Gå til innhold

Slanger som passer til Antartica hurtigkoblingene


bamsefar

Anbefalte innlegg

Trenger ny vannblokk og har bestemt meg for Waterchill Antartica. Etter litt råd her og der har jeg bestemt meg for å kjøpe overganger fra mitt 12mm system til 10mm og kjøpe 10mm versjonen på Komplett.no som er billigst. Jeg trenger nå noen 10mm slanger som er stive nok til hurtigkoblingene.

Sendte en mail til Microplex og fikk dette som svar:

 

Hei

 

C86NP skal passe til ditt system,10mm->12mm overgang.

Vi har kun Kuriyama slanger inne for øyeblikket.

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...100608&toc=5477

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...RING38&toc=5477

Håper det var til litt hjelp iaf.

Hvis du bestiller i dag,for eksempel,burde du har varene innen onsdag

neste uke.

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?grp=5400&toc=5477 det er det

vi har inne av slanger for øyeblikket.

Lykke til og god helg :)

 

 

--

mvh / Regards

Jan Olsen

Returavdeling

 

Med andre ord et ikke så spesielt avklarende svar på spørsmålet mitt om hvilke slanger som er stive nok.

Jeg må bestille i dag før kl 13.30 fordi det er siste sjanse for å få det før onsdag. Jeg trenger derfor svar fort!

 

Tusen takk om noen vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte mail til komplett også for å spørre om hva som kom med i pakken og de sa at det ikke kom med noe y/t ledd.. :shrug:

 

Dere kan jo selv se hva de sa:

 

Hei

 

Det som følger med bloken er skrue fester + block .

Den skal ikke kobles med T ledd .

Den skal du serie koble med de andre , så det kan hende at du trenger med slange

som vi også selger .

Som forslag så kobler du slangen som går ifra CPU til den du kjøper og ifra den

så går den vidre til VGA  så de blir sammen kjørt .

 

 

--

Kjell R

Salgsavd.

Komplett.no

 

Trodde da inderlig at det kom med et y ledd som vannet ble ledet tilbake til. Altså et innløp og to utløp som blir ledet sammen også så videre til neste blokk? Det er jo det som jeg har sett i alle testene..

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat Komplett`s sterkeste side vi snakker om her nei, desverre får en ikke tak i de hurtigkoblingene (y-ledd med hurtigkoblinger) noe sted som jeg vet om....

 

På den annen side, tror du de vet hva du egentlig spør om (virker nesten som han tror du skal koble blokken parallelt med de andre....). Tror du de egentlig vet hva som ligger oppi pakken fra Asetek? :p

 

Men for å være på den "sikre" siden da du har _litt_ dårlig tid, ville jeg bestilt begge deler og håpet at en klarer å løse det med en av delene.

 

Y-ledd

Overgang fra 1/4" ID til 1/2" ID

Slange

 

Vet ikke om slangen er kraftig nok, jeg trodde det da jeg mener å huske det sto når de fikk slangetypen at den var ypperlig å bruke som erstatning i Waterchill. Samt de anbefaler den i endel situasjoner hvor det kreves stive slanger (Swiftech). Men som sagt jeg kan ikke garantere noe....

 

 

Ugh

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Pokker også.. Håper den ikke har blitt sendt enda

 

EDIT: Takk gud, er ikke sendt enda. Har sendt en mail hvor jeg ber de bytte ut slangene, overgangene og Y leddet.

Takk for at du sa ifra. Hadde vært utrolig kjipt om jeg faktisk fikk alt til onsdag også passet ikke slangene.

Må sette meg ned å skrive en laaaang mail til asetek hvor jeg forbanner meg over hurtigkoblingene

(Og kanskje sette meg litt mer inn i slangedimensjonene som brukes)

 

Håper alt nå er i orden, ellers så blir jeg en smule irritert.. :p

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Jeg tok den lettvinte løsningen. Jeg er sååååå lei av styr og tull og kortsluttninger, ting som ikke passer osv.

Jeg kanselerte ordren på komplett og kuttet bort slangen, overgangen og y leddet i fra microplex og kjøpte så RBX blokken i fra Netconnection + tygon slanger derifra. Vil bli kvitt noen albuer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...