Gå til innhold

grusom skurring mens jeg spiller


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

sitter å spiller, plutselig kommer det en sinnsyk skurrelyd som overdøver alt annet i spillet, ette gjelder div spill, splinter cell pt osv.

lydkort: soundblaster live 5.1

dette skjer både med eax på og av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et kjent problem med Soundblaster Live 5.1, søk på google, jeg hadde samme problemet. Husker ikke hvordan jeg fikk det bort, tror det var en innstilling i Windows XP (kun XP som har problemet).

 

Også noen med Hardware akselarasjon på eller av om jeg ikke husker feil.

 

Søk litt på Google så finner du det slik jeg gjorde.

 

lykke til.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har samme problemet jeg, men når jeg spiller av musikk så går det fint først og så pluttselig begynner en fæl skurre-pipelyd. Ikke alltid, men oftere og oftere.

 

Jeg bruker:

 

SoundBlaster Audigy2 Platiunum ZS Pro

og Logitech Z-680 høytalere

 

Noen som har et forslag til en løsning?

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
sitter å spiller, plutselig kommer det en sinnsyk skurrelyd som overdøver alt annet i spillet, ette gjelder div spill, splinter cell pt osv.

lydkort: soundblaster live 5.1

dette skjer både med eax på og av.

har AKKURAT samme problem med AKKURAT samme kort :mad::thumbdown:

 

EDIT: Jeg får det også i Operation Flashpoint

 

men også mens jeg hører på musikk ( noen ganger ) men hvis jeg setter meg i en "riktig" stilling så blir det bedre.. men ellers overdøver den allt :mad:

 

 

EDIT2: Hmm komm akkurat på at jeg Nå bruker lyden fra mitt ABIT NF7-s v2.0 kort... samme problem der da men...... men hadde samme prob når jeg brukte samme kort som du...

 

men til meg er det sikkert neon ledninger som er fucket..

 

who knows :ermm::thumbdown:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Tror problemene blir løst om dere går inn i DirectX Diag og går på "Sound" tabben.

 

Der setter dere "Hardware Sound Acceleration Level" til "Basic acceleration", dvs nest nederst hakket. Hadde noe problemer med dette før selv men det forsvant når jeg fiksa dette. Hadde samme lydkort og.

 

Vet dere ikke åssen dere kommer inn i DxDiag? Gå på "kjør" eller "run" i startmenyen og skriv dxdiag og trykk enter...

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

legger inn en liten oppdatering :)

jeg søkte litt på google angående samme problem, noen peker på xp og soundblaster kombinasjonen, og at det er dette som klusser det til.

uansett ser det ut til å funke ganske fint nå, jeg formaterte (måtte det uansett) og la samtidig inn alt av nyeste drivere, foreløpig har jeg ikke hatt problemer, men til gjengjeld har jeg bare spilt pittelitt etter formateringen.

 

uheldigvis glemte jeg å skrive ned linken til en sound-fix jeg fant via google, men det skal ikke være noen problemer med å finne den igjen, bare til å søke etter

soundblaster scratching sound så får man nok opp en god del linker som har med xp å gjøre. (kan alltids hende at den lille patchen vil hjelpe)

 

jeg tviler på at dette var i sammenheng med irq-trøbbel, for det var noe av det første jeg tenkte, så det har blitt byttet mellom 3 forskjellige steder, hver gang reinstallerte jeg driverne.

 

har også prøvd med og uten codec installert, hadde fortsatt samme problem.

 

fulgte Omnikron sitt råd og stilte nå ned hw sound acceleration level til basic, håper dette sikrer at jeg og alle dere andre med samme problem slipper mer av den grusomme lyden som kommer på de verste tidspunktene.

 

takk for alle tipsene :w00t:

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...