Gå til innhold

Mist vs "plukk"

Cloud

Anbefalte innlegg

Heller mer og mer mot vannkjøling og lurer da på hvordan sett jeg skal ha.

Har sett mye på MIST settet på microplex, men har hørt mange bra ord om Danger Den blokka.

Så har MIST systemet noe å stille opp med i forhold til dette settet?

(Skal klokke, (Xp2500) og muligens utvide settet senere.)

RBXAMD Danger Den Maze RBX AMD Type: 1/2 AMD NOK695.00 1 NOK695.00

L20 Hydor L20 II None NOK195.00 1 NOK195.00

BIEX HW-Labs Black Ice Extreme None NOK650.00 1 NOK650.00

Yledd Y-ledd for 1/2 & 3/8 slanger Type: 1/2 NOK20.00 1 NOK20.00

Clearflx Clearflex slange Type: 12mm (1/2) NOK9.00 20 NOK180.00

PVCklemme Slangeklemmer for PVC Slanger Type: 1/2 (12mm) +NOK2.00 NOK14.00 6 NOK84.00

RESBAYDUAL NC Bay reservoir dual None NOK375.00 1 NOK375.00

WGUVGUL WaterGlow Ultraglow UV Gul None NOK95.00 1 NOK95.00

zerex Zerex racing coolant None NOK75.00 1 NOK75.00

Edit: Beløpet skal ikke over 2500!

(Ligger nå på 2506)

Edit2: Nok slange?

Edit3: Mangler jeg noe?

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MIST settet er veldig bra. og det har en hyggelig pris også :yes: Men skal DD RBX er kåret til den beste kjøleblokka (av hardware.com eller overklokking.com eller noe). og HW-LABS radiatorene er DRIT BRA!! de eneste ulempene med HW-labs radiatorene er at lakken har en tendens til å flasse av, og at de har 1/2" nipler... dette fikses med to overganger fra 3/8" til 1/2"... :yes:

personlig skjønner jeg ikke hva du skal med dual reservoir for den tar bare opp ekstra plass og den er vel mere for de som har to radiatorer og velger å splitte kjøling til cpu fra gpu og chipsett. men men... hvis det er det du vil så..

skjønner heller ikke hvorfor du ikke kjøper slanger fra microplex... de er jop MYE billigere!

du mangler 120 mm vifte.... jeg vil fåreslå MIST viftene... de er de stilleste jeg har kommet over :)

Lenke til kommentar

Hmm...

Så alt i alt er det egentlig like greit å satse på MIST sitt sett.

Har minimalt med penger nå, nå settet blir uansett ikke kjøpt med det aller første.

Men det er ikke STORE forskjelder mellom det jeg har satt opp der, og MIST settet?

Eller, kan den ekstra prisen kompansere for den noe bedre kjøleevnen?

Lenke til kommentar

hehe morroklump :p

over til topic: jeg er villig til å vedde skjorta mi på at det du satt opp selv der, vil kjøle bedre enn mist settet... (pumpa kunne gjerne vært en einheim pumpe da)...

Fordelen med mist settet er at du får ALT du trenger (utenom destilert vann). det er til og med et stilig relé kit med (den plata fom festes i en 3,5" plass og har to leds på). relé kiet gjør at du slipper å ha 2 strømledninger ut av pc'en... det kobler strømmen PSU'en inn på pumpa, dette er veldig praktisk, men det går fint ann å leve med vannkjøling uten relé kit :)

mist kjøleblokka er etter min mening DRIT KUL! når du ser det lyse "Mist" (er ikke sikker på om det følger med leds), så kan du ikke la være å være fornøyd med settet :D pluss at den kjøler bra da selvfølgelig :yes:

RBX og mist blokka har ikke blitt testet opp mot hverandre så jeg veit ikkeh vem som er best... men siden RBX har blitt kåret til den beste blokka, og mist blokka tapte med små marginer for AC Cuplex så tror jeg RBX'en er best... jeg tror riktig nok det er minimale forskjeller som skiller mellom blokkene...

Er du nybegynner og vil ha et bra vannkjølingssett som er veldig vennelig med tanke på "påbyging", ville jeg definitivt valgt Mist Tsunami. siden hele settet har 3/82 dimmensjoner på nipplene er det (hvertfall etter min mening) lettere å legge til nye kjøleblokker, siden det er 3/8" som er vanlig i europa.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
mist kjøleblokka er etter min mening DRIT KUL! når du ser det lyse "Mist" (er ikke sikker på om det følger med leds), så kan du ikke la være å være fornøyd med settet :D pluss at den kjøler bra da selvfølgelig :yes:

Det følger ikke med LED's pga. at folk skal kunne velge farge på LEDsa selv.

[Pirke modus]

Pumpa bruker ikke relè-kit, den går på 12V som den får gjennom pume-diagnose enheten. Funker på samme måte som om den var koblet gjennom ett rele-kit, altså starter pumpa automatisk når PCen starter.

[/Pirke modus]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...