Bergtora Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Har planer om å kjøpe meg et 128 mb CF-kort til mitt Nikon Coolpix SQ, men har funnet ut at utvalget er ganske stort. Er det noen som veit om det er noen merker som passer bedre enn andre sammen med Nikon-kameraer? Evt om det er noen av dem som det er mye trøbbel med? Og vil jeg med mitt kamera kunne merke forskjell på en 36x og en 70x-brikke? Takker for svar Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 For å svare deg på om 36x og 70x har noe å si på ditt kamera ; nei. På små digitale kompakter er det selve kameraet som er flaskehalsen. Alle CF kort skal passe på ditt kamera, men ikke kjøp det billigste. Da risikerer du å miste alle bildene dine, ettersom billige kort krasjer oftere enn dyrere. Lexar og Sandisk er vel de to sikreste merkene, i den rekkefølgen. Koster mer, men det er vel verdt det så du slipper å gå å være redd for at bildene dine plutselig forsvinner. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Er komplett eller mamoz som er mest aktuelt å kjøpe fra for min del, siden jeg bor i Trondheim og ikke gidder å betale 100 kroner i frakt på noe som koster 300-400 kroner... Men ser ikke ut som om noen av dem har hverken sandisk eller Lexar, finner bare crucial, twinmos og kingston. Hvilke av disse anbefales? (evt anbefales absolutt _ikke_) Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Er komplett eller mamoz som er mest aktuelt å kjøpe fra for min del, siden jeg bor i Trondheim og ikke gidder å betale 100 kroner i frakt på noe som koster 300-400 kroner...Men ser ikke ut som om noen av dem har hverken sandisk eller Lexar, finner bare crucial, twinmos og kingston. Hvilke av disse anbefales? (evt anbefales absolutt _ikke_) Har brukt flere merker i alle prisklasser uten å registrere noen spesiell forskjell, men Twinmos fra Komplett har i alle fall aldri lagd noe krøll for meg. Har tre kort av denne typen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå