Gå til innhold

Tørketrommel som kabinett

Anbefalte innlegg

Har tenkt å hive inn hk m/utstyr inn i en gammel tørketrommel. :eek: Den e'kke så brutalt svær, men trenger jeg mye lufting/vifter? For det blir jo ganske mye plass oppi der. Regner med at det blir en 2ghz cpu som havner oppi. Gleder meg som en unge til å starte med jobben. :D Noen andre der ute som har finni på noe lignende eller har tenkt på å bygge en pc ut av noe rart noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tørketrommelen burde jo gi svært gode lufte muligheter. Spesiellt hvis det ikke er kondenstrommel. Du kan jo koble "lufterøret" til vegguttaket og trekke kald ute luft inn i kabinettet, evt. rett på prosessor, det burde gi meget bra kjøling. :yes:

Evt. kan du jo nærmest fylle den ene veggen med 120millimeter vifter, potensialet for en svær vannkjølingsradiator er jo også tilstedet. Høres ut som et spennede prosjekt, du må lage worklog med masse bilder. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde jeg vært deg, ville jeg satt på muligheten til å starte trommelen på lav hastighet :D Ville fungert som brukbar kjøling:D Ville vært fancy! Du kan jo lage bryter med com-porten og lage et simpelt program i visual basic for å skru av og på.

Problemet med å få den til å gå rundt er vel at harddisker og CD-rom ikke har så veldig godt av det, doh, du kunne lagdt dem utenfor. Problemet som det igjen fører med seg, er tvinning av kabler. Doh, du kunne laget slik at den tok f.eks. 5runder til høyre, så 5 runder venstre, 5 runder høyre, osv.

Sammen med noen feite katoder ville det blitt vanvittig kult :D Blir kult uansett med eller uten rotering.

EDIT: Hvis du river ut alt som er unødvendig, og hiver på noen hjul, kan den jo bli mobil :)

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
Du kan jo koble "lufterøret" til vegguttaket og trekke kald ute luft inn i kabinettet, evt. rett på prosessor, det burde gi meget bra kjøling.

Mulig det er meg som er litt på jordet. men ville ikke det medføre store farer for fukt? det er jo som å oppforde til selvmord..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...