Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koblet opp til et trådløst nettverk, men hvilke?

Anbefalte innlegg

satte inn mitt nye trådløse nettverkskort, så bare sjekket jeg om det gikk ann å koble seg opp, og det gikk bra. Men jeg har ikke noen trådløs ruter. Så jeg har tydeligvsi koblet meg opp mot noen andre sitt nettverk. Men hvordan kan jeg finne ut noe mer om det nettverket jeg har koblet meg opp mot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evt. kan du trykke på "datamaskinen" på startmenyen (dersom du har xp da)

Hva i all verden kan det forklare om hvilke nett han er koblet opp mot?

På en annen side så burde du heller fjerne kortet eller deaktivere det siden det neppe er helt lovlig å ligge på andre's nett på den måten. Håper du nå skjønner at det er viktig å sette opp sikkerheten når du får et akkesspunkt.

Lenke til kommentar

Lovlig og lovlig, det kan hvertfall ikke være ulovlig, det ville være som om nabojenta tilfeldigvis glemte å ha vegger i dusjen sin, og du invaderer hennes privatliv når du tilfeldigvis ser henne på vei ut i garasjen din... Det er ikke ulovlig å være dum, men å bli straffet for andres idioti er da enda dummere :p

Har ikke vært noe særlig borti trådløse nettverk, men har hørt om noe kalt AirSnort, hvis det er like tøft som Snort så bør du teste det... Ellers er jo google en god venn i nøden :)

Lenke til kommentar

Du har rett i det, og det er derfor jeg foreslår at han disabler kortet eller tar det ut. Nå er han klar over at han er på et annet nettverk som han i utgangspunktet ikke skal våre på, og hvis han nå fortsetter med det og bruker et program for å vite mer om nettverket så er det en bevisst handling og ikke et tilfeldig uhell. Ikke sant?

Det er forskjell på "oi, jeg har visst kommet på et annet nettverk. Jeg får koble meg av igjen." og "oi, et nettverk! La oss finne mer ut om det"

Endret av ob1
Lenke til kommentar
Evt. kan du trykke på "datamaskinen" på startmenyen (dersom du har xp da)

Hva i all verden kan det forklare om hvilke nett han er koblet opp mot?

Dersom han holder musen over ("de to maskinene")

Så står det i allefall hos meg.

Navn på nett, speed og signal styrke.

Dette vil gi en ide på hvilket nett han er koblet på.

Mitt trådløse nett er vel så sikkert som jeg kan få det.

Stengt på mac, Wep og ssid broadcast er av.

føler at sikkerheten er god nok slik.

Lenke til kommentar
Vil bare gjøre oppmerksom på at tilsynelatende åpne nett kan være overvåket for å snappe opp passord o.l. fra "1337 h4x0r5" som snapper opp Wlan punktet og kobler seg på...........

Hva mener du med "1337 h4x0r5"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...