Gå til innhold

Støydempingsmatter eller strikkoppheng?

Anbefalte innlegg

Hva er best av disse to scenarioene :

-Nå har jeg ingen kabinettvifter, kun strømforsyningen som drar luft ut.

Eller ;

-Kjøper støydempingsmatter og sette inn to av mine 12dB 80mm Papst kabinettvifter?

Vil mattene fjerne så mye støy at det vil bli roligere på tross av disse to viftene?

Ei vifte burde holde.

Prøv på forhånd, sett inn ei som trekker ut bak. Hvis du synes det blir mer bråkete, er nok ikke matter noen god ide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:D

Nå, jeg vil ikke anbefale å stole blindt på mine råd. Er nok andre folk her med mer erfaring enn meg.

Det er jo også litt synd å sette tunge dempematter (de som demper best er tunge ihvertfall) i et lett, fint aluminiumskabinett.

Nåja, skal ikke dra det med meg på LAN og sånt noe. Er blitt for gammel for slikt

:-)

Lenke til kommentar
En ting jeg har lagt merke til når jeg har hatt pcen på om natten er at det er faktisk viftene som bråker mest, HDDene lager ikke så mye lyd når man laster ned(det er grunnen til at den står på regner jeg med, eller at du bruker den som en server)

Så da ville jo strikk oppheng være meningsløst....

Kan være delvis enig i det. Etter at jeg satte harddiskene mine i strikkoppheng, ble jeg kvitt en lyd som var lavfrekvent. Etter jeg fjernet to av mine fire harddisker (begge Western Digital), ble maskinen merkbart roligere. Nå er det strømforsyningsviften som bråker mest. Har bestilt en Mist PSU og noen støydempingsmatter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...