av DarkFame Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Det virker nå, men den eneste distroen som jeg får til å funke, er fedora core 1. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Har kjørt rimelig problemfritt med SuSE9 på ICH5R, *men* har kompilert opp en egen 2.4.25 basert kjerne og lagt til de siste libata patchene (for å få S-ATA til å fungere). SuSE9 out-of-the-box liker ikke HD kontrolleren, og kan henge under boot eller under bruk. Har også vært litt trøbbel med libata og heng under høy belastning, men dette er fikset nå. Spent å se hvordan SuSE 9.1 funker på direkten, siden SuSE endrer en del i kjernen i forhold til plain kernel.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå