Gå til innhold

Brukt Toshiba Satelite A30-213

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som vurderer å kjøpe en brukt Toshiba Satelite A30-213. Han har fått et tilbud på 7000 kroner, men er usikker på om dette er et bra tilbud.

* Noen som har erfaringer med Toshiba Satelite generelt og denne modellen spesielt?

* Noen som kan gi råd om hva han bør gjøre?

* Vil det i steden lønne seg å kjøpe en helt ny billigmodell, f.eks. en Dell Inspiron 510m til ca. 10000? (Tror kanskje jeg ville gjort dette selv, men trenger råd fra andre)

Spesifikasjoner på: Satelite A30-213. Personlig få jeg murstein-assosiasjoner når jeg leser disse...

Endret av akilles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en kamerat som vurderer å kjøpe en brukt Toshiba Satelite A30-213. Han har fått et tilbud på 7000 kroner, men er usikker på om dette er et bra tilbud.

Ville generelt vært tvilsom til å kjøpe brukt bærbar, så hvis det går å få noe bra nok, til tilsvarende pris nytt, vil det være å anbefale.

Som sagt var linken med spesifikasjonene ikke brukbar, men utfra det jeg fant på Toshiba sine sider er et alternativ som muligens kan være aktuelt en Fujitsu-Siemens Amilo Pro V1000 eller V2000. Disse koster ca 8-10000 (12000 for V2000), og gir mye maskin for pengene. Ellers har Elkjøp og tilsvarende kjeder ofte tilbud på rimelige maskiner som nok gir vel så mye for pengene som den nevnte Toshibaen.

Lenke til kommentar

Beklager at linken ikke fungerer. Vet ikke hvorfor... Nedenfor er de viktigste egenskapene oppsummert:

2.80 GHz Intel Pentium® 4-prosessor, systembuss: 533 MHz

512 MB minne

40 GB harddisk

DVD/CD-RW combo

15.0" skjerm, 1024 x 768

Intel® 852 GM integrert grafikkort, minnestørrelse: opptil 64 MB

2x USB 2.0

1x IEEE1394

Vekt: 3.50 kg

332 x 280 x 38 (front) / 45 (bak) mm

Windows® XP Home Edition

Trådløst LAN-oppgraderbar

Skal sjekke V1000 og V2000

Lenke til kommentar

Prisen for maskinen vil jeg si er meget bra i forhold til spesifikajonene, Toshiba er regnet som en av de beste når det gjelder kvalitet.

Det som spiller størst rolle da, er om det er en slik maskin som er ønskelig... Den er nok ganske stor... Dessuten egner den seg ikke til spilling p.g.a. skjermkortet, og mange vil nok mene at 1024*768 er for lav oppløsning på en 15"...

Men smak og behag så klart... Prisen er det ingenting å si på. Ville heller kjøpt den PCen framfor en med Celeron prosessor

Lenke til kommentar

Dama har en A30-213.

Den er rask og fin til vanlig bruk, helt stillegående - så bråker den litt med vifta i 10 sekunder, kanskje 20, så ern stillegående.. og sånn .. fortsetter den :p

Vel med mindre du spiller spill etc, da bråker den. Men det er prisen du betaler for en 2.8GHz P4. Ang oppløsningen på skjermen, så passer det ikke meg spesielt godt, men mange liker at det blir såpass stort som det blir. Høytallerne er hvertfall langt bedre enn de på min T40p, men de rocker ikke til party liksom.

Batteritiden er vel ikke stort over 2 timer, så det er ikke den mest mobile pcen, og den veier endel, omtrent 3.5 ellerno tror jeg. Tykk og god også :p

Høres veldig negativt ut, men for 7k får du mye for penga (den kosta 13k på elkjøp i januar).

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...