Melfacion Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har lastet ned de 4 cdene nå, men har fått HD-kræsj hjemme, så jeg må skaffe meg en ny disk før jeg får testet det. er det bedre enn FC1 ? noen spesielle forbedringer jeg kan nyte godt av? og bærer det preg av "beta" (altså ikke final-release)? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Får håpe at Fedora Core 2 er bedre enn Core 1, som var en skuffelse for meg. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Er det bare meg eller høres "Core 2" ut som en bitteliten bugfiks? - Synes de har et problem med versjonsnummerene om flere tenker likt som meg. Fedora Core 1 til Core 2 virker liksom ikke som noen skikkelig oppgradering (selvsagt er dette totalt overflatisk da navn ikke har så mye å si, utenom å forklare brukeren at noe er nytt osv. Men allikevel ) Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) FC2-test1 var mitt første møte med Red Hat sidan Red Hat 6.2 og det var ganske likt vil eg påstå. Følelsen var akkurat likt, og eg likte egentlig ikkje 6.2 heller. Tippar at FC2 er ok for dei som likar Fedora og Red Hat, men test1 var svært bugga. Var mange enkle ting som lett kunne ordnast, og då er endå meir irriterande når det ikkje fungerer, og eg synes mykje kunne fiksast for ein test-release. EDIT: ikkje bærre betafeal, men alphafeal Endret 26. mars 2004 av jaskorpe Lenke til kommentar
jokki Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Fedora Core 2 mener jeg er ganske gammelt og en stund siden jeg testet. Var fullstendig plottet for mulitimedia funksjoner så jeg gikk over til suse før jeg nå har Gentoo. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 jeg også har testet den her en uke, ble veldig skuffa,, - yum, up2date og aptrpm er bare et stort rot. -de skal gå over til Xorg noe som gjør at du får store problemer med å instalere noe grafisk, siden veldig mye trenger xfree. -rippet for alt som har med lyd og film å gjøre. -har ikke 3.part "hackere" som har oppdateret pakker for anedre enn stable. tenker da på at eks. freshrpm har xmms med mp3 støtte, men det er versjon 1.2.8 men fedora har 1.2.10 og når du oppdatere så sitter du igjen uten mp3 støtt. -kernelen er rippet, de har veldig flinke kernel hackere men de har tatt bort så mye som jeg liker, eks ntfs. det skal sies at jeg aldri har likt redhat noe serlig heller da, begynte med 5.2 for en del år siden og da gikk jeg over til slack. jeg bruker mandrake, den er (var) basert på redhat. mdk har bedre løsninger for desktop brukere, og plf har sotte opp http://urpmi.org/easyurpmi/index.php som gjør at det er mye lettere å legge til programmer osv. plf har de pakkene som ikke kommer med i mdk, men som er gpl eller bsd. dersom du skal ha en webserver eller kritisk server så vil jeg anbefale redhat. siden de har stor erfaring innenfor området og er den største levereandøren for servere. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 jeg også har testet den her en uke, ble veldig skuffa,, - yum, up2date og aptrpm er bare et stort rot. -de skal gå over til Xorg noe som gjør at du får store problemer med å instalere noe grafisk, siden veldig mye trenger xfree. -rippet for alt som har med lyd og film å gjøre. -har ikke 3.part "hackere" som har oppdateret pakker for anedre enn stable. tenker da på at eks. freshrpm har xmms med mp3 støtte, men det er versjon 1.2.8 men fedora har 1.2.10 og når du oppdatere så sitter du igjen uten mp3 støtt. -kernelen er rippet, de har veldig flinke kernel hackere men de har tatt bort så mye som jeg liker, eks ntfs. det skal sies at jeg aldri har likt redhat noe serlig heller da, begynte med 5.2 for en del år siden og da gikk jeg over til slack. jeg bruker mandrake, den er (var) basert på redhat. mdk har bedre løsninger for desktop brukere, og plf har sotte opp http://urpmi.org/easyurpmi/index.php som gjør at det er mye lettere å legge til programmer osv. plf har de pakkene som ikke kommer med i mdk, men som er gpl eller bsd. dersom du skal ha en webserver eller kritisk server så vil jeg anbefale redhat. siden de har stor erfaring innenfor området og er den største levereandøren for servere. Hvilket sammentreff! Er du også en av 5.2-starterne? Jeg også. Det åpnet dørene til Linux, bortsett fra at det tok sin tid å installere dengang. FC2-test1 kjører jeg nå fast på en arbeidsstasjon. Og ja - det var en del kluss med den. Faktum er at jeg har ryddet opp i det meste, og når det er gjort, er den kjempefin. Går meget stabil, og smooth. Jeg anbefaler ikke å laste den ned riktignok, men den fungerer så absolutt med litt triksing. