Gå til innhold

voodoo 2


knutroe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
urk voodoo banshee var jo så bugga at det knapt kunne kalles ett skjermkort...:p

 

og jeg tror IKKE det var bedre enn voodoo2...

uhm... jo.

Voodoo Banshee sin 3D-ytelse er endel dårligere enn Voodoo2 grunnet bare èn TMU (texture memory unit)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Voodoo Banshee hadde jo 2D-del da, slik at det blei et "fullstendig" skjermkort. Men ytelsen var gjevnt over noe dårligere, i allefall i alle de jeg testa det i, bl.a. Quake 2, Unreal, NFS Porsche Unleashed osv... Men generelt var Voodoo korta helt konge i sin tid. Tok svært lang tid før det kom noe på markedet som kunne overgå Voodoo 2 SLI i rein ytelse. :)

 

Angrer egentlig ganske mye på at jeg solgte Voodoo 2'n jeg hadde. Hadde vært kult å ha for å lage en maskin til å spille gamle spill på :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har Creative Voodoo 2 (1200 het det vel) liggandes :)

Hadde 2 i SLI en gang i tia men lånte bort det ene kortet og har ikke sett noe til det siden : :hmm:

 

Jo så har jeg et ATI Rage Fury MAXX kort et eller annet sted.. Mer eller mindre ubrukelig da ATI aldri klarte å lage driver for annet enn win95/98.

 

Samt et råttent Geforce MX420 pci i kort jeg kjøpte i all panikk og har aldri vært brukt..

 

Og sist men ikke minst det gode gamle Matrox G200 kortet som ligger å støver ned. Forresten den som tok seg av 2D delen sammen med voodoo 2 kortene. DET var combo det!

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...