Haukeboe Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei jeg er en person som ofte eer å finne på LAN. jeg har ofte det problemet jeg tror mange andre og har. at du ikke vil at noen skal røre msakinen når du evt. sover. så jeg har funnet ut at jeg istedet for start kanpp på maskinen skal ha en tennings lås fra bil. Er det noen som har erfaring om slikt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Er vel bare å kople en nøkkelstrømsbryter i serie med Power-On ledningen. Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 er ikke sikker jeg. vi får se. først må jeg skaffe meg en tennings lås jaja. det er sikkert ikke så vanskelig å skaffe. gidder ikke å ha en rød hovedstrøm bryter. må ha en "bil nøkkel" Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) http://www.biltema.no/products/product.asp...4&iItemId=42341 Eller du kan sette system-passord i BIOS (og låse kabinettet med hengelås om du har mulighet). Endret 25. mars 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Errae Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 er no en mulighet å skifte sylindrene på låsene ( viss du har ett kabinett med lås ) Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 System passord i bios er og en mulighet men tennings lås er mye tøffere synes jeg da. og nei jeg har ikke kabinett med lås. mitt kabinett er så stygt at det ikke komenteres ytterligere Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 er det muligt og sette en nøkkel på psu slik at du fortsatt kan bruk knappen, men du kan ikke starte uten at nøklene står i?? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 er det muligt og sette en nøkkel på psu slik at du fortsatt kan bruk knappen, mendu kan ikke starte uten at nøklene står i?? Ja, du kobler bare tenningsbryteren i serie med 230V inntaket i PSU. Pass deg for livsfarlige spenninger når du holder på inni PSU Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det du gjør er å ta den grønne ledningen på ATX kontakten, koble den via nøkkelen og inn til ATX kontakten. Veldig effektivt da det er mye mer arbeid for å få start på maskinen. Mener det skal gå ann Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Får kjøpt en slik tenning på biltema med 2 nøkler til. Koster en 60.- hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg brukte nesten samme som de har på Biltema for å starte pc'en min, og det funka helt kjempe. En liten downside var at jeg måtte huske på å sette bryteren tilbake til utgangs posisjon, hvis ikke så skrudde hele pc'en seg av etter 10sek. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Muligheten er jo også for å montere keycode på strømmen. Den er jo ganske kjekk, og stilig! Tror det var en her på forumet som hadde gjort det? Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kjøp den typen som har tre posisjoner og koble ledningene slik at den går på motstand posisjonen.. med det mener jeg en skrur tenningen og når en slipper nøkkelen går den automatisk et hakk tilbake. Da slipper en at maskinen slår seg av. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 fins det ikke noe sånt som USB key lock? har sett det en plass.. Lenke til kommentar
assy_chieftec_matrix Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 har sett en finger print scanner på komplett en gang..kan jo bruke det oxo Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 har sett en finger print scanner på komplett en gang..kan jo bruke det oxo denne?? Har tenkt på en slik tenningslås selv virker litt kult.. Lenke til kommentar
assy_chieftec_matrix Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 jepp den dreiv å undra om jeg skulle gjøre det selv, men når jeg tenker meg om blir det ikke så fint med en sånn kladd i fronten på et matrix tower. men det er en god ide da Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har lås på døra foran på kabinettet mitt... Thermaltake XaserIII Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har hatt nøkkelbryter på pcen. Da hadde jeg den på ene ledningen til on/off knappen, så funka ikke knappen vis ikke bryteren var på. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) ehhh.... ingen som vet at man kan trenger bare å koble sammen ti pinner på hovedkortet for å starte den?? Endret 31. mars 2004 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå