Gå til innhold

ny side, sleng meg i gapestokken


Anbefalte innlegg

http://magikern.sytes.net/

 

fungerer foreløpig best i Opera 7.23 (har ikke noen eldre versjon så hvis en eller annen vil teste det for meg sier jeg på forhånd tusen takk)

 

foreløpig er det en del feil i Mozilla, skal årdne dette med tider og stunder...

 

den span saken på menyen er jeg ikke fornøyd med så er åpen for forslag der...

 

som sagt så funker det ikke i det hele tatt i IE grunnet manglende støtte der for content-type(application/xhtml+xml)

 

bare forside, mer kommer med tiden...

Endret av magikern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel kanskje komme med noe konstruktivt i samme slengen;

  • Teksten som kommer opp ved mouseover er imo alt for stor, og trenger også luft fra kantene. Ikke mye, men nå står den helt klistra til kanten.
  • Det første avsnittet er lite leselig, både på grunn av den lyse fontfargen og italic-stylen.
  • Headeren er ikke stygg eller noe, men direkte kjedelig.
  • Regner med at du ikke har tenkt å bruke noe grafikk, så da skal jeg ikke si noe der. Selv om det hadde hjulpet veldig for min del.

EDIT: Menyen var meget tøff.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden bygge en side som ikke kan vises i IE?

Eller er dette bare et lite testprosjekt kanskje?

er nok fordi IE har veldig liten forståelse for forskjellige elementer jeg bruker...

 

men ja på en måte er det samtidig et testprosjekt siden er første siden jeg skriver helt fullstendig i xhtml1.1 og sender i "xhtml+xml", som IE ikke forstår, noe som i seg selv er en skandale da det ikke akkurat kom i går, har jo eksistert i noen år så hvis de kommer med en oppdatering snart er de velkomne inn...

Lenke til kommentar

Funker ikke skikkelig i Firefox, så selv om du stenger for IE-brukere funker den ikke automatisk i andre browsere. Husk forresten på at du nå stenger tilgang for godt over halvparten av alle besøkende til siden din... Ikke noen god idé!

 

 

EDIT: Forresten så validerer ikke CSS'en... :roll:

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Funker ikke skikkelig i Firefox, så selv om du stenger for IE-brukere funker den ikke automatisk i andre browsere. Husk forresten på at du nå stenger tilgang for godt over halvparten av alle besøkende til siden din... Ikke noen god idé!

 

 

EDIT: Forresten så validerer ikke CSS'en... :roll:

Jorgen har for en gangs skyld et veldig godt poeng :p

Lenke til kommentar
Funker ikke skikkelig i Firefox, så selv om du stenger for IE-brukere funker den ikke automatisk i andre browsere. Husk forresten på at du nå stenger tilgang for godt over halvparten av alle besøkende til siden din... Ikke noen god idé!

 

 

EDIT: Forresten så validerer ikke CSS'en...  :roll:

Jorgen har for en gangs skyld et veldig godt poeng :p

:w00t:

 

 

Synes at det er et _must_ at alle sider skal fungere både i IE, Opera og Firefox. Hvis ikke har du gjort noe galt...

 

 

PS: De få som bruker AOL og annet drit kan egentlig bare ha det så godt....

Lenke til kommentar
Funker ikke skikkelig i Firefox, så selv om du stenger for IE-brukere funker den ikke automatisk i andre browsere. Husk forresten på at du nå stenger tilgang for godt over halvparten av alle besøkende til siden din... Ikke noen god idé!

 

 

EDIT: Forresten så validerer ikke CSS'en... :roll:

jeg vet om feilene i Firefox, Mozilla og andre lignende browsere og de skal fixes...

 

ja det stemmer nok at jeg mister endel besøkende, men kanskje jeg får noen til å prøve en browser som siden fungerer i, og kanskje jeg ikke har noe å tilby "hele" befolkningen...

 

forøvrig er det snakk om en i utgangspunktet personlig webside som jeg ikke vet helt ennå hva jeg kommer til å "fylle med"...

 

css'en validerte før jeg gjorde noe greier i stad skal årdne det igjen...

Lenke til kommentar

Uhm...det er da en selvfølge at siden skal vises skikkelig i IE. Greit nok at Opera er bedre og alt det der, men når man har en web side så vil man jo at så mange som mulig skal besøke den...og da er det jo ganske paradoksalt at du har valgt å utelukke IE brukerne, som flertallet bruker.

Lenke til kommentar

I motsetning til hva W3C-validatoren forteller deg, er ikke dette gyldig XHTML 1.1. DOCTYPE-deklarasjonen din er feil; det fins ingen DTD på http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11-strict.dtd (prøv i nettleseren!), ettersom XHTML 1.1 kun bygger videre på elementmengden i XHTML 1.0 Strict (og dermed er «strict»).

 

Riktig «DOCTYPE» er:

 

<!DOCTYPE
html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

I tillegg har du glemt XML-deklarasjonen, som du bør bruke til å angi tegnkodingen. Skriv

 

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

først i dokumentet (W3C-validatoren godtar mellomrom før denne, noe som også er galt).

 

Jeg vil presisere at W3Cs valideringstjeneste i høyeste grad er uegnet til å validere XHTML. Du kan i stedet bruke nettjenesten Page Valet (merk at denne krever at du sender dokumentene med rett MIME-type), eller SAXCount-programmet i Xerces-biblioteket. (Merk at Mozilla bruker en ikke-validerende parser, og at dokumentet vises er dermed ikke en garanti på at det er gyldig, kun velformet.)

 

Ellers vil jeg råde deg til å lese nettundersøkelsen «The XHTML 100». Ikke bruk XHTML med mindre du er helt sikker på at du har fått det til!

Lenke til kommentar

En annen ting som jeg har lagt merke til da jeg brukte XHTML 1.0 (som nå har gjort til at jeg har begynt å bruke HTML 4.01 igjen) er at "forreign characters" a,æ,å f.eks. ikke vises korrekt med mindre du bruker å Å etc, for hvert spesial-tegn...

(HTML 4.01 viser det riktig om du bruker char-encoding som støtter tegnene)

 

Så for teksten som skal komme under menyen din må du ihvertfall passe på å bruke å for å... ;)

 

 

edit> og der hadde du fiksa char-encoding ja... hehe.. det har vel noe med XML-declaration å gjøre... *lese mere om*

(så da kan du se bort i fra mitt innlegg.. ;) )

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
:no:

Har Opera, men gadd ikke å se allikevel. Maken til arrogant holdning.... bla bla bla... fortjener ikke oppmerksomhet... bla bla..

helt uenig med deg. et lite fint tiltak som kanskje får folk bort fra msie.

dumt at jeg ikke fikk vise siden med konqueror, men det tok ikke mange sekundene å starte opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...