Morten K Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg har et 2mnd gammelt Abit Nf7-s v2,0.Den lille viften som står på kortet har begynnt å bråke noe for jævlig.Kan man ta bort denne viften og sette på en pasiv kjøler? Eventuelt en vifte som har bedre kvalitet? Hvor får jeg kjøpt dette? Takker for svar. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?UGID=3870&GID=3800 Du kan også sende en mail til de du kjøpte den av og forklare hva som skjer og du vil kanskje få en ny chipsetvifte tilsendt... Zalman kjøleren er visst god forresten Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Har samme HK, og satte umiddelbart spenninga på NB-vifta ned til ca 5v. Da ble den stille. I ettertid har jeg satt på en passiv kjøler fra Micorplex, og kjører stabilt og fint selv på høy FSB (220+). Kjøleren blir ikke særlig varm under bruk. Lykke til, det går helt sikkert bra! EDIT: Til informasjon; jeg har god luftsirkulasjon i kabinettet, og en vifte som blåser i retning av chipsettet. Endret 25. mars 2004 av da Gauss Lenke til kommentar
MuD Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Har samme HK, og satte umiddelbart spenninga på NB-vifta ned til ca 5v. Da ble den stille. I ettertid har jeg satt på en passiv kjøler fra Micorplex, og kjører stabilt og fint selv på høy FSB (220+). Kjøleren blir ikke særlig varm under bruk. Lykke til, det går helt sikkert bra! EDIT: Til informasjon; jeg har god luftsirkulasjon i kabinettet, og en vifte som blåser i retning av chipsettet. har den Zalman kjøleren på mitt Abit NF7-S v2,0, den er Ganske bra... men festene til den ribba er ganske dårlige, så da kan du bruke dei festene som er på den orginale chipsett-kjøleren(vifta)... eller's er det fare for att ribba detter ned på skjermkortet Endret 25. mars 2004 av MuD Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Er det mulig å bare røske ut ledningen og bare la vifte stå av?? (Har NF7-M) Bråker unødvendig mye her også Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Er det mulig å bare røske ut ledningen og bare la vifte stå av?? (Har NF7-M) Bråker unødvendig mye her også Det går ann å dra ut kablen til vifta ja. Men det blir sansynlig vis en smule varmt når du nærmer deg 220MHz fsb. Og ikke regn med å få det på garanti da... Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 MuD: Dårlige fester? Synes de er fast og fine, men litt fiklete å skru på. Sitter som støpt her, iallefall. Men jeg brukte vel de gamle push-pinsene om igjen, tror jeg, det var kanskje det du mente? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Er det mulig å bare røske ut ledningen og bare la vifte stå av?? (Har NF7-M) Bråker unødvendig mye her også Det går ann å dra ut kablen til vifta ja. Men det blir sansynlig vis en smule varmt når du nærmer deg 220MHz fsb. Og ikke regn med å få det på garanti da... Kjører på 195MHz FSB, men her står det at det er maks 166MHz så er dette klokking av HK?? Lenke til kommentar
MuD Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 MuD: Dårlige fester? Synes de er fast og fine, men litt fiklete å skru på. Sitter som støpt her, iallefall. Men jeg brukte vel de gamle push-pinsene om igjen, tror jeg, det var kanskje det du mente? jepp... det var dei eg mente!!! dei Var MYE bedre Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Sett på den passive kjøleren til Zalman. Funker bra det, selv ved heftig overklokking. Den medfølgende vifta er håpløs, og dessuten er det bare en liten klæsj med (dårlig) goop under ribba den sitter på. Edit: Og der var mitt innlegg nr 1000 på plass. Endret 25. mars 2004 av lysbryter Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Takker for svarene! Bestillte meg den pasive Zalman kjøleren. Skal bli deilig å slippe det ******* bråket! Lenke til kommentar
MuD Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Takker for svarene! Bestillte meg den pasive Zalman kjøleren.Skal bli deilig å slippe det ******* bråket! hehe... enig det var ein fornøyelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå