Gå til innhold

Bush sine løgner

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

En ny video har blitt sluppet av Brain Terminal, som fokuserer på antikrigsbevegelsen for det meste. Hykleriet deres, blindheten deres, osv.

Her er linken:

http://brain-terminal.com/video/nyc-2004-0...uicktime-hq.php

Her går reporteren rundt og spør folk i et antikrigstog om hvem som har sagt diverse utsagn. Alle utsagnene tilhører Demokrater som Bill Clinton, Hillary Clinton, Al Gore, Madeline Albright, John Kerry, osv.

Men, det morsomme med det er selvfølgelig at man skulle trodd at det var Bush, Cheney, og Wolfowitz som hadde sagt de...

Igjen avduker man dobbelt-standarden som aldri gir seg mot Bush & Co.

Når Bush sier noe, er han en løgner, når Clinton sier det samme eller verre, er han ikke det.

Morsomte delen av hele klippet er når en Kerry-supporter blir helt sjokkert over et utsagn Kerry kom med... Du klarer faktisk å se hjernevaskelsen eksplodere i hodet på henne, ahahhaa. Utrolig komisk uttrykk på fjeset hennes.

Anyways, jeg får sikker en masse unnskyldninger og bortforklaringer i denne topicen, og det er jeg forberedt på.

Men for å si det helt ærlig: hvis Bush er en løgner... så er Bill Clinton en løgner, Hillary en løgner, Gore en løgner, Kerry en løgner, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste med denne filmen er at den er lagd for å lure, og da blir man lurt. Hvis jeg hadde gjort litt reaserch hadde jeg klart å lure 99% av folka i usa med noen sånne sitatspørsmål.

Det samme gjorde tv2 når det var snakk om se&hør var en avis eller ikke.

De tok de mest sexfikserte utsagnene som dagbladet/vg hadde skrevet, og spurte folk på gata om vg/dagbladet eller se&hør hadde skrevet dette. Selvfølgelig svarer de se&hør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Spar oss, Seixon. Se heller på boy2stars eksempel med TV2 "undersøkelsen".

Ehm, poenget mitt var ikke om folk var dumme nok til å falle for sitatene.

Poenget mitt var at de Demokratene faktisk sa ting som var helt prikk like det Bush & Co har sagt.

Og man hadde kanskje trodd at, siden Bush fremstilles som en løgner (mens de andre ble aldri fremstilt sånn), at disse sitatene ikke var fra Demokratene...

TV2 "undersøkelsen" er jo noe helt annet...

Som du så i denne filmen, ble det uavgjort mellom de som visste hvem som sa sitatene, og de som ikke visste.

De aller fleste av de er nok løgnere, men det er få av de som har latt det gå ut over uskyldige mennesker.

Nei, for ingen tapte livet når Clinton fyrte løs på Irak i 1998... ;)

Hovedpoenget med hele innlegget og filmen:

Hvorfor fremstilles Bush som en løgner, og ikke de andre?

Eller kanskje er ingen av de "løgnere"?

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
NADER FOR PRESIDENT!

At Nader stiller er en katastrofe - da han bare vil trekke stemmer fra usikre demokrater, og da han ikke har mulighet til å vinne overhodet - vil han bare sikre Bushs seier - IGJEN!

Vær så snill, du vil vel ikke ha fire år til med busken? Hvis du ikke vil ha det, er det best å fortelle til Nader at han burde holde seg borte fra valgkampen.

Lenke til kommentar

Demokratene er teite, Republikanerne er teitere.

Jeg liker ingen av delene, men det er fakta at Bush Administrasjonen har fått i gang to kriger.

Som du kanskje la merke til, Seixon, så var det ikke noen direkte meninger om hva som bør gjøres i noen av de sitatene, det var bare utdrag, altdri hele sitatet, finn dem og vis meg at det står: "La oss krige, nå!" så skal jeg gå med på det...

