Jonas Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hallo Holder på med en form her nå, og jeg vil ha avrundete hjørner. Jeg prøvde å sette inn noen runde shapes, men så viste det seg at koden bare støttet rette linjer. Så de runde hjørnene ble firkantet igjen Er det noen som har en transparant kode som bare gjør formen usynelig, og støtter buede linjer? eller finnes det en annen måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Du kan gjøre selve formen avrundet ved å endre inntegningsregionen. Dette fungerer best når BorderStyle er 0. Følgende kode gjør dette: Private Declare Function SelectClipRgn Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal hRgn As Long) As Long Private Declare Function DeleteObject Lib "gdi32" (ByVal hObject As Long) As Long Private Declare Function CreateRoundRectRgn Lib "gdi32" (ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long, ByVal Y2 As Long, ByVal X3 As Long, ByVal Y3 As Long) As Long Private Declare Function SetWindowRgn Lib "user32" (ByVal hWnd As Long, ByVal hRgn As Long, ByVal bRedraw As Boolean) As Long Dim hRgn As Long Private Sub Form_Load() Me.ScaleMode = vbPixels End Sub Private Sub Form_Paint() Form_Resize End Sub Private Sub Form_Resize() Dim Ret As Long DeleteObject hRgn hRgn = CreateRoundRectRgn(0, 0, Me.ScaleWidth, Me.ScaleHeight, 25, 25) SelectClipRgn Me.hdc, hRgn ' *** Nødvendig når BorderStyle ikke er 0 *** 'SetWindowRgn Me.hWnd, hRgn, True End Sub Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) DeleteObject hRgn End Sub Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Funka i en blank form Men ikke i mitt prosjekt Sånn så det ut når jeg putta den inn Jeg har en kode som gjør at man kan flytte på formen når jeg trykker på den. den jeg posta her i dag. Kan den ødelegge? Edit: de to hjørnene på venstre side ble fine Edit2: prøvde å gjøre formen mye større nå, så alle objektene var langt fra kanten. Da funka det. Endret 25. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
havkol Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Kan du lage en transparent form, og bruke et bilde eller noe som bakgrunn? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Kan du lage en transparent form, og bruke et bilde eller noe som bakgrunn? Det prøvde jeg på først, men det funka ikke med runde hjørner, bare rette.. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 jonas22282460: sjekk ut dette, jeg tror denne kan gjøre arbeidet ditt lettere: http://www.pscode.com/vb/scripts/ShowCode....=50405&lngWId=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå