jrz Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 hei. Jeg har en wml side, med php. PHP'en parser fint, så det er ikke det som er problemet her. Jeg får enkelt og greit ikke siden opp på mobilen. Den fungerer i editorer. PHP'en parser seg til dette: <?xml version="1.0"?><!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml"><wml> <card id="card1" title="news"> <p> <b><u>Il Valder news</u></b><br><br> <a href="wap.php?newsid=376">Diskuter!</a><br> <a href="wap.php?newsid=375">Hans Arne i trening på fredag</a><br> <a href="wap.php?newsid=374">Erlend til Beograd</a><br> <a href="wap.php?newsid=372">Nytt fotballutstyr?</a><br> <a href="wap.php?newsid=369">Målløst på Moa</a><br> <a href="wap.php?newsid=368">Dugnad på klubbhuset</a><br> <a href="wap.php?newsid=363">Ny frist for jentelag</a><br> <a href="wap.php?newsid=361">Valder i Junior-NM</a><br> </p> </card> </wml> Hvorfor vil ikke denne vise seg på min mobiltelefon ? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) har du satt opp php til å sende som wml og ikke php? mimetype eller.no? (fant ikke igjen mine egne cfml eksempler aklurat nå..) + <?xml ?> MÅ være øverste linja... + vet nå ikke helt om du kan bruke <a href=""> i wml jeg da... *kremt* link: <anchor>Flere nyheter<go href="nyheter2.wml" /></anchor> dessuten er det xml... <br /> Endret 26. mars 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
jrz Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 her er hele koden: <?php header("Content-type: text/vnd.wap.wml"); echo "<?xml version=\"1.0\"?>"; echo "<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\"" . " \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">"; ?> <wml> <card id="card1" title="news"> <p> <?php // connect to mysql database $scores = mysql_pconnect("x", "x","x"); // select database $db = mysql_select_db("x"); // select information from sports db echo "<b><u>Il Valder news</u></b><br><br>"; if (isset($newsid)) { $query = "select * from nyheter where id = '$newsid'"; $result = @mysql_query($query); while($r=mysql_fetch_assoc($result)) { extract($r); echo "<b>$overskrift</b><br>"; echo $ingress . "<br>"; echo $text; } } else { $query = "select * from nyheter order by id desc limit 8"; $result = @mysql_query($query); while($r=mysql_fetch_assoc($result)) { extract($r); echo "<a href=\"wap.php?newsid=$id\">$overskrift</a><br>"; } } ?> </p> </card> </wml> Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 det første jeg ville gjort hvis jeg var deg, var å slutte å bruke <a href=""> og <br>.. content-type var det ja... og det ser faktisk riktig ut... det er det eneste JEG kan se ihvertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå