Gå til innhold

lydkort med flere innganger

Anbefalte innlegg

Vi har et mindre seriøst band, og vi tenkte vi skulle ta opp litt av det vi spilte. Derfor er jeg ute etter et lydkort til bærbar som kan ta opp mest mulig på forskjellige kanaler. Jeg trenger helst 2 innganger til vokal, 1 til tromme, 1 til bass, 1 til piano og helst 2 til gitar. Altså 6-8 kanaler.

Poenget er selvfølgelig at jeg ikke hadde tenkt legge ned for mye penger i dette, vi er langt fra seriøse. Jeg trenger noe som kan ta opp lyd på flere kanaler, også mikser jeg det i cubase etterpå. Hvor mye må jeg regne med å bruke på noe slikt? Post gjerne linker.

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å kikka på procom.no. Denne er kanskje et alternativ... 4 kanaler er litt lite, regner med det er 4 stereokanaler? Har vel ikke mulighet til å hive f.eks en mikrofon på høyre og en på venstre, slik at jeg får 2 mic på en kanal? Kan jeg behandle høyre og venstre kanal individuelt i pgr.vare etterpå??

Knut

Lenke til kommentar
4 kanaler er litt lite, regner med det er 4 stereokanaler?

Beklager. 4 mono-innganger = 2 stereo-innganger. 4 stereo-innganger = 8 inn-ganger. Jeg synes nå at 4 innganger blir litt lite når man skal ta opp et band, minimum er 8 og flere er bare fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...