Gå til innhold

svart skjerm i oppstart av red hat

Anbefalte innlegg

Installasjon av redhat 9: Når jeg bootet fra cd 1 og trykket enter for å installere den i grafisk modus kom det opp at den brukte: "Unknown monitor" og "Generic vesa driver". Drretter ble skjermen svart og begynte å lyse oransj (ingen signal).

Prøvde derfor å installere i text mode, og det gikk smertefritt. Har installert der jeg har stillt inn skjem og skjermkort instillingene med "Generic driver 12 80x1024 60Hz" for skjermen, og "Nvidia Geforce FX" for skjermkortet, som jeg satt opp med 256mb ram. Har også prøvd å instalert med generic vesa driver, men uten at det har funket bedre.

Det som skjer når jeg starter opp er:

GRUB loaderen kommer opp og jeg velger redhat til å starte, alt gikk fint og viste "OK" i grønt mens den startet. Men deretter kommer det opp "Starting firstboot"

Så går blir skjermen svart.

Har prøvd å startet i rescue mode å editert filen /etc/inittab fra id:5:default til id:3:default, men uten at det hjalp.

Noen som kan hjelpe meg? Er ny på linux, så hvis ikke jeg får dette til å funke må jeg gå tilbake til Windows :(

Mine komponenter:

Hansol 705D

ASUS A7N8X Deluxe

Gainward Geforce FX 5600 (256mb)

Endret av rthil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd mandrake 10.0, men det låste seg under installasjon..

slackware kome jeg ikke inn i xwindows..

skal prøve fedora og se om det funker bedre, hvis ingen av dere har peil på hva som kan være galt...

takker for hurtig svar:)

Lenke til kommentar

Har du testet fedora? Har brukt både fedora og RH 9 til daglig, og må si at det mange forbedringer i fedora...

Hvaslags skjerm har du? Flatskjerm på DVI? Hender at du må eksplisitt aktivere DVI, prøv og se om du har bilde på den andre utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...