Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 adsl


Anbefalte innlegg

Hei vurderer å få meg tele2 adsl. Lurer dermed på om det er sånn "oppringt" adsl ala Telenor eller om det er som nextgentel? at man er på nett i det øyeblikket maskinen kommer inn i windows?

 

I tillegg hvis det er noen som har dette, noen spesiell router å anbefale??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

adsl er ikke "oppringt", du er på nett i det du kommer inn i Windows! ;)

 

Telenor har ikke oppringt. De har kvotebegrensning på hvor mange GB du kan laste ned i måneden, hvis du går over denne, må du surfe videre på ISDN hastighet ut måneden. Dette skal nå fjernes, ifølge Telenor.

Lenke til kommentar
såvidt jeg vet har telenor "oppringt" hadde no det da jeg hadde dem før.. du må trykke på en koble til knapp, Noe som er jævlig tragisk.

Av de store ISP-ene så er det bare TN som bruker PPPoE som det heter, Tele2 bruker det ikke og svjv får alle nye kunder med en kombinert modem/router av merket ericsson.

Lenke til kommentar

FallenA: følger med på den ja.. men hadde ikke kommet til det punktet om fri bruk! ;)

 

Soho: Oppringt Internett og ADSL er forskjellig. Med oppringt, betaler du for teleskritt. Med ADSL betaler du ett fast beløp i måneden , og kan surfe så mye du vil (og myyyye raskere!)! :)

 

EDIT: kom noen før meg, som hadde mer peiling en meg, ja! :thumbup:

Endret av AtleP
Lenke til kommentar

vel etter å ha hatt nextgentel, så mener jeg faktisk telenor er tragisk.. hvorfor skal du trykke på koble til egentlig?? man er ikke "alltid på nett" da.. Og når det gjelder gigabyte grensen, så får du 5 gigabyte til å begynne med, så blir den satt ned til 64k. forrandringen er at det er gratis å få hastigheten opp igjen. Men så kan man jo spørre seg om hva som er poenget med det? Men for all del, er dere fornøyd med telenor så er det ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så talentløst? Har hatt telenor og kan ikke si at å trykke på kobble til var så vannskeligt

var det ikke GB-sperra til telenor han mente?

Nei. Det er det at du må trykke på "koble til" når du kommer inn i windows, eller noe slikt...

med pppoe da?

 

telenor har vel ikke dette på ADSL? :p

Lenke til kommentar
vel etter å ha hatt nextgentel, så mener jeg faktisk telenor er tragisk.. hvorfor skal du trykke på koble til egentlig?? man er ikke "alltid på nett" da..

Bare for å nevne det, så finnes det programvare som holder forbindelsen "i live" uten at du må koble til i hytt og pine. De fleste routere har også denne funksjonen, så det er ikke noe reelt problem. Uansett syns jeg ikke PPPoE er en særlig elegant løsning...

 

Edit: trykkleif

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...