Black Star Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Nylig byttet jeg kabinett, og satt alt mitt "gamle" utstyr inn i det nye. Har imidlertid støtt på ett problem. DVD-brenneren funket fint. Den leste både CD-Rom og DVD-Rom med data. Til og med en brent DVD film virket helt fint. Nå er det slik at jeg tar sikkerhetskopier av mine DVD filmer (helt lovlig, til privat bruk), så når jeg satt inn en original DVD film tidligere i dag begynte problemet. ca. 5-10 sekunder etter jeg har satt inn DVD filmen, restarter PC'n. Skjermen blir bare svart og det neste jeg ser er at den teller opp RAM. Det rare er at dette skjer KUN når jeg setter inn en original DVD film (har prøvd flere). Vanlige DVD-Rom og allerede kopierte DVD filmer fungerer fortsatt fint. Jeg har prøvd å sette IDE kabelen bedre i, reinstallere drivere, oppdatere firmware, avinstallere de nyligst innstallerte programmene (selv om den virket umiddelbart etter de ble installert). Hva kan være feil? Virker som den restarter fordi den ser at DVD'en har kopisperre eller noe sånt? Jeg har en Plextor 708A på ett AMD XP2400 system med Windows XP. Håper noen vet hva som kan være feil. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Tilleggsinfo : Jeg prøvde det samme på en annen konto, men på samme maskin og samme OS. Det fungerer fint. Må være noe feil med akkurat min konto da? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Tilleggsinfo : Jeg prøvde det samme på en annen konto, men på samme maskin og samme OS. Det fungerer fint. Må være noe feil med akkurat min konto da? Ja det skulle man da tro. (Forskjell på admin/vanlig bruker) Njaal Lenke til kommentar
god_online Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Hvis du gjør følgende: Windows Tast + Pause/Break -> Advanced -> Startup and Recovery -> Settings -> Fjern haken ved Automatically Restart -> Putter inn original DVD'en (fremprovoserer problemet) - skal du få en blue screen med en del info. Noter dette og post det her, så er det kanskje mulig å finne ut av problemet... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Ja, jeg prøvde det i går, men fikk ikke opp noen nyttig informasjon. Og maskinen bare startet på nytt da jeg trykte Enter. Men skal gjøre det samme når jeg kommer hjem i kveld, og poste hva som sto der. Men til jeg får gjort det... flere som har tips om hva som kan være feil? Men inntil videre så funker det om jeg går inn på kontoen til hun jeg bor sammen med (jeg har foresten Admin konto, kontoen hennes er ikke admin). Kan sikkert bare opprette en egen tilleggskonto også, men greit å kunne gjøre det uten å måtte logge av meg først, og så logge på en annen konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå