thoul Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg har Epox 8hda3+ , 2x corsair value 512, powercolor 9800pro og segate 160 gb sata Bios på mitt demovare hovedkort har vært helt uforståelig.Jeg har kjørt clear cmos og installert siste flash flere ganger.Må kjøre clear cmos for at flashingen skal godtas.Går jeg inn i bios forandrer og saver vil jeg få flashtype unknown og jeg får ikke flashet.Healtstatus forsvinner fra bios.den vises kun ved første biosbesøk etter clear cmos som jeg må ta pga cmos checksum error.Ikke det at healthstatus er så inmari viktig men det er irriterende.Unknown flashtype står det hver gang jeg starter maskinen men den starter .Sata disken vises som 137 gb med en kode ved siden av. Jeg får ikke installert xp (professinal)skikkelig og kan kun rote rundt i safe mode og lurer jo da på om dette kan ha noe med dette merkelige hovedkortet å gjøre. Pc en er snart på vei ut av vinduet kun 2 dager gammel ..jeg trenger hjelp!! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har det samme problemet åp en 250 den finner ca 237 gb men kan være at S-Ata kontrolleren ikke takler hd'n helt ut. Har du integrert s-ata i hovedkortet kan du oppgradere biosenn se om det hjelper. Men man mister alltid litt GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå