Gadmin Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei, jeg har kjøpt en Compaq EVO N600c med dvd spiller. Tenkte jeg skulle plugge den til tv og se en film der. Etter å ha plugget inn en video kabel i video ut og satt i film så kommer både pc bildet og filmen i svart hvitt. Noen som har tips på hva jeg gjør galt? Har prøvd å senke oppløsning og antall farger uten resultat. :-; Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei, sjekk TV-kobling, skjermkortdrivere, verktøy, DVD-spiller, kabel. Anbefalt oppløsning for TV er 800x600 Lenke til kommentar
owemkvi Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Compaq har hatt det samme problemet med mange av sine pc'er. Løsningen til problemet er software-relatert. På en annen modell fra Compaq med samme problemet endte det opp med at Compaq måtte lage en fix som man måtte laste ned og installere. Ellers... Hvilken spesifikasjon ellers er det på pc'en? Fornøyd så langt? Vurderer å kjøpe meg en slik jeg også.... -owemkvi- Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-27 11:41, glepa skrev:Hei, jeg har kjøpt en Compaq EVO N600c med dvd spiller.Tenkte jeg skulle plugge den til tv og se en film der.Etter å ha plugget inn en video kabel i video ut og satt i film så kommer både pc bildet og filmen i svart hvitt. Noen som har tips på hva jeg gjør galt? Vanligvis så er problemet at TVen din ikke støtter SVHS (eller at du ikke har stilt den riktig inn) SVHS har fargene på en annen frekvens enn det vanlige RGB signalet (VHS). Løsningen kan være ny TV eller kjøre med composite kabel (coax). Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Jeg fant ut av det selv, Compaq pcene er satt opp med NTSC som default, i følge hardware dokumentasjonen så skal man kunne endre dette i bios.. fant ikke det valget der. Derimot så fant jeg landsvalg under skjermkort avanserte innstillinger. Da fungerte alt så mye bedre. Faktisk så fungerer det å kjøre høyere oppløsninger på tv'n men det blir veeldig smått. Men nå får jeg sett dvd og vcd ihvert fall og det var poenget. Ellers for den personen som lurte på spek. Det er en 1200mhz Pentium III-M, 512MB, DVD, 30GB disk, trådløst nettkort. Den oppleves som rask og har veldig bra grafikk kort. kjører nå 1280X1024 her uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå