Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal legge ut en hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenk litt på hvor fort de gigabytene ryker når du legger opp noen store filer (demoer og slikt). Jeg skal love deg at du raskt kan få noen sviende regninger for overbruk av båndbredde.

 

Det er også veldig viktig å sjekke: HVOR MYE det koster for overskytende båndbredde. Prisene varierer veldig, så vær OBS! på det.

derfor det er greit med venner som sitter på 155mbit på jobben :)

har en server på en 155mbit-linje, som jeg bruker til store filer - istedet for å legge dem på domenet mitt, og trekke gb's & penger.

 

edit:

og til alle dere som har posta om servetheworld. ser ikke poenget, når jeg allerede har nevnt det.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Det er en fordel å ha domene et annet sted, ja. Så er du ikke bundet til den avtalen. Domene navn kan du få helt ned i under $10 i året mange steder.

 

www.registerfly.com er et bra sted for slikt. De kjører tilbud av og til, og er ellers bra. Du får billig domene navn mange steder, men jeg har ihvertfall positiv erfaring med kundeservicen ved Registerfly. De svarer raskt, og du er oppe og går med nytt domene navn på kort tid.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Ja, men i realiteten er det no such thing. Da kan du risikere at de stenger hele siden din fordi du la ut en 5mB zip som er lastet ned et par ganger.

 

http://get-one.net/ ser uhyre interressant ut. Uslåelige priser og kundeservice virker kjapp og grei. De har f.eks et forum med en representant fra selskapet som svarer.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Det er en fordel å ha domene et annet sted, ja. Så er du ikke bundet til den avtalen.

Hva er vitsen med å diskutere? ServeTheWorld har ikke bindingstid. Voilá, problem solved. Everybody is happy. Let's go home!

Poenget er at man ønsker å beholde domenenavnet - det får man vel ikke med seg uten videre?

Lenke til kommentar
Det er en fordel å ha domene et annet sted, ja. Så er du ikke bundet til den avtalen.

Hva er vitsen med å diskutere? ServeTheWorld har ikke bindingstid. Voilá, problem solved. Everybody is happy. Let's go home!

Poenget er at man ønsker å beholde domenenavnet - det får man vel ikke med seg uten videre?

Seff gjør man det.

Lenke til kommentar
er det noen host'er med evig transfer eller 10gb eller høyere?

"Evig transfer"?? Finnes det?? Nei, "evig" eller "ubegrenset" finnes i realiteten ikke. Stoler personlig ikke på hoster som lover noe sånt. Men på Domenetorget ser det ut til at tommelfinger-regelen er plass x 15 på båndbredden (1GB plass = 15GB båndbredde). Virker fornuftig. :hmm:

 

Som dere skjønner, er jeg en godt fornøyd kunde derfra ;)

Lenke til kommentar
"Evig transfer"?? Finnes det?? Nei, "evig" eller "ubegrenset" finnes i realiteten ikke. Stoler personlig ikke på hoster som lover noe sånt.

Vel, er litt uenig med deg. Hvis jeg hadde lagt ut store warez-filer (filmer, programmer, etc), ville nok hosten min tatt meg for dette, men hvis jeg derimot sharet store, hjemmelagde videofilmer som tok enorm båndbredde, kunne de ikke sagt så veldig mye imot dette.

Men disse som sier "ubegrenset" båndbredde, satser nok på at brukerne sharer "ulovlige" ting, eller at de har laget en liten notis i avtalen om at de kan ta ekstra penger for "warez-transfer".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...