Lenke til kommentar

I en underskriftskampanje ble folk bedt om å slutte seg til et opprop som krevde streng kontroll eller total forbud mot stoffet «dihydrogenmonoksid». Begrunnelsen som ble gitt, var at dette stoffet i stor grad kan påvirke oss og våre oppfinnelser:

- det inngår i svette og oppkast

- det utgjør hovedmengden i sur nedbør

- det kan føre til alvorlige forbrenninger når det er i gassfase

- det kan være dødelig ved inhalering

- det bidrar til korrosjon

- det er påvist i kreftceller hos pasienter med langt framskreden kreft

Hele 43 av 50 personer sa ja og skrev under, mens 6 kunne ikke bestemme seg.

Lenke til kommentar
NADER FOR PRESIDENT!

At Nader stiller er en katastrofe - da han bare vil trekke stemmer fra usikre demokrater, og da han ikke har mulighet til å vinne overhodet - vil han bare sikre Bushs seier - IGJEN!

Vær så snill, du vil vel ikke ha fire år til med busken? Hvis du ikke vil ha det, er det best å fortelle til Nader at han burde holde seg borte fra valgkampen.

Tja, jeg er egentlig enig. Han burde ikke stille, men man kan da alltids håpe ;)

Neida, man kan egentlig ikke håpe, men jeg er naiv.

Lenke til kommentar

Fordi nå er det han som er president, og han vil velges på nytt.

HAN sitter med makta og har da et større ansvar.

(+ at han sier mange dumme ting ;) )

Lenke til kommentar
De aller fleste av de er nok løgnere, men det er få av de som har latt det gå ut over uskyldige mennesker.

Nei, for ingen tapte livet når Clinton fyrte løs på Irak i 1998... ;)

Hovedpoenget med hele innlegget og filmen:

Eller kanskje er ingen av de "løgnere"?

Som dagt, det er få av de. Få som i "ikke mange", men flere enn en. Jeg har aldri sagt at uskyldige ble drept da Clinton bombet Irak (pluss en hel del andre land).

For å si de på en lettere måte:

Alle sammen er løgenere, men det er ikke alle som har kommet til makten på en løgn og latt det gå ut over sivile mennesker.

Lenke til kommentar
En ny video har blitt sluppet av Brain Terminal, som fokuserer på antikrigsbevegelsen for det meste. Hykleriet deres, blindheten deres, osv.

Stilen i innslaget minner mye om den Michael Moore bruker i sine snutter. Jeg ser ikke helt hva dette skal være illustrere, all den tid du angriper Michael Moore for hans metoder. Vinklingen er like ensidig her.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Stilen i innslaget minner mye om den Michael Moore bruker i sine snutter. Jeg ser ikke helt hva dette skal være illustrere, all den tid du angriper Michael Moore for hans metoder. Vinklingen er like ensidig her.

Vel, forskjellen er at man bruker fakta for å skape en lure-situasjon.

Det er ikke akkurat det samme som når Michael Moore går til en mann og sier noe sånt som "så hvorfor lager dere MØV her" når de ikke gjør det...

Michal Moore vrir så hardt på fakta og tar de så grådig ut av sammenheng for å så presentere det som fakta.

Det gjøres ikke i dette innslaget her. Dette innslaget gir ingen mening. Det prøver ikke si noe. Det er bare en gøy test for å se om folk som kaller Bush en løgner vet om tidligere Demokrater har sagt akkurat det samme som han, og ifølge testen er 50% desverre ikke så heldige.

Nei, Clinton begynte ingen krig mot Irak ved å "lyve". Han gjorde noe verre. Han angrep Irak, med ingen hentsikt og mål, og ingen resultat. Faktisk fikk de negative resultat ut av å bombe Irak i 1998. Etter dette ville ikke Irak la inspektørene tilbake inn i landet, de godtok ikke resolusjon 1284 (som gjenopprettet inspeksjonsrutinen og lagde den nye gruppen, UNMOVIC) og Frankrike, Russland, og Kina ville ikke godta noe som helst (to først-nevnte stemte ikke ja på denne resolusjonen som gjenopprettet inspeksjonene...).

Dvs. bombingen gjorde absolutt ingenting annet enn å drepe uskyldige folk og ødelegge diplomatisk prosess.

Iallfall gjorde krigene til Bush noe, de fikk resultat.

Anyways, ser dere uttrykket på hun jenten som jeg snakker om?? Mot slutten av filmen... Det er så morsomt at jeg får vondt av å se på det. "Oohh, I'm sorry, that was John Kerry..."

Jente: :scared:

:laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...