Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst internett og P2P

Anbefalte innlegg

Jeg har et trådløst nettverk og en 1mbit linje, og ADSL 384kbit linje. Når jeg bruker det trådløse fungerer det bra med for eksempel flashget når jeg laster ned, da får jeg bra fart.. men i bit torrent og emule og kazaa lite, så synker farten betraktelig. ligger som regel fra 2-10 k i nedlasting og gjerne det doble i upload. Bytter jeg til ADSL linja går det som det suser, selv om det teoretisk er en drøy tredjedel av den farten jeg egentlig burde oppnådd på det trådløse. Jeg bruker DU Meter, og loggen viste 250 mb siden 00:00 inatt, nå er klokka frem til kl 09:45 da jeg koblet til ADSL linja istedet. På disse tre kvarterene har jeg lastet ned 100 mb. Dette er ikke noe sammentreff, det har skjedd mange ganger.. noen som kan hjelpe meg?? Begynner å bli ganske frustrert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

P2P gjennom trådløse rutere er ikke alltid en suksess. Mange P2P-programmer genererer så mye trafikk at de nærmest kveler ruteren. En ruter til hjemmebruk er en (bitte) liten datamaskin med begrenset kapasitet på cpu og minne. Hvis P2P er viktig er det best å koble seg på nett utenom ruteren.

Søk litt på følgende forum:

http://www.dslreports.com/forums/18

mvh

IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...