akristina92 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei! Jeg lurer på hvilke progam de pleier å bruke til og lage f.eks. Introen til Bf:1942 og wc3? Eller i 3dAnimerte reklame filmer på tv. Og hvor kan jeg så få tak i en demo vist det er mulig? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 3D Studio Max eller Maya er veldig ofte brukt. Men de programmene har ikke de laveste brukerterskelene i verden... Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det meste blir laget i 3dmax og Maya Du kan finne gratis versonen av maya her og gratis versonen av 3dmax her Du kan også finne noen tutorials for Gmax (gratisversonen av 3dMax )her Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 3D Studio Max eller Maya er veldig ofte brukt. Men de programmene har ikke de laveste brukerterskelene i verden... men.. Er det ikke litt forskjell på graffikken i maya og i introvide`n til bf: 1942, da? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 3D Studio Max eller Maya er veldig ofte brukt. Men de programmene har ikke de laveste brukerterskelene i verden... men.. Er det ikke litt forskjell på graffikken i maya og i introvide`n til bf: 1942, da? Har ikke noe med programmet å gjøre. Det er ikke en knapp som heter "lag BF intro". Det har med hvor dyktige designere og artisene som bruker verktøyene er. I spill bransjen er det en stor hovedvekt på bruk av 3Dsmax, og siden mange av de som lager spill introer kommer fra den bransjen er det nok stor sjanse for at det er 3Dsmax som er brukt. Vilken render som er brukt...er jo en helt annen sak...default scanline, Brazil, Mental ray, Vray..osv osv. Maya og Softimage er har hovedvekt i film/TV bransjen. Her igjen rendrer man ikke som regel med standard renderen...man bruker feks Mental Ray, Renderman..osv. Andre populære aplikasjoner er feks Lightwave, Cinema4D..osv. I teorien kan man bruke hvem som helst av disse å lage disse tingene du nevner. Men vilken du velger er irrelevant. Lag gode ting...så lærer de deg opp i det de bruker. Velg en du er komfortabel med og øv deg og bli dyktig på modelering, teksturering, animering og komposisjon og historie fortelling. Personlig er jeg en stor tilhenger av 3Dsmax... AKIRA Lenke til kommentar
johang Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 mental ray støtter ht på intel. gå derfor for et single p4 system, fantastisk rendringsytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå