Tertit99 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei Nå har jeg prøvd det meste, tror jeg. Problemet mitt er at vår kjøkken pc med win 98 se slår seg automatisk på igjen etter at jeg har avsluttet den. Det er ikke noe virus eller orm, dette har jeg sjekket ut. Jeg lastet også et ned et program som jeg trodde skulle løse dette fra windows. Husker ikke hva det het, men det hjalp ingenting. Jeg har også vært i bios, men finner ingen innstillinger der som skulle tilsi at maskinen skal starte på nytt. Jeg har søkt på forumet en del, men finner ingenting som har hjulpet meg til nå. Hjelp fra noen er ønskelig. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Win 98/SE sliter med ACPI, se om du finner noe filer hos MS eller du kan disable den i bios, kommer litt an på HKèt ditt. Men sjekk aller først i strømalternativer at av/på knappen står på "slå av" Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg hadde 98 SE på den ene maskinen min og, pluttselig forsvant internet, men nettverket fungerte.. installerte win 2k professional. alt funker som det skal nå, en smule tregere though, men mye mer stabilt.. Lenke til kommentar
Tertit99 Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Win 98/SE sliter med ACPI, se om du finner noe filer hos MSeller du kan disable den i bios, kommer litt an på HKèt ditt. Men sjekk aller først i strømalternativer at av/på knappen står på "slå av" hei takk for svar. Det er ikke strømalternativ, av og på knappen står på "slå av". Hvor finner jeg dette ACPI en link hadde vært til stor hjelp. Og kanskje hva gjør jeg videre. Er forholdsvis grønn på dette omerådet ( som mye annet ) Takk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 ACPI kan du se etter i bios, tror det var power management elns. Lenke til kommentar
Tertit99 Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 ACPI kan du se etter i bios, tror det var power management elns. hei igjen jeg fant ACPI i bios, der var det to innstillinger S1 og S3, min står på S1. i bios: S1 is the safest mode but consumes more power. S3 consumes low power but drivers may not support this state. Min bios version. 8W1L100a.86A.007.P06 hovedkort: intel WL810 Skal jeg bare prøve med S3 på ACPI? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Kan hende du må flashe biosen før win98 kan bruke ACPI riktig. Har du sett på sidene til MS om det finnes noe batcher for problemet ? Kan du slå av ACPI ? Lenke til kommentar
Tertit99 Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 hei Jeg har nå flashet bios. Det integrerte lydkortet var defekt, fikk satt inn et eksternt lydkort pci. Deretter så disable jeg det interne lydkortet i bios. Nå virker det Første gang jeg har fått slått av pc'n på et halv år. Jippi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå