Gå til innhold

GeForce 4 (haster)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er det inntrykket jeg har fått nå! GeForce 4 MX440 er litt dårligere en radeon kortene i samme prisklasse! Men så er spørsmålet hvilke ulemper osv. jeg kommer til å oppleve med MX modellene isteden for Ti modellene! Bør jeg gå så langt ned som GeForce 2 ti (1000 NOK), eller bør jeg da heller gå for GeForce 4 MX?

Lenke til kommentar

Ar'Kritz:

Quote:

Hvis du ikke kan vente på TI4200, kjøp et Radeon 8500 LE. Billig, og du skal slite hardt og lenge for å få et GeForce3 TI500 til å yte like godt som det.

Billig, den biten er ikke vanskelig å være enig med deg i. Resten av teksten din plasseres pent i søpla.

Christopher:

Glem Geforce 2.

Når det gjelder Geforce 4 MX, så vær klar over at disse kortene ikke er basert på NV25 brikken (som er på Geforce 4 TI kortene), men derimot på NV17 brikken. NV17 brikken mangler pixel og vertex shader enhetene som benyttes i DirectX 8 (disse er tilstede i Geforce 3, som er basert på NV20). I bunn og grunn er Geforce 4 MX dermed bare en Geforce 2 MX med forbedret hukommelseskontroller, multisample AA, og noen oppdaterte videoegenskaper. (evt er Geforce 4 MX en Geforce 3 uten 2 pixel pipelines og uten full DirectX 8 støtte).

Utfra mitt eget ståsted er anbefalingen klar: dersom det ikke er aktuelt å bruke mer enn litt over 1000-lappen, så kjøp Geforce 4 MX. Dersom du kan legge på noen hundrelapper, blir valgmulighetene straks mye bedre. Gode valg vil da være Radeon 8500LE (men vær obs på å måtte forholde deg til en relativt inkonsistent drivertilværelse...) eller Geforce 3 TI200.

mvh

Morten

Lenke til kommentar

Enig med siste "taler". Kjøp for all del ikke noe som heter Geforce 2 etellerannet. GeForce 4 MX er bedre enn alle GeForce2 kort. Men pass på å kjøpe et kort med DDR-ram. Det finnes vel en utgave med SDRam også..

GeForce3 og Radeon8500 er bedre kort enn GeForce 4MX, men er også dyrere.

Dersom du ikke har mer enn ca. 1000kr å bruke, så er GeForce 4MX et veldig godt alternativ.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Nå tror jeg at jeg ikke går for MX modellen til GeForce 4. Men denne sitaten tatt fra dinside virker litt oppmuntrende til å kjøpe nettop Geforce2 MX: "De to kraftigste GeForce 4 MX-kortene, 460 og 440, skal også yte imponerende bra, med hastigheter som er sammenlignbare med GeForce 3 Ti 500 og 200". Jeg er på TG nå, og jeg er svært interessert i et skjermkort å bruke på TG, og her selger de ikke Radeon kort! Men jeg tror jeg venter til senere (å kjøper radeon) hvis ikke noen her har et skjermkort til salgs?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-28 14:16, Ar`Kritz skrev:

Quote:

On 2002-03-28 08:58, toree skrev:

... GeForce 4 MX er bedre enn alle GeForce2 kort...

Jeg NEKTER å tro at GeForce4 MX420 yter medre enn GeForce2 TI...

Det har du sikkert rett i. Det var en litt kjapp konklusjon av meg. Jeg advarte allikevel mot å kjøpe GeForce4 MX med SDRam, og det er vel nettopp det MX420 har..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...