enemigo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Vi har et mindre seriøst band, og vi tenkte vi skulle ta opp litt av det vi spilte. Derfor er jeg ute etter et lydkort til bærbar som kan ta opp mest mulig på forskjellige kanaler. Jeg trenger helst 2 innganger til vokal, 1 til tromme, 1 til bass, 1 til piano og helst 2 til gitar. Altså 6-8 kanaler. Poenget er selvfølgelig at jeg ikke hadde tenkt legge ned for mye penger i dette, vi er langt fra seriøse. Jeg trenger noe som kan ta opp lyd på flere kanaler, også mikser jeg det i cubase etterpå. Hvor mye må jeg regne med å bruke på noe slikt? Post gjerne linker. Mvh Knut Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det billigste multikanals lydkortet som er på markedet nå (med flere enn 4 innganger, er nok M-Audio Delta 1010LT. Du kan plukke dette opp for rundt 2500 kr på RIFF-butikkene. Se også Procom.no. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Så bra ut bortsett fra en ting! PCI! Jeg skal bruke den på bærbar og bør helst ha USB 2.0 evt PCMCIA. Ikke firewire. K Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Så bra ut bortsett fra en ting! PCI! Jeg skal bruke den på bærbar og bør helst ha USB 2.0 evt PCMCIA. Ikke firewire. Wops! Da blir det for dyrt! RME for eksempel. Veldig gode kort, men du trenger Multiface og CardBus, tilsammen 10.300 kr... M-Audio FireWire 1814 til 5.995,- her... Roland Edirol FA-101, kr 6.450,- Men, som sagt, Procom.no har det meste! Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Var å kikka på procom.no. Denne er kanskje et alternativ... 4 kanaler er litt lite, regner med det er 4 stereokanaler? Har vel ikke mulighet til å hive f.eks en mikrofon på høyre og en på venstre, slik at jeg får 2 mic på en kanal? Kan jeg behandle høyre og venstre kanal individuelt i pgr.vare etterpå?? Knut Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 4 kanaler er litt lite, regner med det er 4 stereokanaler? Beklager. 4 mono-innganger = 2 stereo-innganger. 4 stereo-innganger = 8 inn-ganger. Jeg synes nå at 4 innganger blir litt lite når man skal ta opp et band, minimum er 8 og flere er bare fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå