Gå til innhold

Lage en logo

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet det er et idiotisk spørsmål , for folk sitter jo ikke her for å hjelpe andre gratis med ting som man kan ringe et grafisk produksjons firma for. Men jeg spør uansett..

Vi arrangerer et LAN som heter BambleLAN, hvor min jobb er scripting av websider osv. Men vi har ingen som har noe særlig peiling på å lage grafikk.

Har surra litt i Photoshop og 3ds max + illustrator , men får ikke til noe særlig bra greier.

Noen som ville vært snille nok til å lage en Logo? det er altså til et LAN, bør være preg av det også i logoen..

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

( har ikke peiling på hva vektorgrafikk er ) Men hvis du mener .psp filer osv. til photoshop så er det veldig bra.. gjerne med en litt høy dpi hvis det er jpeg..

Størrelsen må bare være sånn at den kan få plass og være tydelig innenfor en 469 x 69 ( er ikke det standard banner ?) banner.. og samtidig kunne brukes andre steder.. altså veldig kjekt om den lages veldig stor og så den bare kan forminskes..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

En liten forklaring angående vektorgrafikk:

Vektorgrafikk bruker ikke pixler, men kurver og matematikk for å fremstille et bilde. Ved hjelp av kurvene og utregning kan bildet så forstørres til de grader, uten å miste kvalitet.

Prøv å blåse et jpg-bilde opp til veggplakat-størrelse, og se hva som skjer :roll:

Vektorgrafikk kan man f.eks lage i Adobe Illustrator. Flash er også vektorgrafikk.

Grafikken kan deretter konverteres til f.eks jpg eller gif i aktuell størrelse.

Logo, derimot, har jeg ikke lyst til å lage :p

Lenke til kommentar
En liten forklaring angående vektorgrafikk:

Vektorgrafikk bruker ikke pixler, men kurver og matematikk for å fremstille et bilde. Ved hjelp av kurvene og utregning kan bildet så forstørres til de grader, uten å miste kvalitet.

Prøv å blåse et jpg-bilde opp til veggplakat-størrelse, og se hva som skjer :roll:

Vektorgrafikk kan man f.eks lage i Adobe Illustrator. Flash er også vektorgrafikk.

Grafikken kan deretter konverteres til f.eks jpg eller gif i aktuell størrelse.

Logo, derimot, har jeg ikke lyst til å lage :p

Hva med å ta den lange istedet? ;)

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204247 © HalTan

Lenke til kommentar

HolgerLudvigsen:

Den er fin, men ikke helt det vi er på jakt etter.. men takk for forslaget :)

Vi er mere på jakt etter noe med masse binærkode surrende rundt "BLAN" f.eks .

Hehe, er ikke helt med selv, men noe som "ser" "digitalt" ut.. hvis noen skjønner?

www.gathering.org <-- TG logoen er et bra eksempel på hva jeg mener.

Lenke til kommentar
www.gathering.org <-- TG logoen er et bra eksempel på hva jeg mener.

Og det tror du noen er villig til å bruke veldig lang tid på å lage for et lite lan?!

Wake up :roll:

Det er mulig, men det hadde jeg aldri funnet ut av hvis jeg ikke hadde spurt, hadde jeg vel? Hvorfor komme med sånne teite kommentarer, ta heller å svar hvis du har noe å bidra med..

Edit:

Jeg sier jo bare at de som har lyst til å være hjelpsomme og ikke har noe å gjøre, godt kan gjøre noe for meg hvis de vil

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Det er mulig, men det hadde jeg aldri funnet ut av hvis jeg ikke hadde spurt, hadde jeg vel? Hvorfor komme med sånne teite kommentarer, ta heller å svar hvis du har noe å bidra med..

Edit:

Jeg sier jo bare at de som har lyst til å være hjelpsomme og ikke har noe å gjøre, godt kan gjøre noe for meg hvis de vil

For min del var det helt greit at du spurte.. Riktignok før du forlangte en logo alá TG 04 :roll:

Lenke til kommentar

Det er da ingen grunn til å angripe trådstarter på den måten. Å høre om noen kunne tenke seg å lage en logo, er helt legitimt.

Uansett, til trådstarter; det er nok ikke mange som gidder å legge så _veldig_ mye arbeid i en gratis logo. Så du må kanskje senke kravene litt. :)

Lenke til kommentar

For min del var det helt greit at du spurte.. Riktignok før du forlangte en logo alá TG 04 :roll:

Har da aldri "forlangt" en logo ala TG04 jeg.. bare sa at dette var noe i nærheten av det jeg tenkte på .. altså ikke at jeg ville ha en så kompleks og fancy logo, men noe som minte om det , altså av samme "theme".

