Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 sitter å spiller, plutselig kommer det en sinnsyk skurrelyd som overdøver alt annet i spillet, ette gjelder div spill, splinter cell pt osv. lydkort: soundblaster live 5.1 dette skjer både med eax på og av. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 du kan jo se på det som en extra utfordring da. har du sjekka alle ledningene ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 jess, er ikke problemer med ledningene. har også nyeste driver Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 prøvet de gamle driverene det kan jo hjelpe ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 dette var også med de gamle driverne, oppdaterte for å se om det hjalp, fortsatt samme problemer. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 Bare i spill, eller hele tiden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 bare i spill, og det er snakk om noen få spill. slik som splinter cell, operation flashpoint Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 Det er et kjent problem med Soundblaster Live 5.1, søk på google, jeg hadde samme problemet. Husker ikke hvordan jeg fikk det bort, tror det var en innstilling i Windows XP (kun XP som har problemet). Også noen med Hardware akselarasjon på eller av om jeg ikke husker feil. Søk litt på Google så finner du det slik jeg gjorde. lykke til. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Prøv og avinnstale den kodeken du bruker til film og sånt.Jeg hadde også et sånt problem,og det var kodeken så tøva en del Fikk ikke svar om han fikk det til:) Endret 26. mars 2004 av Shuttle Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Jeg opplever også slik skurring, det er spesielt når harddisken jobber og jeg beveger muspekeren over skjermen. Irriterende. Endret 26. mars 2004 av AK47 Lenke til kommentar
e321 Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 det samme skjer med meg også!! (spesielt i splintercell) Lenke til kommentar
Steinkaare Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 hadde sammme problem når alarmen gikk under splinter cell, utrolig irriterende Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Vet ikke om jeg har samme problemet jeg, men når jeg spiller av musikk så går det fint først og så pluttselig begynner en fæl skurre-pipelyd. Ikke alltid, men oftere og oftere. Jeg bruker: SoundBlaster Audigy2 Platiunum ZS Pro og Logitech Z-680 høytalere Noen som har et forslag til en løsning? Endret 27. mars 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) sitter å spiller, plutselig kommer det en sinnsyk skurrelyd som overdøver alt annet i spillet, ette gjelder div spill, splinter cell pt osv.lydkort: soundblaster live 5.1 dette skjer både med eax på og av. har AKKURAT samme problem med AKKURAT samme kort EDIT: Jeg får det også i Operation Flashpoint men også mens jeg hører på musikk ( noen ganger ) men hvis jeg setter meg i en "riktig" stilling så blir det bedre.. men ellers overdøver den allt EDIT2: Hmm komm akkurat på at jeg Nå bruker lyden fra mitt ABIT NF7-s v2.0 kort... samme problem der da men...... men hadde samme prob når jeg brukte samme kort som du... men til meg er det sikkert neon ledninger som er fucket.. who knows Endret 27. mars 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 Lukter IRQ-trøbbel...flytt lydkortet til en annen PCI-slot på hovedkortet. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 Tror problemene blir løst om dere går inn i DirectX Diag og går på "Sound" tabben. Der setter dere "Hardware Sound Acceleration Level" til "Basic acceleration", dvs nest nederst hakket. Hadde noe problemer med dette før selv men det forsvant når jeg fiksa dette. Hadde samme lydkort og. Vet dere ikke åssen dere kommer inn i DxDiag? Gå på "kjør" eller "run" i startmenyen og skriv dxdiag og trykk enter... lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) legger inn en liten oppdatering jeg søkte litt på google angående samme problem, noen peker på xp og soundblaster kombinasjonen, og at det er dette som klusser det til. uansett ser det ut til å funke ganske fint nå, jeg formaterte (måtte det uansett) og la samtidig inn alt av nyeste drivere, foreløpig har jeg ikke hatt problemer, men til gjengjeld har jeg bare spilt pittelitt etter formateringen. uheldigvis glemte jeg å skrive ned linken til en sound-fix jeg fant via google, men det skal ikke være noen problemer med å finne den igjen, bare til å søke etter soundblaster scratching sound så får man nok opp en god del linker som har med xp å gjøre. (kan alltids hende at den lille patchen vil hjelpe) jeg tviler på at dette var i sammenheng med irq-trøbbel, for det var noe av det første jeg tenkte, så det har blitt byttet mellom 3 forskjellige steder, hver gang reinstallerte jeg driverne. har også prøvd med og uten codec installert, hadde fortsatt samme problem. fulgte Omnikron sitt råd og stilte nå ned hw sound acceleration level til basic, håper dette sikrer at jeg og alle dere andre med samme problem slipper mer av den grusomme lyden som kommer på de verste tidspunktene. takk for alle tipsene Endret 28. mars 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2004 Hmm trur det er headsetet imputten som er problemet mitt... med pc høytalerne funker det fint.. men hvis jeg putter inn et headset, blir det skurrete med en gang.. så testet jeg et nytt headset, å det skurret.... så det er nåkk headset imputten min Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg byttet PCi-plass og da ble det fiksa! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2004 Trodde jeg...Det var visst feil. (sorry dobbelpost.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå