Dead_Rabbit Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg var inne på programmersheaven.com og fant en eller annen download side med blant annet visual studio.net, er den noe særlig? Lenke til kommentar
memix Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er microsoft sitt program, jeg bruker det og liker det da Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Det er microsoft sitt program, jeg bruker det og liker det da Ok, takk men er det noen forskjell fra Visual Studio og Visual Studio.NET? Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Visual Studio.NET er bygget på .NET rammeverket fra microsoft og kan bare brukes til å lage applikasjoner som bygger på .NET rammeverket. Du finner blant annet støtte for C++, C#, J# og VB.NET. Dvs. at du trenger .NET rammeverket installert på alle maskiner som skal kjøre dine applikasjoner noe ala Visual Basic runtime og Java, men til gjengjeld blir applikasjonene dine ganske små. Har brukt det nå i over 2 år og kan si meg veldig fornøyd med .NET Det finnes også en open-source versjon av .NET for linux her: Mono Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Visual Studio.NET er bygget på .NET rammeverket fra microsoft og kan bare brukes til å lage applikasjoner som bygger på .NET rammeverket. Du finner blant annet støtte for C++, C#, J# og VB.NET. Dvs. at du trenger .NET rammeverket installert på alle maskiner som skal kjøre dine applikasjoner noe ala Visual Basic runtime og Java, men til gjengjeld blir applikasjonene dine ganske små. Har brukt det nå i over 2 år og kan si meg veldig fornøyd med .NET Det finnes også en open-source versjon av .NET for linux her: Mono OOOOOPS , brukte feil sånn svargreie Mente at, ja var var det jeg mente? Jo, jeg tror jeg holder meg til den vanlige greia , har hært så mye bra om visual studio.net så syns det var rart om jeg kunne laste den ned... EDIT: EN liten leif hadde lurt seg inn her også Endret 25. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Visual Studio.NET er bygget på .NET rammeverket fra microsoft og kan bare brukes til å lage applikasjoner som bygger på .NET rammeverket. Du finner blant annet støtte for C++, C#, J# og VB.NET. Dvs. at du trenger .NET rammeverket installert på alle maskiner som skal kjøre dine applikasjoner noe ala Visual Basic runtime og Java, men til gjengjeld blir applikasjonene dine ganske små. Har brukt det nå i over 2 år og kan si meg veldig fornøyd med .NET Det finnes også en open-source versjon av .NET for linux her: Mono Dette er ikke helt riktig. Applikasjonen Visual Studio .NET er ikke bundet til utvikling på .NET platformen. Du kan fortsatt kode f.eks. helt vanlig C++ uten noe som helst støtte for .NET. Kort sagt kan du gjøre alt i Visual Studio .NET som i gamle Visual Studio 6.0. Du trenger nødvendigvis derfor *ikke* .NET rammeverket innstallert på klientmaskinene. Visual Studio .NET er en kraftig forbedring fra Visual Studio 6.x både når det gjelder IDE og kompilatorer. Vær også klar over at det finnes to utgaver av Visual Studio .NET: den originale (2002) og Visual Studio .NET 2003. Endret 26. mars 2004 av kjetil7 Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Visual Studio.NET er bygget på .NET rammeverket fra microsoft og kan bare brukes til å lage applikasjoner som bygger på .NET rammeverket. Du finner blant annet støtte for C++, C#, J# og VB.NET. Dvs. at du trenger .NET rammeverket installert på alle maskiner som skal kjøre dine applikasjoner noe ala Visual Basic runtime og Java, men til gjengjeld blir applikasjonene dine ganske små. Har brukt det nå i over 2 år og kan si meg veldig fornøyd med .NET Det finnes også en open-source versjon av .NET for linux her: Mono Dette er ikke helt riktig. Applikasjonen Visual Studio .NET er ikke bundet til utvikling på .NET platformen. Du kan fortsatt kode f.eks. helt vanlig C++ uten noe som helst støtte for .NET. Kort sagt kan du gjøre alt i Visual Studio .NET som i gamle Visual Studio 6.0. Du trenger nødvendigvis derfor *ikke* .NET rammeverket innstallert på klientmaskinene. Visual Studio .NET er en kraftig forbedring fra Visual Studio 6.x både når det gjelder IDE og kompilatorer. Vær også klar over at det finnes to utgaver av Visual Studio .NET: den originale (2002) og Visual Studio .NET 2003. Men det går altså å laste ned den fra programmersheaven, det er ikke noe kødd med den, sånn ikke hel versjon eller noe i den duren? Og den er å anbefale? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Gratis-versjonen av Visual Studio .NET ...? Nah .. Mangler masse .. stl-bibliotekene (som er en del av C++) f.eks. Du får en kompiler som produserer ikke optimalisert kode .. etc. Ett eller annet som bruker MinGW-kompileren er å foretrekke, f.eks.; - MinGW Studio ..eller.. - Dev-Cpp (hvis de har fikset et par bugs siden sist jeg testet) ..eller.. - CLI (MSYS) Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Gratis-versjonen av Visual Studio .NET ...? Nah .. Mangler masse .. stl-bibliotekene (som er en del av C++) f.eks. Du får en kompiler som produserer ikke optimalisert kode .. etc. Ett eller annet som bruker MinGW-kompileren er å foretrekke, f.eks.; - MinGW Studio ..eller.. - Dev-Cpp (hvis de har fikset et par bugs siden sist jeg testet) ..eller.. - CLI (MSYS) Ok, takker Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Vil bare legge til at jeg ikke kjenner gratisversjonen av Visual Studio .NET. Jeg uttalte meg bare generelt om selve applikasjonen da jeg hadde inntrykk av at noen trodde den kun var for utvikling av .NET kode (noe som er feil). Ellers lurer jeg på om du kan laste ned C++ kompilatoren til Microsoft gjennom Platform SDK (kommandlinjeversjon). Jeg vet 64-bits kompilatoren er lagt ved ihvertfall. Hvis ikke STL bibliotekene følger med (som er ganske sannsynlig), kan du f.eks. bruke STLPort. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Finnes det noen gratisversjon av Visual Studio .NET da? Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Du kan laste ned en demoversjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå