Gå til innhold

voodoo 2

knutroe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
urk voodoo banshee var jo så bugga at det knapt kunne kalles ett skjermkort...:p

og jeg tror IKKE det var bedre enn voodoo2...

uhm... jo.

Voodoo Banshee sin 3D-ytelse er endel dårligere enn Voodoo2 grunnet bare èn TMU (texture memory unit)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Voodoo Banshee sin 3D-ytelse er endel dårligere enn Voodoo2 grunnet bare èn TMU (texture memory unit)

Texture Mapping Unit. Men til gjengjeld var Banshee klokket høyere så fra det jeg husker var den som regel raskere i single texturing spill.

Lenke til kommentar

Voodoo Banshee hadde jo 2D-del da, slik at det blei et "fullstendig" skjermkort. Men ytelsen var gjevnt over noe dårligere, i allefall i alle de jeg testa det i, bl.a. Quake 2, Unreal, NFS Porsche Unleashed osv... Men generelt var Voodoo korta helt konge i sin tid. Tok svært lang tid før det kom noe på markedet som kunne overgå Voodoo 2 SLI i rein ytelse. :)

Angrer egentlig ganske mye på at jeg solgte Voodoo 2'n jeg hadde. Hadde vært kult å ha for å lage en maskin til å spille gamle spill på :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har Creative Voodoo 2 (1200 het det vel) liggandes :)

Hadde 2 i SLI en gang i tia men lånte bort det ene kortet og har ikke sett noe til det siden : :hmm:

Jo så har jeg et ATI Rage Fury MAXX kort et eller annet sted.. Mer eller mindre ubrukelig da ATI aldri klarte å lage driver for annet enn win95/98.

Samt et råttent Geforce MX420 pci i kort jeg kjøpte i all panikk og har aldri vært brukt..

Og sist men ikke minst det gode gamle Matrox G200 kortet som ligger å støver ned. Forresten den som tok seg av 2D delen sammen med voodoo 2 kortene. DET var combo det!

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...