Gå til innhold

Redusert HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Dersom du har XP, og du ikke har SP1, så skjer dette.

Se forøvrig grundig gjennomgang av problemet under "lagringsmedia".

Søk på forumet, og du finner løsningen.

Lenke til kommentar

XP 2002 ??? Hva slags versjon er det?

Installerte selv XP på nytt (orginal uten SP1) og hadde ingen problemer, oppgraderte selvfølgelig til SP1 umiddelbart etter installering.

Det er dessuten en bra sticky i dette forumet om akkurat slike problemer ;)

Lenke til kommentar

uansett hva du partisjonerer med vil du ikke få mer enn 130GB i windows. dette er pga at harddisk produsentene baserer seg på at 1KB = 1000B, mens windows mener at 1KB = 1024B(har now å gjøre med det binæretallsystemet).

så når du kjøper en 160GB hdd er den 160GB i følge produsenten og ca 130GB ifølge windows.

Lenke til kommentar
uansett hva du partisjonerer med vil du ikke få mer enn 130GB i windows. dette er pga at harddisk produsentene baserer seg på at 1KB = 1000B, mens windows mener at 1KB = 1024B(har now å gjøre med det binæretallsystemet).

så når du kjøper en 160GB hdd er den 160GB i følge produsenten og ca 130GB ifølge windows.

da kan du vell forklare hvorfor jeg som også har 2 160Gb har ca 150GB på dem i windows da?

til topic:

prøv med bios update

Lenke til kommentar

Fra 120 GB S-ATA "roundup":

En liten kuriositet er at Maxtor-disken faktisk har en formatert størrelse som ligger ca 3 GiB høyere enn de tre andre diskene i denne testen. Dette er naturlig nok ikke all verdens plass, men likevel et positivt tegn om at Maxtor ønsker å gi litt ekstra.

Så det er ikke gitt at alle 160Gb disker får helt lik kapasitet i antall GB etter formatering.

Edit:

Men 130 var nok litt lite ja...

Ifølge mine mattekunnskaper skulle 160Gb bli ca 149GB. (GigaByte)

(Roter sikkert litt med GB og Gb betegnelsene her, men med Gb mener jeg produsentens oppgitte tall, og med GB mener jeg GigaByte som normale windowsverdier..) :hmm:

Endret av John_^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Dette er jo bare bullshit. Det skyldes at LBA ikke er aktivert.

Hardware sin egen tråd tar for seg problemet, og løsningen :)

Lenke til kommentar
XP 2002 ??? Hva slags versjon er det?

Når du kjøper Windows XP i dag så står det "Versjon 2002" på pakken. Det står også "Version 2002" i System Properties.

Det er vel for å fortelle at SP1 er integrert.

Og det er bare en uke siden jeg installerte en 160GB disk, den eldre XP versjonen påsto at disken er 131070MB, den nye sa 152617MB.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...