Vel dimdal, det er DU som tret på tynn is her. Feilpostet tråd, det vil si, egentlig har den ikke noe på dette forumet å gjøre i det hele tatt.

Har sett flere som har spurt om akkurat det samme, så da jeg postet denne tråden trodde jeg at jeg ikke gjorde noe galt, i og med at jeg ikke har sett folk blitt "flamet" på grunn av det. Mulig den er feilpostet, men det finnes ikke som jeg kan se noen seksjon for det jeg spurte om.. synes det er dumt av folk å "angripe" folk på den måten, bare fordi man blir irriterte over innlegg.. bedre å ikke si noe i det hele tatt da. barnslig..

Edit :

Det er en av tinga jeg synes er utrolig teit med dette forumet.. at folk starter krangler ut av ting , og flamer folk som kanskje ikke har like mye erfaring på forumet som de. Selv om du har over 1000 posts, så eier du ikke forumet.

Trodde en gang at forum var til for å hjelpe folk jeg da.. men så kommer jo alltid noen å ødelegger..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Web-design, HTML og CSS.

;)

Har sett flere som har spurt om akkurat det samme, så da jeg postet denne tråden trodde jeg at jeg ikke gjorde noe galt, i og med at jeg ikke har sett folk blitt "flamet" på grunn av det. Mulig den er feilpostet, men det finnes ikke som jeg kan se noen seksjon for det jeg spurte om.. synes det er dumt av folk å "angripe" folk på den måten, bare fordi man blir irriterte over innlegg.. bedre å ikke si noe i det hele tatt da. barnslig..

kall meg gjerne barnslig, fakta er at den er mer passende i "bilderedigering, arkivering og programmvare" :yes:

Edit :

Det er en av tinga jeg synes er utrolig teit med dette forumet.. at folk starter krangler ut av ting , og flamer folk som kanskje ikke har like mye erfaring på forumet som de. Selv om du har over 1000 posts, så eier du ikke forumet.

Trodde en gang at forum var til for å hjelpe folk jeg da.. men så kommer jo alltid noen å ødelegger..

Jeg har ikke flamet, faktisk. Fakta er at vi er i web-design har blitt lesset ned i poster av type "lag ditt lag datt til meg" over en nokså lang periode nå, og mange av oss er lei. Det ER tross alt et webdesignforum, ikke et logodesignforum, og heller ikke noe requestforum, men et diskusjons-/supportforum. Jepps. Og hvem sier at jeg har noe mer jeg skulel ha sagt? Har jeg sagt noe om poster? Postcount teller NADA, det burde selv den minst oppegående forumbruker forstå. har aldri trodd at jeg eier forumet, aldri sagt at jeg eier forumet, aldri oppført meg som jeg eie forumet. Men det at jeg faktisk ER fast bruker i webdesign, GJØR faktisk at jeg har en viss rettighet til å hinte litt om visse normer. Det heter god forumskikk, ser ikke noe galt i det. (nei, jeg sikter ikek spesiellt til deg nå). Så main point er: try somewhere else :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

kall meg gjerne barnslig, fakta er at den er mer passende i "bilderedigering, arkivering og programmvare" :yes:

Sant nok, jeg tenkte nok mest på grafikk for webside, og postet i denne posten..

Beklager på det sterkeste hvis jeg har støtet deg med min grufulle feilpost.

Lenke til kommentar

Ja har sittet litt i det forumet her jeg også.. og har sett at mange har bedt om ditt og datt.. skjønner at folk blir lei av slike poster, men synes fremdeles at de som er lei av disse postene ikke trenger å lese dem heller ! Eller hva?

Da hadde du kanskje ikke irritert deg så veldig da, hvis du bare hadde tatt øynene vekk? :)

Så mitt tips er : Ikke les denne tråden, men la heller de som er intressert , og man ser jo veldig lett utifra trådoverskrift ( eller hva det heter ) at denne tråden oppfordrer til noe.

Men skal jeg være helt ærlig, så er denne tråden bare misbruk av et forum, siden andre brukere antageligvis ikke får noe hjelp av denne tråden.

Hvis man skal se det på den måten.. er jo endel tilfeller av forummisbruk så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...