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 jeg også har testet den her en uke, ble veldig skuffa,, - yum, up2date og aptrpm er bare et stort rot. Det er yum man skal bruke i Fedora. Den er ikke et stort rot. -de skal gå over til Xorg noe som gjør at du får store problemer med å instalere noe grafisk, siden veldig mye trenger xfree.Tull. Xorg er bare en fork av XFree86 4.4 RC3, som var siste lisensmessig brukbare versjon. Denne er for alle praktiske hensyn 100% kompatibel med XFree86 4.4. Hva du mener med «store problemer med å instalere (sic) noe grafisk» skjønner jeg ikke. -rippet for alt som har med lyd og film å gjøre.De distribuerer ikke noe de ikke er sikker på at de har lov til. Boo-hoo. Hvis du vil ha ufrie kodeker og lignende, legg til Livna i din yum.conf og vær lykkelig. -kernelen er rippet, de har veldig flinke kernel hackere men de har tatt bort så mye som jeg liker, eks ntfs. NTFS er fjernet fordi de mener det ikke bør brukes (farlig) samt at det er en juridisk gråsone i USA, der programvarepatenter råder. Igjen, boo-hoo -- Jeg har ikke NTFS, og det burde ikke du ha heller det skal sies at jeg aldri har likt redhat noe serlig heller da, begynte med 5.2 for en del år siden og da gikk jeg over til slack. Bevaremegvel. Lenke til kommentar
Stim Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hmmm her var det mange forskjellige meninger. Om du ikke "liker den" fordi det er for mange feil, så er du kanskje ikke rette personen til å "teste" den. Test1 er den første av 3 test releaser så alpha feeling er nok det riktige betegnelsen og det burde være helt klart da dette er en mer åpen utvikling en tidligere. Om det er noen som forventer at den skal være helt uten feil.... hallo, test får å finne og luke ut feil. For de som ikke klarer å fikse mp3 og andre multimedia deler fordi de ikke får til yum og apt. Igjen dette er test av en distro som slippes uten at den er befengt med patenter som Redhat kan bli saksøkt på. Når FC2 blir sluppet så vil det være mange plasser som filene vil være tilgjengelig på. fedora.artoo.org fedoranews.org www.fedoraforum.org www.fedorazine.com Flere av pakkene er forventet å være ferdig/stabil på denne tiden. Eks Gnome 2.6 som blir sluppet den 31. Min FC1 desktop Skjermbilde la jeg ved for å illustrere at om det er noe du ikke like med FC så kan du ordne det selv. Mener selv at FC er en grei basis distro og lettere å sette opp etter dine ønsker. Men jeg vil ikke påstå at den er bedre. Kun at den er bedre en windows Har sammenlignet (Uten å ta tiden) på den tiden det tar å starte opp en DVD i hhv. XP og FC1 m/mplayer (via yum install mplayer med yum.conf) Dette går f.... så mye raskere på FC1 en på XP Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 vel, ikke det at jeg er noen linux guru, men jeg prøvde å gi en melding på hvordan jeg opplever/levde redhat. "et er yum man skal bruke i Fedora. Den er ikke et stort rot." yum er veldig seint, og har få speil. det er videre vanskelig å finne/legge til 3.parts kilder. Hvorfor følger det med og brukes up2date forsatt da?? det ikonet ved klokken er ifra up2date. Mdk har eks et egent program for å legge til de kilder du vil ha, og den plf (urpmi.org) siden som jeg henviste til i stad. "Tull. Xorg er bare en fork av XFree86 4.4 RC3, som var siste lisensmessig brukbare versjon. Denne er for alle praktiske hensyn 100% kompatibel med XFree86 4.4. Hva du mener med «store problemer med å instalere (sic) noe grafisk» skjønner jeg ikke." jo, mange pakker trenger xfree sine pakker og med tanke på navne givingen til de så var det mange pakker som måtte fjernes. "De distribuerer ikke noe de ikke er sikker på at de har lov til. Boo-hoo. Hvis du vil ha ufrie kodeker og lignende, legg til Livna i din yum.conf og vær lykkelig." Ja jeg skjekket hos uninett, og fant den meldingen til han Nicolas der står det at du ikke skal blande freshrpm og mange andre. det står videre at freshrpms sine pakker er hurtigere