Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken versjon har jeg fått av SMC ruteren?

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med at ruteren min bryter kontakten med nett ved full load, så tenkte jeg skulle oppgradere firmwaren i ruteren nå. Problemet er at der er to modeller av ruteren min, versjon 1 og 2, og jeg aner ikke hvilken jeg har.

Leste en gang at jeg kan se det på serie nr på ruteren, men finner ikke igjen hvor jeg leste dette, så om noen vet hvordan jeg kan finne ut hvilken versjon jeg har så hadde det hvert fint.

Er en sms2804wbr, endten versjon 1 eller 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Spikes er at det virker som nettverksforbindelsen ser ut til å være nede, men det er bare et lite "brudd" som gjør at pingen går opp fra 30ms til 2000ms.

Kan dette ha innvirkning på samtaler via iptelefoni? Hadde tideligere problemer med at de jeg snakket med ikke hørte meg lengre, og samtidig som dette skjedde så mistet jeg nettforbindelsen på msn og andre ting.

Endret seg ved at jeg tok ledningen fra ngt ruteren inn i en nettverskport på ruteren, og ikke i WAN porten slik som det egentlig skal være....Kansje jeg skal teste med ny firmware og se om det virker som det skal da, eventuelt klage på hele SMC saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...