Gå til innhold

Pc:n starter ikke opp


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en ny pc for 2 mån. siden.

Nå vil jeg koble opp den gamle pc;n igjen, i et annet rom, men nå virker den ikke!!!

Den virket før jeg dro den ut for å bytte ut til den nye!!

Det er kun den gule lampen som lyser.

Det kommer heller ikke noe bilde på skjermen...bare gult lys på den og.

Det går heller ikke å stenge av den pc:n, jeg må dra ut ledningen!!

Har sjekket inni at det ikke er noe løst, men det var det ikke...

Mer kan jeg ikke, er grønn på dette..

Hva kan dette være for galt?

 

Hilsen Helena

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyninga. Har du sjekka om den er kompatibelt med oppsettet ditt?. Intel/amd?. Hvis du ikke vet åssen du sjekker, kan jeg gjøre det hvis du sier vilken type PSU det er.

 

edit: Har hatt samme problemet. Kjørte en PSU som var beregnet kun for intelsystem på amd, og da bare lyste HK'et gult/grønt og jeg måtte dra ut ledninga for å slå av dritten.

Endret av bat.man
Lenke til kommentar

Virket mystisk dette...

 

Hvis jeg har forstått det rett, så er det dete du har gjort. Du hadde en pc som virket fint, kjøpte ny, og koblet opp denne uten å "låne" noen komponenter fra de ngamle, bare satte den til side (du har to separate kabinetter). Så prøver du å fyre opp den gamle pc'en og nå vil den ikke starte, som du sier?

 

Lurer på om det kan hjelpe å nulle ut biosinnstillingene, det gjør du enten ved å følge anvisningene i manualen til hovedkortet for dette, eller å ta ut det blanke flate batteriet som sitter på hovedkortet. Anbefaler det første. Hvis ikke dett hjelper anbefaler jeg at du prøver å få liv i maskinen ved bare å ah tilkoblet de mest prekære enheter, CPU, skjermkort minnebrikke (gjerne prøv kun én, hvis du har flere, og hvis intet hell, bytt imellom "slots'ene" på hovedkortet du setter brikken inn i). Hvis du får opp et skjermbilde ved å gjøre dette, er du langt på vei. prøv å koble til harddisken slik at du kan starte operativsystemet.

 

Hvis du nå har endel enheter som før sto i pc'en liggende løst, kan du prøve å sette inn én og én av de for å se om pc'en nekter å starte. hvis dette skjer har du kanskje identifisert en kaputt komponent. Prøv denne komponenten i flere forskjellige pci brønner for å se om det er en pci brønn med dårlig kontakt som er skyld i problemene.

 

Skriv gjerne og rapporter din fremgang eller mangel derav!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...