oppdaterte. noe som du finner i omtaler på eks. osnews osv. Her er mdks plf, veldig raske til å oppdatere seg, og de har pakker til cooker. Cooker er mdks svar på redhats, rowride og fedora. "NTFS er fjernet fordi de mener det ikke bør brukes (farlig) samt at det er en juridisk gråsone i USA, der programvarepatenter råder. " Vel, de tror at ms ikke vil like det. hva med alsa da? og de har da xmms men hvorfor ikke noe til å spille av filmer med da? Hadde redhat villet satse litt, bare litt på desktopen så hadde jeg vært glad. men de er veldig flinke på servere da, noe som jeg også skrev. JA ikke la dette bli noen distro krig nå da.. Lenke til kommentar
drall Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det er null problem å legge inn en virtuell xfree dep. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 yum er veldig seint, og har få speil. det er videre vanskelig å finne/legge til 3.parts kilder. Yum er ikke seint hvis du slenger på argumentet -C (da vil den ikke prøve å oppdatere cachen sin). At «yum har få speil» er en rar ting å si, yum er bare et verktøy. Jeg har ikke problemer med å finne raske yum-repositorier i alle fall, og for Fedora er det slik at alle som tilbyr Apt-repositorier også tilbyr Yum på samme sted, siden dette er svært enkelt. Hvorfor følger det med og brukes up2date forsatt da?? det ikonet ved klokken er ifra up2date. Ja, up2date er nå bare et grensesnitt mot Yum. "Tull. Xorg er bare en fork av XFree86 4.4 RC3, som var siste lisensmessig brukbare versjon. Denne er for alle praktiske hensyn 100% kompatibel med XFree86 4.4. Hva du mener med «store problemer med å instalere (sic) noe grafisk» skjønner jeg ikke." jo, mange pakker trenger xfree sine pakker og med tanke på navne givingen til de så var det mange pakker som måtte fjernes. Dette skjønte jeg ikke helt -- hva er det de måtte fjerne i Core 2 pga. XOrg? Selv de fæle driverne til nvidia skal fungere på XOrg. Her er mdks plf, veldig raske til å oppdatere seg, og de har pakker til cooker. Cooker er mdks svar på redhats, rowride og fedora. Cooker er Mandrakes «Rawhide», ja. Og jeg har sett Yum-repositorier for Rawhide også. Man bør selvsagt ikke bruke hverken Rawhide eller Cooker til daglig. "NTFS er fjernet fordi de mener det ikke bør brukes (farlig) samt at det er en juridisk gråsone i USA, der programvarepatenter råder. " Vel, de tror at ms ikke vil like det. hva med alsa da? Ja, hva med alsa? Det er fri programvare uten patent-begrensninger. Hva mente du? og de har da xmms men hvorfor ikke noe til å spille av filmer med da? Fordi film-kodekene i dag enten er patentert til he|vete, eller er lukket kildekode. HTH. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 XOrg - jeg vet ikke mye om det, men at en relativt stor distro som fedora velger å bytte, kan føre til at vi får gjort noe med Xfree86, slik at vi får fortsatt utviklingen i X. Hva var det de gjorde med lisensen sin? Lenke til kommentar
ways Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 jeg kjører core 1 på en miniITX. den kjernen (2.4 noe) har ikke støtte for hardware-video-acceleration-tingen mini-ITX'ene er avhengig av for å spille filmer og DVD. derfor bruker jeg den bare som server nå. core 2 (med 2.6) skal visst støtte dette. burde jeg oppgradere eller bare kompilere ny kjerne selv? har aldri kompilert kjerne før, og vil ikke rote med core 2 hvis det gjør tingene vanskelig for meg. ellers er jeg veldig fornøyd med core 1. min første linuxdistro som har vart litt. alt løsnet når jeg fikk lagt til flere ikke-godkjennte kilder i yum-config'en. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Ser at Core 2 test 2 er på hjemmesida til Red Hat...noen som har testet den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Test3 er ute nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Test3 er ute nå tør du? Ja Skal installere i løpet av dagen.... (laster ned cd 4 atm) Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Test3 er ute nå Jau, det tok jo lang tid, he he. Når kommer "Core 2 final"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Fedora Core 2 kommer på vår alles kjære nasjonal dag (17.mai for dei som ikke er så gode på datoer ) Endret 28. april 2004 av rapt0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå